Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Africa twin project.  (gelezen 8654 keer)

removed

  • Gast
Re: Africa twin project.
« Reactie #30 Gepost op: 07-01-2013, 10:32 »
heren, ik heb nog een paar stickerloze zijpanelen liggen, onbeschadigde ook nog.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Africa twin project.
« Reactie #31 Gepost op: 07-01-2013, 16:26 »
Ziet er goed uit, lijkt wel weer een nieuwe!
Ikzelf heb altijd problemen met het plaatsen van de luchtfilterkast, die past niet lekker op de inlaten van de carbs. Als je daarmee bezig gaat ben ik zeer geinteresserd in tips.


succes verder.

Daar had ik ook opvallend veel last van bij de AT. Lijkt net alsof de aansluitingen net ietsje te kort zijn.

Mijn oplossing: de aansluitingen flink met glazenreiniger inspuiten. Gewoon uit het keukenkastje. Dat spul van Ajax in een spuitfles. Dat smeert goed en vervliegt daarna weer zodat je geen last hebt achteraf. Alle aansluitingen flink onderspuiten, daarna de filterbox op zijn plaats brengen en de aansluitingen zo goed mogelijk maar voorzichtig op zijn plek krijgen. Tot slot, als de aansluitingen ongeveer op zijn plek zitten, van bovenaf in het midden van de box flink naar beneden duwen. Dus de box vanuit het midden naar beneden persen. Ik kreeg hem daar al snel mee op zijn plek. Mocht dat nog niet goed lukken kun ook de 1e aansluiting flink op zijn plek duwen en daarna meteen vastzetten met de klem voordat je aan de tweede begint.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Africa twin project.
« Reactie #32 Gepost op: 07-01-2013, 16:52 »
Daar had ik ook opvallend veel last van bij de AT. Lijkt net alsof de aansluitingen net ietsje te kort zijn.

Mijn oplossing: de aansluitingen flink met glazenreiniger inspuiten. Gewoon uit het keukenkastje. Dat spul van Ajax in een spuitfles. Dat smeert goed en vervliegt daarna weer zodat je geen last hebt achteraf. Alle aansluitingen flink onderspuiten, daarna de filterbox op zijn plaats brengen en de aansluitingen zo goed mogelijk maar voorzichtig op zijn plek krijgen. Tot slot, als de aansluitingen ongeveer op zijn plek zitten, van bovenaf in het midden van de box flink naar beneden duwen. Dus de box vanuit het midden naar beneden persen. Ik kreeg hem daar al snel mee op zijn plek. Mocht dat nog niet goed lukken kun ook de 1e aansluiting flink op zijn plek duwen en daarna meteen vastzetten met de klem voordat je aan de tweede begint.


Hey Geertje, de mal voor de AT-kuip is verkocht, mocht iemand interesse hebben in zo een kuip, kan er misschien wel iets geregeld worden
ps; sorry om het topic even te stelen :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Africa twin project.
« Reactie #33 Gepost op: 07-01-2013, 17:01 »
Da geeft nie. Wat voor kuip is dat dan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Africa twin project.
« Reactie #34 Gepost op: 07-01-2013, 18:26 »

Hey Geertje, de mal voor de AT-kuip is verkocht, mocht iemand interesse hebben in zo een kuip, kan er misschien wel iets geregeld worden
ps; sorry om het topic even te stelen :-X

Da geeft nie. Wat voor kuip is dat dan?

Als je de tijd en centen ervoor hebt is het absoluut te moeite waard vind ik, zo'n kuipie! Je moet dan wel de boel wat aanpassen, zoals het gewei en de kabelboom :)

Foto's van de mijne met die kuip erop, maar nog zonder stickers dus niet echt af:





_??_
(?_?)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Africa twin project.
« Reactie #35 Gepost op: 07-01-2013, 18:27 »
Ja dat is echt een super kuip. Die vind ik dus vet. Duur?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Africa twin project.
« Reactie #36 Gepost op: 07-01-2013, 18:38 »
Ja dat is echt een super kuip. Die vind ik dus vet. Duur?

Origineel via Boano kost ie rond de 500 (wat gewoon echt teveel is...). Je zal even bij Marcel moeten informeren wat mogelijk is. Je moet dan nog wel nieuwe lampen erbij kopen, een nieuw gewei in elkaar lassen, de kuip bewerken en lakken, kabelboom omleggen, nieuwe knipperlichten kopen en dat soort dingen meer. Het kontje kun je wel heel goedkoop doen, door hem schuin af te zagen en 2 Acerbis lampjes erop te zetten á 20 euro. Ziet er erg modern en gaaf uit.
_??_
(?_?)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Africa twin project.
« Reactie #37 Gepost op: 07-01-2013, 18:51 »
De kuip is het belangrijkste,de rest komt wel goed!!zo'n kuip zou wel super staan op m'n AT. Maakt hem veel mooier!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Africa twin project.
« Reactie #38 Gepost op: 07-01-2013, 18:59 »
Ik zie trouwens dat je andere stofkappen om je vork poten hebt.zelf gekocht of zaten ze er al op?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Africa twin project.
« Reactie #39 Gepost op: 07-01-2013, 20:33 »
De kuip is het belangrijkste,de rest komt wel goed!!zo'n kuip zou wel super staan op m'n AT. Maakt hem veel mooier!!

Op ebay.de staan ze voor een150 euro te koop. Ik weet niet of het goede kwaliteit is.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Africa twin project.
« Reactie #40 Gepost op: 07-01-2013, 20:42 »
Ik zie trouwens dat je andere stofkappen om je vork poten hebt.zelf gekocht of zaten ze er al op?

Heb alles zelf gedaan. Vond deze er mooier bij staan, wat moderner. Seal Saver heten ze, kun je in NL bestellen.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Africa twin project.
« Reactie #41 Gepost op: 07-01-2013, 21:59 »
Ziet er goed uit, lijkt wel weer een nieuwe!
Ikzelf heb altijd problemen met het plaatsen van de luchtfilterkast, die past niet lekker op de inlaten van de carbs. Als je daarmee bezig gaat ben ik zeer geinteresserd in tips.


succes verder.


Goed schoonmaken en ontvetten, en die 2 halfronde montagepunten op je frame iets afslijpen, vlak boven de draad zeg maar. Dan kun je de luchtfilterkast nét iets verder naar beneden drukken bij montage en valt het allemaal wel mee.



Nog een tip: clean&ontvet je luchtfilterkast meteen even, en kit de rubber gevallen naar je carbs er opnieuw vast met vloeipakking. Smeer dan ook dat bakje linksonder dicht met voeipakking en je voorkomt allerlei gelek.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Africa twin project.
« Reactie #42 Gepost op: 07-01-2013, 22:18 »
Juist. Das zeker een paar goeie tips!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 362
Re: Africa twin project.
« Reactie #43 Gepost op: 07-01-2013, 22:23 »
Dank heren voor deze tips, leuk hoe je via zo'n topic weer verder komt.
Groeten van Georgio

Offline member

  • *****
  • Berichten: 223
Re: Africa twin project.
« Reactie #44 Gepost op: 08-01-2013, 10:10 »
of een kuipje met lichten van een 640adv aanpassen,

heb ik nog op zolder liggen (grijs kuipje + lichten + beugels )


Roos haar AT had ook zo een kuipje: