Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013  (gelezen 10365 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #45 Gepost op: 24-02-2013, 15:57 »
ze lagen onder een hoek, en dat maakte het voor de meeste rijders moeilijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #46 Gepost op: 24-02-2013, 16:27 »
Opmerkelijk om te zien dat de meeste ONK op het filmpje moeite hebben met de los gelegde stammetjes van slechts 20cm.
Een stapel van een meter kost ze bijna geen van allen moeite.


Lagen inderdaad schuin... ik pakte ze ook rechts (het verst uit elkaar). Binnenkant was makkelijker.. overzicht ontbreekt nog wel eens met hartslag op 160 ;) Maar de derde ronde pakte ik pas alle obstakels foutloos. De 1e ronde was deze proef mega prutsen, daarna ging het gewoon 2 minuten sneller.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1568
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #47 Gepost op: 24-02-2013, 16:34 »
Lopen jullie zo'n proef eerst? Of mag dat niet of is dat niet te doen?
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #48 Gepost op: 24-02-2013, 17:02 »
Lopen jullie zo'n proef eerst? Of mag dat niet of is dat niet te doen?
de toppers wel, maar daar behoor ik niet toe; ik blijf liever een uurtje langer liggen 's-ochtends... 8) 
maar slim is het wel omdat bijvoorbeeld beide proeven dit keer een "gemodificeerde" crossbaan zijn, dus met een andere route dan gebruikelijk.
in de eerste ronde was ik bijvoorbeeld in Oirschot wel een paar keer aan het kijken waar ik naar te moest. dat kost seconden... in mijn geval niet erg...  ;D ; bovendien weet je dus ook niet welke opstakels je kunt verwachten.
ook inters gingen onderuit op de verschillende extremes, dus je hoeft je nergens voor te schamen als het een keertje niet lukt:
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #49 Gepost op: 24-02-2013, 17:27 »
de dag voor de enduro is er over het algemeen gelegenheid tot lopen van de proeven. In de ochtend voor de enduro heeft het niet zoveel zin omdat je nooit op de andere proeven kan komen om op tijd terug te zijn wat het niet relax maakt.

Ik vond het bosje achter de landsard wel leuk, heb er ff gestaan om foto's te maken, er liep een spoor door het bosje (de zijkanten waren afgezet dus je kon eigen spoor kiezen) zag een paar inters daar mooie (makkelijker alternatieven) nieuwe sporen pakken.

trouwens Marcel, je hebt het goed gedaan! zat je tijden te bekijken en dat is helemaal zo gek nog niet. Nu nog wat doen aan het verzuren van je onderarmen ;)
Marcel had op de extreme tijd om een babbel te maken  ;D ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #50 Gepost op: 24-02-2013, 18:14 »
Marcel had op de extreme tijd om een babbel te maken  ;D ;D ;D
mijn mond was het enige wat nog wilde bewegen daar na al dat trek en duwwerk...  ;D ;D
was leuk om je even te zien en mooie foto's weer! thnx.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #51 Gepost op: 24-02-2013, 19:19 »
Hahaha

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #52 Gepost op: 24-02-2013, 20:29 »
Mooie platen :)

@ Marcel, had die olie nog gevolgen?
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #53 Gepost op: 24-02-2013, 20:39 »




He leuke foto zeg, maar zou je die sticker de fotozaak niet eens van je lens peuteren ;-)
Dat is toch nergens voor nodig op dit forum.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #54 Gepost op: 24-02-2013, 20:41 »
Jazeker Geert. Schakelen ging beroerd; slecht in en uit de versnelling te krijgen en vaak stoppen om de boel weer vast te zetten. Er zweet nu nog olie langs de as, dus morgen maar wegbrengen, want ik wil zaterdag wel rijden. Hopelijk is het alleen een keerring.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #55 Gepost op: 25-02-2013, 07:09 »
Ben benieuwd. Ik bedoelde inderdaad of het de keerring was of erger. Hopelijk het 1e.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #56 Gepost op: 25-02-2013, 09:05 »
Jazeker Geert. Schakelen ging beroerd; slecht in en uit de versnelling te krijgen en vaak stoppen om de boel weer vast te zetten. Er zweet nu nog olie langs de as, dus morgen maar wegbrengen, want ik wil zaterdag wel rijden. Hopelijk is het alleen een keerring.


Als het alleen zweet zou ik eerst eens goed bekijken of het wel gefixt moet worden voor zaterdag... heb ook wel eens lichte lekkage bij het voortandwiel gehad. Daar kun je probleemloos mee doorrijden.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #57 Gepost op: 26-02-2013, 09:29 »
Blijft mooi te zien hoe hard en makkelijk de top-Inters rijden... en dan die slotcross.. dat gaat echt hard, hoog en ver!


Veel rijders ook met Duitse / Oostenrijkse platen... zal wel goedkoper (geen BPM) zijn. Hoe zouden ze dat doen? Officieel mag het niet lijkt me.


Enduro Eindhoven 23-2-2013
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #58 Gepost op: 26-02-2013, 11:05 »
Citaat
Blijft mooi te zien hoe hard en makkelijk de top-Inters rijden... en dan die slotcross.. dat gaat echt hard, hoog en ver!


Veel rijders ook met Duitse / Oostenrijkse platen... zal wel goedkoper (geen BPM) zijn. Hoe zouden ze dat doen? Officieel mag het niet lijkt me.
Citaat
gaat best hard die "oostenrijkse" vogels, lijkt net of hij harder zit te werken tijdens enduro proef.
frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #59 Gepost op: 26-02-2013, 11:11 »
Veel rijders ook met Duitse / Oostenrijkse platen... zal wel goedkoper (geen BPM) zijn. Hoe zouden ze dat doen? Officieel mag het niet lijkt me.
Waarom niet? Jij mag toch in Spanje ook een auto huren? Dan mag je ook een motor huren in Oostenrijk.
Voor het rijden in NL als NL ingezetene met buitenlandse platen gelden wel regels, maar als je maar één dagje hier bent kan dat gewoon.
Vraag het de RDW eens....  :-X
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC