Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?  (gelezen 6579 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Gepost op: 25-04-2006, 19:37 »

Ik heb een scheur in de buddyseat van mijn brommer en een nieuwe buddy kost 200 euro plus (cover is niet los te koop). Tweedehands erg dun gezaaid, dus wil ik het anders doen. Ding is veeeeels te zacht, waardoor je er helemaal inzakt en eigenlijk ook niet goed zit. Verzitten helpt niet of nauwelijks. Dus will nu het foam laten vervangen door een veel hardere versie en een nieuw zadeldekje erop met het oog op de geplande verbouwingen aan de motor, dan maar ineens goed!. Maar wat voor spul is dat, zie op rallymotoren van dat mooie spul, maar wat is dat meestal?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #1 Gepost op: 25-04-2006, 19:50 »
Op rallyfietsen zie je nogal eens eens stevig soort van suede. Kijk voor de gein eens bij renazco.com

Citaat van: member
Why suede?

Suede is an excellent material for off-road use and is extensively used by Rally competition riders worldwide. It's natural breathing ability along with the leather like feel makes this material a great choice for comfort. It's predictable manners allows the rider to be able to control the motorcycle better while standing on the pegs, unlike synthetics which can be unpredictable and allow the rider to slide around to much when trying to control the bike with your legs.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #2 Gepost op: 25-04-2006, 20:37 »
dat spul op Rallymotoren is wild-leder. Ze leggen hier altijd wel folie onder, zodat het schuim niet nat wordt.
niet heel goedkoop. Bij Sommer doen ze het.

Kan je bij de bekende postorders niet een Sitzbankbezüg finden? Desnoods de universeel kunstleder versie pakken?

Goetz sitzbankschuimpje[\url]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2006, 21:42 »
Op rallyfietsen zie je nogal eens eens stevig soort van suede. Kijk voor de gein eens bij renazco.com


Wow, weer iets om voor te sparen. Ziet er wel erg gelikt uit.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #4 Gepost op: 25-04-2006, 22:00 »
sorry.. misschien voor de mensen die wat minder dicht aan de grens wonen:
wildleder (D) = Suede (in het Nederlands, maar das eigenlijk weer Frans :) )

Bij Sommer zijn ze gelukkig wel ietje goedkoper dan bij die amerikanen, maar idd wel iets om effe voor te sparen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #5 Gepost op: 25-04-2006, 22:30 »
dat spul op Rallymotoren is wild-leder. Ze leggen hier altijd wel folie onder, zodat het schuim niet nat wordt.
niet heel goedkoop. Bij Sommer doen ze het.

Kan je bij de bekende postorders niet een Sitzbankbezüg finden? Desnoods de universeel kunstleder versie pakken?


Nah, Senior heeft het gesloopt, and he owes me one...  ;)
Losse covers zijn er niet, of ik moet gewoon ergens een stukkie skai regelen, maar dan is het nog niet zoals ik het wil hebben eigenlijk. . Maar ben nu die brommer een beetje eaan het aanpassen, dus wil het ineens goed doen. Ga denk ik op zoek naar een flink stuk suede dan.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #6 Gepost op: 27-04-2006, 21:19 »
Ha Klei..

Je kan ook hier eens proberen;
http://www.dualsport-fx.com/

Dit is een jongen die ook op het Duitse DR350 forum zit en hij maakt dat spul zelf.
Is misschien wel bereid om een andere maat te maken..

Groeten Jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan
BMW R1150gs Adventure, Suzuki DR350s

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #7 Gepost op: 27-04-2006, 23:04 »
Bedankt Jan Willem, mail is onderweg, 's kijken wat ie wil en kan.

Leo

  • Gast
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #8 Gepost op: 27-04-2006, 23:45 »
..... Ding is veeeeels te zacht, waardoor je er helemaal inzakt en eigenlijk ook niet goed zit. Verzitten helpt niet of nauwelijks. Dus will nu het foam laten vervangen door een veel hardere versie ........

Heb een andere fiets maar wel hetzelfde probleem als Klei.
Ik wil de oude foam verwijderen en nieuw blok foam ( maar hardere soort ) naar eigen inzicht vormen.
Is er iemand hier die ooit wel eens zelf een zadel gemaakt heeft ( of een linkje weet ) ?
welke type foam / hoe te bewerken ( makkelijkste gereedschap ) lijmsoort enz enz
Alle tips welkom.
LEO


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #9 Gepost op: 28-04-2006, 08:41 »
Heb een andere fiets maar wel hetzelfde probleem als Klei.
Ik wil de oude foam verwijderen en nieuw blok foam ( maar hardere soort ) naar eigen inzicht vormen.

Same here, maar dan de zachtere kant op. Mijn huidige zadel is een soort baksteen met een kuil erin ::)

Ben dus ook erg benieuwd. Ik wou mijn licht maar eens gaan opsteken bij een bedrijfje hier in Amersfoort dat zich bezig houdt met bekleden van allerlei spullen. Doen volgen mij ook autobekledingen enzo.   


GS GJ ;)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #10 Gepost op: 28-04-2006, 22:50 »
Ik hoorde viavia dat hier in de buurt een bedrijfje zat die ervaring had met buddyseats. Binnenkort eens langsgaan dan maar.

Offline member

  • R1150GS
  • *****
  • Berichten: 327
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #11 Gepost op: 30-04-2006, 23:22 »
Ik hoorde viavia dat hier in de buurt een bedrijfje zat die ervaring had met buddyseats. Binnenkort eens langsgaan dan maar.

Da's mooi. Ik ben benieuwd waar dat naar toe leidt. Ik heb hier namelijk nog een rendierenvel liggen (ja echt waar!) en dat lijkt me wel een leuk overtrekje. Als rendieren ermee door de bagger kunnen, dan moet ik dat toch ook kunnen ;)

Schiet het al een beetje op met je brommert?

Grtx
Bill
Big bad Bill is sweet William now

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #12 Gepost op: 30-04-2006, 23:33 »


Schiet het al een beetje op met je brommert?



Nee, alsmaar wachten, wachten en wachten op onderdelen  :(

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #13 Gepost op: 11-05-2006, 07:09 »
Hee,

Als je in het zuiden van het land woont, kijk hier eens... goed en redelijk goedkoop.
Kan alles naar jouw wens aanpassen.

http://www.alles-fuern-arsch.de/home/index.php

Grtz,
Sjeng.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Materiaal/stof/leer oid buddyseat?
« Reactie #14 Gepost op: 05-06-2006, 10:11 »
http://www.kommermotorparts.nl/

"In onze eigen bekledings afdeling worden Buddy's en zadels gerepareerd of opnieuw bekleed. Verhogen, Verlagen, Verbreden of Bekleden in meer dan 100 verschillende kleuren of een zadel naar eigen ontwerp zijn ook mogelijk."

Is dit wat? De prijzen waren redelijk tot zover ik weet, maar ik ben er nog niet toe gekomen mijn zadel weg te brengen.Ik meen
dat ze bij een goed dekje, alleen een 2 cm laag stug schuimplastic over de oude vulling doen en dan het dek er weer
op, voldoende om het zadel weer als nieuw te zien,"zeggen ze".Ik meen dat die operatie toen 60 euries moest kosten,
maar dat was vorig jaar.
Gr Hans
Big Bigger Tiger en Big again