Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Alto Turia  (gelezen 6569 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: Alto Turia
« Reactie #30 Gepost op: 08-05-2006, 09:59 »
Citaat van: member
Heb je het nu op de `ideale `motor gedaan of niet?

De Suzuki (in de E versie!) is hiervoor bijna perfect. Er zit genoeg vermogen in om
voor in het veld te kunnen rijden maar het heeft niet dat explosieve van een die-hard
viertakt. Je wordt dus nooit verrast wanneer je de kraan opendraait. Een nadeel van de
DRZ is dat je niet gemakkelijk aan onderdelen komt. Gelukkig heb ik hiervoor goede
ondersteuning van Ronald Overveld. Alleen een tweede set wielen kon hij mij niet aan
helpen. In de crossproef op dag 4 moet er iets zijn verschoven in mijn cockpit want
opeens zat mijn decompressiekabel te strak. Henno schijnt hetzelfde te hebben gehad
op zijn XR. Kabeltje losgewipt en probleem was opgelost. Dit is het enige probleempje
dat ik in de rallye heb gehad. De Suzuki heeft een dry sump motor met 1,7 liter olie.
Tijdens de rallye hoef je je geen zorgen te maken over olie wisselen. Overigens is dat
nauwelijks een probleem bij motoren die wel olie wisselen. Op een enduro is dat zo
gebeurd. Het enige waar je mee zit is waar je met de olie naar toe moet. Ik heb dus
nog 2,5 liter afgewerkte KTM olie in mijn kofferbak.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: Alto Turia
« Reactie #31 Gepost op: 08-05-2006, 10:28 »
Ik lees in het begin van dit draadje nog wat opmerkingen over het ontbreken van foto's.
Het is natuurlijk logisch dat Bert voornamelijk foto's van zijn eigen rijders op de site zet,
hij heeft echter foto's van alle rijders gemaakt en ik heb daar al een paar van mogen zien.
Bert is een hele goede fotograaf!!! Misschien ben ik wel de enige rijder die tijdens de
verbindingsetappes foto's heeft genomen. Mijn camera heeft een klein geheugenkaartje
dus deze foto's staan allemaal bij Bert op de laptop. Nog even geduld, later deze week
zullen jullie nog prachtige foto's krijgen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Alto Turia
« Reactie #32 Gepost op: 08-05-2006, 10:47 »
Nog even geduld, later deze week
zullen jullie nog prachtige foto's krijgen.

Mooi, een goed vooruitzicht is nooit weg ;D

Leuk verslag ook. Geeft een goed beeld van de rally.
Was dit nou leuker dan de Transpana of voegt het rally-element maar weinig toe? Als ik het zo lees kan je daar net zoveel plezier hebben door zelf (in je eigen tempo) die routes te rijden. Maakt de risico's op botbreuken e.d. misschien ook wel wat kleiner.


GS GJ :)


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: Alto Turia
« Reactie #33 Gepost op: 08-05-2006, 11:53 »
Een MSA tour is een hele goede manier (volgens mij zelfs de beste manier) om kennis
te maken met het offroad rijden in Spanje. Dit is een "avontuurlijke reis" maar je moet
niet de vergissing maken om te denken dat dit niks voorstelt en je geen voorbereiding
nodig hebt. Er is veel minder assistentie, je bent dus méér op jezelf aangewezen dan
in een rallye!

De Alto Turia is een "evenement". Het leuke van de Alto Turia is dat je zelf kan kiezen
voor welke uitdaging je gaat. Voor sommigen is uitrijden het doel, voor anderen het rijden
zonder straftijd en voor sommigen het halen van een plek binnen de top 10 of zelfs een
podiumplaats. Voor iedereen geldt dat je het beste uit jezelf probeert halen. Als dat lukt
is je positie in het klassement eentje waar je tevreden mee zult zijn, ongeacht welke
plaats dit is. Zelf vind ik het klassement niet zo belangrijk omdat in de proeven vooral de
hardrijders worden beloond en er weinig navigeerwerk inzit. Dat neemt niet weg dat de
proeven hardstikke leuk zijn om te rijden! Vooral de crossproeven zijn vermakelijk omdat
ook de assistenten daarvan kunnen genieten en je tegelijk met andere rijders bezig bent.
Ook de organisatie zelf is vrij informeel met het klassement bezig. Er wordt wel eens een
foutje gemaakt bij de tijdwaarneming. Als je achterin het veld rijdt en je kort het cross
circuit af, krijg je geen straftijd omdat dit niet opvalt. Ook zijn er in de hele week twee
omleidingen voor de meest technische stukken in de route. Je krijgt geen straftijd als je
deze stukken overslaat. Wel vind ik dat je niet meer mag opscheppen over je positie in
het klassement wanneer je uit vrije wil gebruik maakt van deze omleidingen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Alto Turia
« Reactie #34 Gepost op: 08-05-2006, 11:57 »
De Suzuki (in de E versie!) is hiervoor bijna perfect. Er zit genoeg vermogen in om
voor in het veld te kunnen rijden maar het heeft niet dat explosieve van een die-hard
viertakt. Je wordt dus nooit verrast wanneer je de kraan opendraait. Een nadeel van de
DRZ is dat je niet gemakkelijk aan onderdelen komt. Gelukkig heb ik hiervoor goede
ondersteuning van Ronald Overveld. Alleen een tweede set wielen kon hij mij niet aan
helpen. In de crossproef op dag 4 moet er iets zijn verschoven in mijn cockpit want
opeens zat mijn decompressiekabel te strak. Henno schijnt hetzelfde te hebben gehad
op zijn XR. Kabeltje losgewipt en probleem was opgelost. Dit is het enige probleempje
dat ik in de rallye heb gehad. De Suzuki heeft een dry sump motor met 1,7 liter olie.
Tijdens de rallye hoef je je geen zorgen te maken over olie wisselen. Overigens is dat
nauwelijks een probleem bij motoren die wel olie wisselen. Op een enduro is dat zo
gebeurd. Het enige waar je mee zit is waar je met de olie naar toe moet. Ik heb dus
nog 2,5 liter afgewerkte KTM olie in mijn kofferbak.....

Hé, zouden we dan toch voor de juiste brommert gekozen hebben   :D   (voor jouw info lucas: wij hebben d'r ook een intussen   :))
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Alto Turia
« Reactie #35 Gepost op: 08-05-2006, 12:49 »
Hè mannen , leuke verhaaltjes weer , stap nu in de bus met Rik Nengerman om in de Vogezen een tourtje te rijden , bij terugkomst ga ik me weer verdiepen en verlekkeren aan jullie verhaaltjes en plaatjes.

Gr Erik,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11357
Re: Alto Turia
« Reactie #36 Gepost op: 08-05-2006, 13:06 »
(voor jouw info lucas: wij hebben d'r ook een intussen   :))

Tatattaataaaaaa!

Van harte gefeliciteerd Corné!

Noppy :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Alto Turia
« Reactie #37 Gepost op: 08-05-2006, 21:53 »
Dat wordt nog een keer een DRZ only rally organiseren
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Alto Turia
« Reactie #38 Gepost op: 09-05-2006, 00:25 »
 :D :D :D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11357
Re: Alto Turia
« Reactie #39 Gepost op: 09-05-2006, 07:02 »
Je weet wat er gezegd wordt, toch? De gele zijn nl sneller dan de blauwe!! :-X

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: Alto Turia
« Reactie #40 Gepost op: 11-05-2006, 17:43 »
De foto's staan nu op mijn website!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Alto Turia
« Reactie #41 Gepost op: 11-05-2006, 17:48 »
Je weet wat er gezegd wordt, toch? De gele zijn nl sneller dan de blauwe!! :-X

Noppy

Sneller kapot, ja! ;D :P
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Alto Turia
« Reactie #42 Gepost op: 11-05-2006, 20:01 »
De foto's staan nu op mijn website!
en het adres is?  ???

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Alto Turia
« Reactie #43 Gepost op: 11-05-2006, 20:09 »

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Alto Turia
« Reactie #44 Gepost op: 11-05-2006, 20:12 »
ow daar had ik nogniet gekeken
bedankt