Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ervaringen met Teraflex II in de woestijn onder een KTM 950 Adventure S...  (gelezen 5265 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Maar waar ik enorm van stond te kijken, is dat Gerben dat ding dus in een paar dagen helemaal verslijt, terwijl ik al denk ik 10.000 km met dat ding op de DRZ nog maar op de helft ben. Nu heeft die DRZ natuurlijk een trekkracht van niks, de helft van het gewicht en heb ik ermee op relatief makkelijke ondergronden gereden (ook veeeeel asfalt) maar dat dat zo veel zou schelen  :o
Ik kom net terug uit Turkije en ik kan inderdaad beamen dat een harde rotsachtige ondergrond binnen no-time je banden opvreet. Vooral als je een beetje gasgeeft. Echt niet te vergelijken met hier. Een band die hier in NL goed werkt is daar meestal vrij waardeloos. Ik heb daar op een Yoshimoto KTM 450 binnen een week bijna anderhalve band opgevreten.

Ik doe overigens met mijn eigen KTM, hier in nederland ook wel iets minder dan 10.000km met een Teraflex. Ik denk dat hij er bij mij nu net iets minder dan 2000km op zit en nu begint hij zo langzamerhand wel slechter te worden. Ik laat hem nog even zitten maar ik baal wel behoorlijk dat hij mijn hele uitlaat aan het opvreten is. Het ding is gewoon iets te breed voor op een 525, ondanks dat hij er speciaal voor gemaakt schijnt te zijn.
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
De standaarduitlaat van de DRZ is net iets smaller dan een after-market uitlaat. Die heeft daar dus geen last van.

Je moet een afstandsbusje monteren op het montagepunt zodat de uitlaat ietsje naar buitenroteert plus omhoog!

Heb jij een standaarduitlaat?

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
De standaarduitlaat van de DRZ is net iets smaller dan een after-market uitlaat. Die heeft daar dus geen last van.

Je moet een afstandsbusje monteren op het montagepunt zodat de uitlaat ietsje naar buitenroteert plus omhoog!

Heb jij een standaarduitlaat?

Noppy
Ik heb nu een paar ringen gebruikt om mijn (overigens standaard) uitlaat iets verder naar buiten te brengen maar hij loopt nog steeds aan. Verder naar buiten vind ik niet verantwoord omdat je dan het uitlaatspruitstuk onder spanning gaat zetten en dan gaat hij op den duur zeker scheuren. Overigens loopt hij aan op het voorste deel van mijn demper. Daar heb je nog minder ruimte om te spelen omdat het ophangpunt van het spruitstuk daar vlak in de buurt zit.
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Dan snij je toch een stukje van de noppen af die voor dat aanlopen zorgen? Of gaat dat niet werken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
ik kijk er nu naar, hij is bij mij ook erg hard gegaan maar blijft nu erg stabiel op 0,6mm nop over. op stenen geweldig, ook op mijn 1,2bar maar ik heb totaal geen vergelijkings materiaal dus weet niet of ie goed is.

wel weet ik dat ik zelfs in het meest zachte zand niet vast heb gestaan, zelfs in 1 een duin op niet!! de rest had het iets minder makkelijk leek wel, haha. dat moet die band zijn geweest, toen noch 0,8mm e op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Kick ass Steven!!! :D

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
ik kijk er nu naar, hij is bij mij ook erg hard gegaan maar blijft nu erg stabiel op 0,6mm nop over....

euhm 0.6mm nop? dat noem ik slicks hoor!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Hij zal wel moe zijn en 0.6 cm bedoelen ;D

Maar zelf met 1 mm in het midden kan het zijn dat er aan de buitenkant van de band nog meer dan 1 cm staat; genoeg voor de Nederlandse bagger :o

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Ik kom net terug uit Turkije en ik kan inderdaad beamen dat een harde rotsachtige ondergrond binnen no-time je banden opvreet. Vooral als je een beetje gasgeeft. Echt niet te vergelijken met hier. Een band die hier in NL goed werkt is daar meestal vrij waardeloos. Ik heb daar op een Yoshimoto KTM 450 binnen een week bijna anderhalve band opgevreten.

Ik doe overigens met mijn eigen KTM, hier in nederland ook wel iets minder dan 10.000km met een Teraflex. Ik denk dat hij er bij mij nu net iets minder dan 2000km op zit en nu begint hij zo langzamerhand wel slechter te worden. Ik laat hem nog even zitten maar ik baal wel behoorlijk dat hij mijn hele uitlaat aan het opvreten is. Het ding is gewoon iets te breed voor op een 525, ondanks dat hij er speciaal voor gemaakt schijnt te zijn.

Dat doet een Pirelli SandCross ook. Niks aan te doen.
Naar de  Alto Turia gaan 2 Scorpion Pro bandjes mee, daar moet ik die 5,5 dagen welk mee toekomen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Ik hoor het graag TTT, ik heb 1 set Scorpion Pro voor 1000 km Kroatiƫ en dan nog een reserve setje MEFO's mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Ik hoor het graag TTT, ik heb 1 set Scorpion Pro voor 1000 km Kroatiƫ en dan nog een reserve setje MEFO's mee.

Scorpion Pro achterband gaat op de keien 3 dagen mee = 800 km
Dan is ie nog niet helemaal op, 1000 km haal je ook wel.
Als je dan ook nog eens een beetje beschaafd aan de gashendel schroeft gaat ie nog langer mee.
Het voorbandje is na een week op. Alle zijnoppen zijn dan ingescheurd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206

wel weet ik dat ik zelfs in het meest zachte zand niet vast heb gestaan, zelfs in 1 een duin op niet!! de rest had het iets minder makkelijk leek wel, haha. dat moet die band zijn geweest, toen noch 0,8mm e op.

Eh Steven,

Ik heb in de duinen van Erg Chebbi op mijn Desert met nog 8 mm ook geen problemen gehad. Dus ik ben benieuwd wie je met de rest bedoeld.... :P
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Hoe minder profiel hoe beter in de duinen, dan graaf je je niet in.......