Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013  (gelezen 10369 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #60 Gepost op: 26-02-2013, 11:15 »
Waarom niet? Jij mag toch in Spanje ook een auto huren? Dan mag je ook een motor huren in Oostenrijk.


Als dat kon dan reed heel NL met gehuurde auto's en motoren rond... scheelt een hoop centjes.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #61 Gepost op: 26-02-2013, 11:18 »
Het kan echt, alleen niet permanent. Je kunt ook een ontheffing aanvragen trouwens.


Leuk filmpje. Wat gaan die gasten hard zeg; lijkt wel of zij op een dag met veel meer grip hebben gereden dan ik....  :-\
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #62 Gepost op: 26-02-2013, 11:23 »

Leuk filmpje. Wat gaan die gasten hard zeg; lijkt wel of zij op een dag met veel meer grip hebben gereden dan ik....  :-\


Ja, die gaan vol gas en driftend over de proef... en ik maar rustig aan doen, omdat de ondergrond nogal hard en bevroren leek  :-X
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #63 Gepost op: 26-02-2013, 15:55 »
als inwonend nederlander mag je in nederland niet met een buitenlands kenteken rijden..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #64 Gepost op: 26-02-2013, 16:15 »
als inwonend nederlander mag je in nederland niet met een buitenlands kenteken rijden..
onjuist:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/mag-ik-een-auto-met-een-buitenlands-kenteken-hebben.html


Citaat
Als u met een auto, bestelauto of motor met een buitenlands kenteken voor een korte periode gebruikmaakt van de Nederlandse weg, kunt u een vrijstelling van bpm en mrb krijgen. Dit geldt voor motorrijtuigen die u in het buitenland heeft gehuurd, geleend of geleased. De vrijstelling geldt voor maximaal 2 weken en gaat in vanaf het moment dat u voor het eerst met de auto op de Nederlandse weg komt. De vrijstelling geldt voor u en voor uw inwonende gezinsleden.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #65 Gepost op: 26-02-2013, 16:19 »
onjuist:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/mag-ik-een-auto-met-een-buitenlands-kenteken-hebben.html


Ja, das lekker praktisch... om de 2 weken nieuw huurcontract en vrijstelling aanvragen... gaat nie werken nie.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #66 Gepost op: 26-02-2013, 16:24 »
theoretisch gelijk, praktisch niet.
Als "grenswerker " hoorde ik destijds veel mensen klachen, ende vereniging grenswerkers heeft wel een een proef proces willen starten voor mensen die een auto vande zaak hebben op duits kenteken en in nederland wonen. hoe dat is afgelopen weet ik niet, maar zover mij bekend kun je op langere termijn als nederlander geen buitenlands kenteken rijden.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #67 Gepost op: 26-02-2013, 16:41 »
Waarom niet? Jij mag toch in Spanje ook een auto huren? Dan mag je ook een motor huren in Oostenrijk.
Voor het rijden in NL als NL ingezetene met buitenlandse platen gelden wel regels, maar als je maar één dagje hier bent kan dat gewoon.
Vraag het de RDW eens....  :-X

Je mag inprincipe geen een seconden rijden met een buitenlands kenteken in Nederland... Tenzij je voor werk oid vrijstelling verkrijgt. Maar lijkt me voor dit niet echt tersprake.

Was vorig jaar niet een titelkandidaat uit de wedstrijd gehaald omdat deze geen officiele nederlandse inschrijving had? Nu maakt dat voor de simpele hobbyist niet uit natuurlijk.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #68 Gepost op: 26-02-2013, 16:44 »
Praktisch is het idd niet..... Of op 1 januari alvast 104 vrijstellingsverzoeken indienen...
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #69 Gepost op: 26-02-2013, 16:46 »
Of een huis kopen in het buitenland en daar lekker gaan leven en ...


aja  €€€


Met de OTR zie ik wel vaak een clubje duitsers, maar daar zitten ook echte duitsers op volgens mij.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #70 Gepost op: 26-02-2013, 17:45 »
Je mag inprincipe geen een seconden rijden met een buitenlands kenteken in Nederland... Tenzij je voor werk oid vrijstelling verkrijgt. Maar lijkt me voor dit niet echt tersprake.

Was vorig jaar niet een titelkandidaat uit de wedstrijd gehaald omdat deze geen officiele nederlandse inschrijving had? Nu maakt dat voor de simpele hobbyist niet uit natuurlijk.

Volgens mij had dat te maken met de licentie en niet de motor. Die rijder had een Duitse licentie en had dispensatie voor deelname, maar dat bleek achteraf alleen te gelden voor een losse rit en niet voor deelname aan het kampioenschap.

Wat betreft Vogels: misschien is ie wel Oostenrijker  ::) ;D
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #71 Gepost op: 26-02-2013, 21:07 »
Onderweg naar eindhoven hoorde ik van mn maatjes dat de offroad afgelast was... :(
Dan maar zelf een rondje doen... km of 70 door de bossen gereden..  :D Was leuk, heel apart zo in de sneeuw! We zijn niet eens gecrashed.



Zondag kan het gas er weer op!  8)
Ride the world!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #72 Gepost op: 26-02-2013, 21:25 »
Waarom niet? Jij mag toch in Spanje ook een auto huren? Dan mag je ook een motor huren in Oostenrijk.
Voor het rijden in NL als NL ingezetene met buitenlandse platen gelden wel regels, maar als je maar één dagje hier bent kan dat gewoon.
Vraag het de RDW eens....  :-X
het is een belastingkwestie, RDW zelf heeft er niet eens zo veel mee te maken. Als Nederlander ben je belastingplichtig, dus als je een auto/motor hebt moet je de BPM betalen en de wegenbelasting. Als je dus op een motor rijdt met buitenlandse plaat onduik je deze belastingen. De douane is de instantie die hier op controleerd. Als je door hen wordt aangehouden ben je in zo'n geval niet jarig, want dan kijken ze hoe oud deze motor is en moet je over deze periode deze belastingen betalen plus een boete.
Of je moet kunnen aantonen dat je als Nederlander in het buitenland woont. Je kan ook voor een periode ontheffing aanvragen, bv als je een auto huurt in het buitenland, kan je ontheffing krijgen om deze auto in NL naar het verhuurbedrijf te rijden.
Dus het is niet zonder risico om zomaar op een motor te gaan rijden met buitenlands kenteken, ook niet op de motor van een buitenlandse kennis die bij jouw op bezoek is en je gaat even een ritje op zijn motor maken.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #73 Gepost op: 27-02-2013, 20:23 »
Onderweg naar eindhoven hoorde ik van mn maatjes dat de offroad afgelast was... :(
Dan maar zelf een rondje doen... km of 70 door de bossen gereden..  :D Was leuk, heel apart zo in de sneeuw! We zijn niet eens gecrashed.
Was de ondergrond niet bevroren? Dan is het wel link als de bevroren richels bedekt zijn met sneeuw. Weinig boswachters gezien??
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Enduro / Offroad Eindhoven februari 2013
« Reactie #74 Gepost op: 01-03-2013, 00:32 »
Was de ondergrond niet bevroren? Dan is het wel link als de bevroren richels bedekt zijn met sneeuw. Weinig boswachters gezien??

Ja, de ondergrond was keihard.. en de eerste 20min was het harstikke koud. Sneeuwde ook flink.. maar we konden toch best leuk rijden nog. Binnen no-time warm. Veel singletrackjes gedaan enzo,kwam veel stukken tegen van die Frans Verhoeven dag van een tijdje terug...

De asfaltwegen waren het ergst.. Op een gegeven moment reed ik aan vanuit stilstand, maar door enkel te koppelen keek ik al mn maat aan die achter me stond..  :D Je kon niet wegrijden zonder 180ties te draaien.  ;D Het was ook leuk om te zien hoe de ander ineens door het ijs zakt, doordat er een plas water onder de sneeuw blijkt te liggen.

Als je een beetje gewend bent aan sporen rijden valt de bevroren ondergrond wel mee. We zijn allebij niet eens gaan liggen..

Wat betreft de boswachters... je kon aan de sneeuw zien waar er mensen/fietsers in de buurt waren..  ;)
Ride the world!