AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

Trip Master Wensen???

(1/7) > >>

Jochen:
Beste mede fora-leden,

Ik heb thuis een PIC (= microcontroller) liggen en bedacht mij dat daar best een leuke uitgebreide tripmaster van te maken was.

Hebben jullie nog ideeen voor functies op een tripmaster??

Ik dacht aan:
- Tripmeters (stuk of 3) die bij te stellen zijn (+/-) *
- Temperatuur buitenlucht *
- Temperatuur Olie/Water/LuchtOmgevingBougie
- Toerental
- Snelheid
- Tijd *
- Richting (digitaal kompas)
- Lampen voor richting naar waypoint (Op OziExplorer en ook Garmin, kun je lampen voor links/rechts aansluiten, als je moet bijsturen om je waypoint te zien, maar je heb geen tijd om uitbegreid op je GPS te kijken)
- Waterdichte behuizing
- Bandenspanning Meter

* is wat er in ieder geval op moet.

Ik ben benieuwd,


Jochen.

Rogier:
Leuk projectje.  :) Als het prototype klaar is, komt ie dan ook in productie?  :-X

Volgens mij heb je zelf al alle opties bedacht, ik kan er in ieder geval geen suggesties meer aan toevoegen.

Ferd:
Navigatiesysteempje met LCD-scherm en moving map?
MP3 speler, uiteraard met afstandsbediening, of nog leuker: Voicecontrol over Bluetooth?

Waterdichte behuizing, maar toch nog bedienbaar?
Bandenspanningsmeter, incl deflate en inflate?






;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)                                                ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)   

erwindob:
Ik weet er nog 2

mogelijkheid temp sensor onder bougie voor luchtgekoelde motor
flow meter aansluiten voor verbruikte brandstof. (en dan eventuele speeltjes als resterende actieradius, gem verbruik etc.)

groetjes en suc6, lijkt me leuk project.

Jochen:
- Hij moet natuurlijk waterdicht zijn.
- Temperatuur sensor ken je zelf plaatsen. Maar er moeten dus 2 temperatuur sensoren op.
- Bandenspannings meter moet volgens mij mogelijk zijn. Inflate en deflate niet. :P

Je zou ook je mobiele telefoon kunnen gebruiken om alles weer te geven. Kwestie van gegevens inlezen over COM port en ingewikkeld JAVA programma schrijven.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie