Heb je het nu op de `ideale `motor gedaan of niet?
De Suzuki (in de E versie!) is hiervoor bijna perfect. Er zit genoeg vermogen in om
voor in het veld te kunnen rijden maar het heeft niet dat explosieve van een die-hard
viertakt. Je wordt dus nooit verrast wanneer je de kraan opendraait. Een nadeel van de
DRZ is dat je niet gemakkelijk aan onderdelen komt. Gelukkig heb ik hiervoor goede
ondersteuning van Ronald Overveld. Alleen een tweede set wielen kon hij mij niet aan
helpen. In de crossproef op dag 4 moet er iets zijn verschoven in mijn cockpit want
opeens zat mijn decompressiekabel te strak. Henno schijnt hetzelfde te hebben gehad
op zijn XR. Kabeltje losgewipt en probleem was opgelost. Dit is het enige probleempje
dat ik in de rallye heb gehad. De Suzuki heeft een dry sump motor met 1,7 liter olie.
Tijdens de rallye hoef je je geen zorgen te maken over olie wisselen. Overigens is dat
nauwelijks een probleem bij motoren die wel olie wisselen. Op een enduro is dat zo
gebeurd. Het enige waar je mee zit is waar je met de olie naar toe moet. Ik heb dus
nog 2,5 liter afgewerkte KTM olie in mijn kofferbak.....