Vandaag weer verder.
Eerst maar even de klepspeling controleren: was nog keurig volgens 't boekje.
De carterontluchting weer aangesloten ... idd een slang teveel er af gehaald... bekabeling gefatsoeneerd zodat het luchtfilterhuis er straks weer op kan. Gaskabels verlegd, die lagen m.i. wat onhandig. Paar keer het luchtfilterhuis er op en er af om te kijken of er niks gaat knellen.
Toen de navigatie/dashboard voor elkaar gemaakt. Op de plaat is ruimte voor een roadbookhouder (F2R), een ICO, een 2e ICO, het KTM dashboardje en wat loze gaten voor tuimelschakelaars. Ik zal op de plek van de 2e ICO de ZUMO kwijt moeten.
[size=78%]
Is allemaal goed doordacht met sleuven en gaten op de juiste plek zodat de spullen er naadloos op passen. Hele plaat laat zich goed positioneren; wel even rekening houden met stuur volledig naar links en naar rechts... er blijft net een paar millimeter speling tussen navigatiemontageplaat en de rem/koppelingsvloeistofpotjes op het stuur.
Moet nog wel alles elektrisch aansluiten en bekabeling routeren en vastleggen, ICO wielsensor monteren + knipperlichten een plekje geven.
De koplamp is van een KTM 990/950 of zo en ook het kunsstof deel er om heen is KTM.
Dan is het even pielen met het kunsstof kuipdeel om e.e.a. goed pas te krijgen. De orginele delen moeten zich om de tanks plooien en laten zich daarom niet spanningsvrij monteren. Aan ieder kant moeten er 3 gaten geboord worden en dat kan je maar 1x doen... dus goed passen en meten.
Het past aardig goed allemaal, maar enige sleutelvaardigheid en technisch inzicht is wel gewenst. Is soms ff zoeken van wat hoort waar. De handleiding beschrijft niet ieder detail en de moertjes, piefjes en palletjes zijn niet genummerd of zo.
Is dus vaak een kwestie van losjes er op zetten, er weer afhalen, andere delen goed positioneren, er weer goed op zetten, gaten aftekenen of zo, dan er weer af halen om de gaten te boren en dan er weer op zetten. Boren in bv. de kunstof delen kun je maar 1x doen dus moet wel dubbelchecken of het goed zit.
Even voor een 1e impressie de kuipdelen en zadel er losjes aangehangen:
... ziet er al goed uit!
Het is wel echt een DIKKE motor geworden... het was een rank endurootje (in mijn ogen) maar hij heeft nu letterlijk en figuurlijk meer 'body' gekregen. Grappig is wel dat als je'm oppakt/weg zet toch lichter is dan je verwacht.
HJ[/size]