Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ombouw van Mikuni BST naar TM40  (gelezen 1573 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Ombouw van Mikuni BST naar TM40
« Gepost op: 21-04-2006, 23:06 »
Heeft iemand ervaring met het ombouwen van een 640 Adventure met de standaard Mikuni BST naar een Mikuni MT40?
Ik heb zojuist de BST eens nader bekeken en zie daar e.e.a. aanhangen (o.a. een slangetje bovenop de carb dat via iets (een electrisch ventiel?) naar de zijkant van de BST loopt; ergens zit ook nog een microschakelaar etc) dat ik zo niet direct op een MT40 terug kan vinden ::).

Hints / tips etc zijn uiteraard zeer welkom!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Ombouw van Mikuni BST naar TM40
« Reactie #1 Gepost op: 21-04-2006, 23:24 »
Is dat niet voor de verstelling van de ontsteking bij gas geven? Niet perse noodzakelijk geloof ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Ombouw van Mikuni BST naar TM40
« Reactie #2 Gepost op: 23-04-2006, 12:55 »
Op de standaard Mikuni heb je het EPC systeem zitten. Dit zorgt voor een opening van je vacuum kamer als je volgas geeft en zo rond de 45 -60 km/u rijdt in zijn 2de of 3de versnelling. Is normaal gesproken 1 van de eerste dingen die je van je fiets af kan halen of deactiveren voor betere gasrespons bij die snelheid.
Voor een andere carb. hoef je je dus niet ongerust te maken als dat er niet opzit. (en dat zit er ook niet op bij die andere).

Verder zit er op de bst nog een positie sensor van de gasklep. Waar dat precies voor dient is mij niet echt bekend. Zou voor de verstelling van de ontsteking kunnen zijn, kan ook voor dat EPC systeem zijn. Het schijnt dat als je de stekker ervan losmaakt dat het allemaal geen bal uitmaakt. (maar dat is van horen zeggen).

Succes met de ombouw!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Ombouw van Mikuni BST naar TM40
« Reactie #3 Gepost op: 23-04-2006, 14:52 »
De ombouw is inmiddels gedaan en het verschil is enorm  :D :D :D !
De TM40 past er prima in, alleen even een beugeltje maken voor de 'close'-kabel en klaar.
Ik was gisteren bij een KTM dealer; deze zei: een TM40 is geweldig, maar waardeloos in de woestijn omdat het ding veeeeel lucht nodig heeft. Zogauw er zand in het luchtfilter komt stopt 'tie ermee. Volgens de dealer kon je voor woestijn gebruik er beter een 'good old' Dellorto inzetten.

Deelt iemand deze mening en zo ja, welk type Dellorto moet je dan hebben voor een 640 Adventure?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Ombouw van Mikuni BST naar TM40
« Reactie #4 Gepost op: 23-04-2006, 19:08 »
Ik denk dat je dan de standaard Dellorto van de 620 moet hebben.
Maar wel mooi dat de TM het goed doet! Rij je trouwens nog met de standaard uitlaat? Ik heb namelijk een Keihin liggen en sta een beetje te twijvelen of ik gelijk een andere uitlaat erop zal zetten of niet. De uitlaat staat al ergens bovenaan op mijn verlanglijstje, maar ja, dan zit ik eigenlijk gelijk aan een Akrapovic-systeem te denken en daar heb ik nu even het geld niet voor liggen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Ombouw van Mikuni BST naar TM40
« Reactie #5 Gepost op: 23-04-2006, 21:01 »
Ik denk dat je dan de standaard Dellorto van de 620 moet hebben.
Maar wel mooi dat de TM het goed doet! Rij je trouwens nog met de standaard uitlaat? Ik heb namelijk een Keihin liggen en sta een beetje te twijvelen of ik gelijk een andere uitlaat erop zal zetten of niet. De uitlaat staat al ergens bovenaan op mijn verlanglijstje, maar ja, dan zit ik eigenlijk gelijk aan een Akrapovic-systeem te denken en daar heb ik nu even het geld niet voor liggen.

Nee, ik heb er laatst een SXC Competition uitlaat op gezet...
De standaard Dellorto van een 620, is dat een 40 PHM ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Ombouw van Mikuni BST naar TM40
« Reactie #6 Gepost op: 23-04-2006, 21:49 »
Dat zal de PHM38ND of de PHM40SD moeten zijn.

Kijk maar eens in de catalogus op ktmworld. Kan je veel onderdelen vinden.