Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013  (gelezen 10376 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #30 Gepost op: 22-02-2013, 23:22 »
Grond is nu redelijk hard bevroren hier in Eindhoven, maar morgen wordt het 2 graden en zaterdagnacht zou het niet echt meer gaan vriezen ... Als de echte mannen het zaterdag nog los rijden dan moet het zondag goed te doen zijn! (hoop ik dan)


groeten,


Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #31 Gepost op: 23-02-2013, 12:07 »
Ik hoop het! Kijk er al een tijdje naar uit... zou jammer zijn als het nu beton is daar...  :(
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #32 Gepost op: 23-02-2013, 20:23 »
Iemand enige update over de (bevroren) ondergrond, al dan niet met sneeuw bedekt?
De voorspellingen triggert mijn rationele kant.....
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #33 Gepost op: 23-02-2013, 20:26 »
Ff kort verslagje... het was een mooie enduro met ontzettend technische proeven met heel veel obstakels. Vrachtwagenbanden, dikke rioolbuizen, rotsblok helling en natuurlijk boomstammen in allerlei opstellingen. Eerste proef ging kut, daarna kreeg ik door hoe het moest. Tankbaan was 1e ronde bevroren, maar wel geschoven. Je kon er dus onverantwoord hard over  heen. Later werd het mooi mul. Laatste proef nog hard gestuiterd en wat plastic aan gort. Mocht de pret niet drukken, mooi dagje.

Voor de offroad: tankbaan wordt geschoven, dus moet goed te doen zijn. Ga niet buiten de sporen rijden, die zijn knetterhard bevroren! Proeven halen ze er denk ik helemaal uit, die waren zo technisch, dat zou dikke file worden.

Als je van tankbaan rijden houdt, zou ik gewoon gaan. Is goed te rijden.. gaat vannacht ook nauwelijks vriezen.



Dank aan Oossie voor de plaatjes, morgen ff bestellen
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #34 Gepost op: 24-02-2013, 11:19 »
Hmm, ik kreeg geen bekenden mee (geen tijd, volgepland, vergeten enz),  dus "mocht" niet weg van thuisfront (want die heeft liever niet dat ik alleen rij). En eerlijk gezegd ga ik ook liever niet alleen. 
Hier sneeuwt het al heel de ochtend, ben benieuwd wat ik mis...  :(

Nouja, dan maar naar Ruinen. Vanmiddag de trialbrommer eens aanslingeren, ook leuk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #35 Gepost op: 24-02-2013, 11:24 »
Ik lees net dat de OTR is afgelast ivm sneeuw.
@oliver: enduro zal wel te gek zijn geweest, mooie beelden iig!
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #36 Gepost op: 24-02-2013, 11:35 »
Jammer jammer, was gister bij de enduro wezen kijken. Dat was mooi rijden voor de mannen.
Helaas ging ik vanochtend voor de offroad vroeger van huis weg dan dat er op de site afgelast stond.
Waren nog een aantal triest kijkende mannen op de parkeerplaats van de Landsard.


ONK Enduro Eindhoven 23-2-13

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #37 Gepost op: 24-02-2013, 11:40 »



En zo eindigde na drie rondjes mijn enduro in Eindhoven...... :confused:
In de tweede ronde moest ik het koppelingspookje vastzetten. Geen probleem, maar er droop ook olie uit. Toch verder gereden. In de derde ronde het pookje nog vier keer vast moeten draaien; de laatste keer vlak voor de proef op de Landsard. Na de proef bungelde die er weer bij. Toen besloten om de vierde ronde niet te rijden omdat ik geen zin had om halverwege alles kwijt te zijn en dan te wachten op de bezemwagen. Jammer, maar ook dat is enduro.


De proeven waren super, vooral de extreme enduro proeven. In de derde ronde nog wel even vast gestaan op een rioolbuis, en na wat trekwerk lekker verzuurd. Dat is aan die proeftijd ook wel te zien... Sommige stukken op de proeven waren knetterglad. Op de Landsard in een bochtje de brommer nog even neergelegd. Er lag, net als in Enter, overal verdacht veel plastic langs de route. Na afloop nog een motor gezien met werkelijk de hele voorkant eraf.... Van één van de rijders die ik ken uit de NV50 klasse kreeg ik gisteravond een sms-je dat hij na 200 meter al lag en twee ribben had gekneusd, gebroken. Een goede rijder, dus zo zie je maar....


Jammer van de sneeuw en dat dus de offroad niet doorgaat, want het lag er gisteren super bij op de Oirschotse Heide.


Complimenten voor de organisatie, want het was super georganiseerd!
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2013, 12:29 »
ben ik even semiblij dat vanochtend wat langzamer was wegens brak zijn en daarom nog niet onderweg was....


dan maar een rondje op de parkeerplaats in de buurt doen :P
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2013, 13:23 »
Balen dat de offroad afgelast is... nog maar even wat mooie platen van gister om zout in de wonden te strooien  :-X








KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #40 Gepost op: 24-02-2013, 13:46 »
Gave foto's inderdaad. Moeilijk voor te stellen dat dit ongeveer 1 km verderop is en 1 dag later:

Erg balen dat het niet doorging, had me er erg op verheugd. Nou ja, de koffie was in iedergeval gratis en ik ben met Simmetje nog een klein stukje weze rijden. Tricky, maar wel leuk!


groeten,


Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #41 Gepost op: 24-02-2013, 14:02 »
Gave foto's inderdaad. Moeilijk voor te stellen dat dit ongeveer 1 km verderop is en 1 dag later:

Erg balen dat het niet doorging, had me er erg op verheugd. Nou ja, de koffie was in iedergeval gratis en ik ben met Simmetje nog een klein stukje weze rijden. Tricky, maar wel leuk!


groeten,


Jos


Da's wel erg veel sneeuw ja... achja, als je valt kun je er maar beter een mooie foto van hebben. Was het nog ergens goed voor  ;)
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #42 Gepost op: 24-02-2013, 14:09 »
Ik was gelukkig niet gevallen (dwz, niet daar  ;D ). Beslagen bril en crossbril, daardoor zat ik ineens in die plas. Kwam er alleen niet meer uit, dus op z'n kant gelegd en eruit gesleurd. Maar eerst een mooie foto idd!


Ik hoorde dat er teveel stukken op de baan waren met ijs en bevroren grond. Kan me wel voorstellen dat ze het aflasten, je ziet echt niets (was al snel meer dan 5 cm sneeuw) en als je er dan met een hele meute overheen gaat wordt het wel gevaarlijk.


Sprak nog iemand die helemaal uit Assen was gekomen en niet vooraf op de site had gekeken, die baalde wel (hoewel hij er nog redelijk laconiek onder bleef).


groeten,


Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #43 Gepost op: 24-02-2013, 15:40 »
Balen dat de offroad afgelast is... nog maar even wat mooie platen van gister om zout in de wonden te strooien  :-X




Stoere foto's! Mooi dat je plastic al niet meer te nieuw is voor Hellas  :P .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #44 Gepost op: 24-02-2013, 15:48 »

Opmerkelijk om te zien dat de meeste ONK op het filmpje moeite hebben met de los gelegde stammetjes van slechts 20cm.
Een stapel van een meter kost ze bijna geen van allen moeite.

[size=78%]ONK Enduro Eindhoven 23-2-13[/size]
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.