Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?  (gelezen 17671 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #45 Gepost op: 06-03-2013, 21:46 »
ja voor de prijs hoef je het niet te laten  :(  nieuw betaalde ik 4300 (na korting model van jaarvoordien) wel in Belgie en na een jaar en 4d km kreeg ik er nog 2600 van, kun je je een idee vormen wat zo'n dingetje waard is  ;)


Een Sarow ? is dat geen optie? Ken enkele Engelse madammen die daar mee door de greenlanes vlammen  ;D

Post Merge: 06-03-2013, 21:49
De gemiddelde (lichte) allroad/enduro kan met gemak 10 cm omlaag. (geen grapjes)
Een lage motor nog verder verlagen is meestal een ramp veertechnisch gezien.


hoogte went op den duur, de husa was voor m'n korte benen ook veel te hoog, maar doordat die licht is en ik op de klx (toch voor 1 ding goed :D ) had geleerd te schuiven in het zadel, zodat ik op 1 been stond, wel geen antislip baanmotobroek aandoen  :-X
09-'12 KTM smt.990) '12 HusabergFE390 - '12 KTM adv990

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #46 Gepost op: 06-03-2013, 21:57 »
De gemiddelde (lichte) allroad/enduro kan met gemak 10 cm omlaag. ( geen grapjes )

Vertel eens wat meer aub.
 
 

Post Merge: 06-03-2013, 22:09
 

ja voor de prijs hoef je het niet te laten  :(  nieuw betaalde ik 4300 (na korting model van jaarvoordien) wel in Belgie en na een jaar en 4d km kreeg ik er nog 2600 van, kun je je een idee vormen wat zo'n dingetje waard is  ;)
Jij bent al de 2e waarvan ik lees dat de waarde van de KLX250 na een jaar bijna gehalveerd was bij inruil.
Houden we zeker in ons achterhoofd als we er tegen eentje aanlopen.

Een Sarow ? is dat geen optie? Ken enkele Engelse madammen die daar mee door de greenlanes vlammen  ;D
We willen het op een meer gangbaar model /merk houden ivm onderdelen / eventuele verkoop - inruil.
 
hoogte went op den duur, de husa was voor m'n korte benen ook veel te hoog, maar doordat die licht is en ik op de klx (toch voor 1 ding goed :D ) had geleerd te schuiven in het zadel, zodat ik op 1 been stond, wel geen antislip baanmotobroek aandoen  :-X
Hier is men nog in de "ik wil koste wat het kost mijn beide voeten vlak op het asfalt hebben bij stilstand " fase

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #47 Gepost op: 08-03-2013, 18:11 »
ben hier nog eens terug  :D 


Mijn husaberg heeft men een beetje met de voorvorken door de kroonplaat laten zakken en er is 1,5cm uit het zadel gehaald.


toen m'n zadel weg was om dat te laten doen, heb ik ondertussen gereden met een (paardenzadel onderlegger) gelpad op gebonden, een schapenvel zou ook nog gekund hebben  ;D  de "zit" hoogte scheelt ineens 10cm. Bij offroad sta je toch bijna heel de tijd recht (ik toch) en de stukjes baan kan je ook gaan zitten, met die gelpad was dat zelf heel comfortabel.
De meeste moto's hebben mapping die kan je op minder loeihard zetten om te beginnen? Of met aangepaste tandwielen ?
Vele moto's (mijn husa)sturen als een fiets, niet alle moto's doen dat zo, dan misschien minder hoog/ heftig maar zwaar zwaar net een tank  ::)


Hopelijk hoef je niet de fout te maken dat je eerst eentje koopt die van uw madam een arnoldswarsenegger maakt, om dan toch na enkele maanden 't gevoel te hebben dat je machientje niet mee kan, en je naar iets anders begint te uit te kijken?




zegt misschien veel over hoe ik over die klx denk  :-X
09-'12 KTM smt.990) '12 HusabergFE390 - '12 KTM adv990

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #48 Gepost op: 08-03-2013, 18:56 »
hebben we al een concrete lijst?

ik denk iets met het aantal kubieke inhoud, gewicht, en? prijs ofzo?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #49 Gepost op: 08-03-2013, 18:58 »
zegt misschien veel over hoe ik over die klx denk  :-X

Ik denk hier te lezen :
"het is een verschrikkelijke lompzware k.dtfiets waar ik spijt van heb als alle haren op mijn kop dat ik daar geld in gestoken heb"
 
Zit ik er ver langs ?
 :D
 
Wees gerust, de boodschap is goed overgekomen en hij is 1 op de lijst en we hebben geen haast.
Het verkooptopic van dee_dee_dirk heeft er bijv weer eentje aan de lijst toegevoegd waar we tot op heden nog niet aan gedacht hadden.
 
 
 

Post Merge: 08-03-2013, 18:59
hebben we al een concrete lijst?

ik denk iets met het aantal kubieke inhoud, gewicht, en? prijs ofzo?

Kzal het lijstje wat wij tot op heden hebben eens aanvullen met specs en hieronder zetten.
 

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #50 Gepost op: 08-03-2013, 19:15 »

Ik denk hier te lezen :
"het is een verschrikkelijke lompzware k.dtfiets waar ik spijt van heb als alle haren op mijn kop dat ik daar geld in gestoken heb"
 
Zit ik er ver langs ?
 :D
 


uh...
ja...
(nog) geen spijt...
alleen erg weinig tijd...

het is een hele leuke brommer geworden maar kan er nu even geen tijd voor vrijmaken..
anyway..
is ook geen hoofdpijn...

wellicht vanaf mei (hoop ik) weer tijd over...

komt goed...
(en niet te voorbarig hè)

mooi weekend...
-maar een lichtere brommert zou wel leuk zijn ja-
nog steeds geinteresseerd in de YZ450...  ;)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #51 Gepost op: 08-03-2013, 19:20 »
uh...
ja...
(nog) geen spijt...
alleen erg weinig tijd...

het is een hele leuke brommer geworden maar kan er nu even geen tijd voor vrijmaken..
anyway..
is ook geen hoofdpijn...

wellicht vanaf mei (hoop ik) weer tijd over...

komt goed...
(en niet te voorbarig hè)

mooi weekend...
-maar een lichtere brommert zou wel leuk zijn ja-
nog steeds geinteresseerd in de YZ450...  ;)

Ik reageerde op Zappa-tje..........

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #52 Gepost op: 08-03-2013, 19:31 »

Ik reageerde op Zappa-tje..........

hahahahaahhahahaa....

ik voelde me aangesproken..
 ;D
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #53 Gepost op: 08-03-2013, 20:51 »
hahahahaahhahahaa....ik voelde me aangesproken..  ;D

Heb zelf ook een project staan dus voel met je mee  ;)
 
Hierbij ons lijstje tot nu toe :
NX 250          rijklaar 130 kilo         23PK              22NM              zithoogte 82 cm
Tricker 250     rijklaar 128 kilo         18PK              19NM              zithoogte 79 cm
CRF250L       rijklaar 146 kilo          23PK              22NM             zithoogte 89 cm
DRZ400S       rijklaar 145 kilo          37PK              39NM             zithoogte 93 cm
KLX250         rijklaar 145 kilo          22PK              21NM             zithoogte 89 cm
WR250R        rijklaar 136 kilo          31PK              24NM             zithoogte 94 cm
Beta alp4.0     rijklaar 144 kilo          27PK              29NM             zithoogte 85 cm

------------- backup list vanwege gewicht en andere dingen
TT600RE        droog 153
DR650SE       droog 150
Ktm freeride veel te duur
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #54 Gepost op: 08-03-2013, 21:07 »
DRZ 400 E ; weegt al snel een kilo of 15 minder dan de S, en ongeveer 50 PK.
Zithoogte van 93 cm lijkt me aan de hoge kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #55 Gepost op: 08-03-2013, 22:59 »
Mijn kinders rijden prima op de GG280. Heel erg lage zithoogte. Van Beta Rev weet ik dat je er zo een long ride endurotank plus zadel op kunt zetten. Die dingen wegen net even minder dan 70 kg.

Als mijn kinderen die fiets van de grond af kunnen optillen dan kan jouw vrouw het zeker. Alleen geen knopje geloof ik.

Hier het viertaktmodel:

www.TrialsPlus.ca - Beta Long Range Tank and Seat

Van de 2-takt bestaat dit ook geloof ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #56 Gepost op: 08-03-2013, 23:56 »
DRZ 400 E ; weegt al snel een kilo of 15 minder dan de S, en ongeveer 50 PK.
Zithoogte van 93 cm lijkt me aan de hoge kant.

Ik heb mijn info voor de DRZ hier http://www.dr-z400.nl/site/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=29 vandaan
 

Post Merge: 09-03-2013, 00:00

Mijn kinders rijden prima op de GG280. Heel erg lage zithoogte. Van Beta Rev weet ik dat je er zo een long ride endurotank plus zadel op kunt zetten. Die dingen wegen net even minder dan 70 kg.

Kwa gewicht en zithoogte perfect maar een trailmotor is volgens mij niet geschikt voor een toerritje over het asfalt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #57 Gepost op: 09-03-2013, 08:04 »
Kawa KLX300, zijn gebruikt niet echt duur, superfiets.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #58 Gepost op: 09-03-2013, 12:35 »
Meten = weten. Als ik er op zit ongeveer 87 cm.
Weeg net geen 80 kg schoon aan de haak.
Staat op nieuwe noppen !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1568
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #59 Gepost op: 09-03-2013, 13:21 »
Tricker snel van je lijstje gooien. Veel dames heel snel van terug zien komen. Rampending: geen vermogen en te klein voor alles.
Trials ook van de lijst. Totaal andere insteek, heeft niets maar dan ook niets te zoeken op een 80 km weg. Met of zonder enduro tank/zit. En uiteraard geen knoppie. Kan ook niet, want Trials hebben geen accu in principe.

Rest ok en de xCountry van BMW zou ook kunnen. Daar rijdt mijn echtgenote op.
Maar wellicht vind je die toch te zwaar: 155 kg, 39 kW. En schiet hij je doel voorbij: mooie reismotor, wordt ie ook voor gebruikt.
BMW xChallenge en een Montesa 315R