Het staat me nog bij als de dag van gister dat we destijds met gids in de Ardennen reden. Kniediepe sporen van boomrooiers in die vette zooi daar. Is tegenwoordig allemaal verbod.
De gids reed met 2 vingers in zijn neus op zijn XR200 ik geloof dat dat ding 14pk had.
Wij schaamden de ogen uit de kop toen, met onze XR500 waarmee we elke maisplak de baas konden.
Die gids heeft alleen maar op ons staan te wachten.
De motor zegt dus niet alles. Met een paar geschikte banden en ervaring kun je feitelijk alles aan. Bekijk de Dakar historie maar eens ook met de XR350 iets van 27pk gedaan door veel deelnemers.
Tuurlijk, alles gaat, mits wat karakter
ik heb daar ook een jaar achter andere enduro's aan gehost, als ik het vergelijk met m'n husaberg nu, was dat pure vrouwenmishandeling
en met noppebanden.
En ok het vermogen van een motor zegt niks over hoe je d'r mee kan rijden, 't karakter daartegen wel en dat was maar heel sober, maar in 't geval van de klx waren er ook nog andere elementen, zwaar sturen, vering die neigde naar offroad, en de afstelling van het blok is prima voor op de weg mee te rijden, kortom een goede allroad voor mensen die niet snel ergens moeten zijn.
Je kon bvb de moto nooit vooraan licht krijgen, en putten nam die als een kruiwagen
na een jaar terug verkocht en absoluut geen spijt van gehad.