Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?  (gelezen 17650 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #75 Gepost op: 11-03-2013, 08:44 »
TTR 250. Zeldzaam, maar wel een heel leuk brommertje. Helaas wel een hele slappe E-start.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #76 Gepost op: 11-03-2013, 21:39 »
De WR250R kan met de instelschroef achter standaard 2.54 cm naar beneden gebracht worden. Dan is hij nog steeds hoog, maar ik denk zal het toch maar even melden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #77 Gepost op: 11-03-2013, 22:22 »
TTR 250. Zeldzaam, maar wel een heel leuk brommertje. Helaas wel een hele slappe E-start.

Idd een zeldzaam maar leuke lichte allroad die wel in het rijtje past denk ik.
Wat ik vond tot dusver was :
118kg droog
18NM
 
@ Noppy; als de WR250R rond de 83-85cm te krijgen is kwa zithoogte gaat i echt meedoen.
 
Wat ik me vandaag bedacht is dat het nieuwe rijbewijs systeem waarschijnlijk wel in ons voordeel gaat spelen omdat men nu niet meer automatisch doorstroomt naar de volgende klasse. Als men ervoor kiest om in de A1 / A2 klasse te blijven ( vanwege de financien ) zullen meer lichte modellen die elders op de wereld gemeengoed zijn ,waaronder allroadmodellen, onze kant op komen ......hoop ik.......
 

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #78 Gepost op: 12-03-2013, 09:06 »
Zou mooi zijn inderdaad. In nederland is die groep toch erg matig door alle pk kannonnen.

Motoren met een wat ''nieuwer'' zadel helpen ook wel mee met de bodem geraken. Die dikke buddies zorgen ervoor dat je meer gespreid als het ware moet zitten, en kunnen je benen dus niet direct naar de grond. Eventueel een laagje aftunen zou ook nog net dat beetje extra kunnen doen.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #79 Gepost op: 12-03-2013, 09:55 »

Idd een zeldzaam maar leuke lichte allroad die wel in het rijtje past denk ik.
Wat ik vond tot dusver was :
118kg droog
18NM
 

Ooit een dag mee gereden en heel veel lol mee gehad. Lekker weinig vermogen (ja, je leest het goed) zodat je nergens verrast werd door een plotselinge wheelie of uitbrekend achterwiel. En licht. Maar als ie koud was moest je hem aanstampen, dat trok de startmotor niet. Wellicht was de accu brak, dat kan ook nog natuurlijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #81 Gepost op: 12-03-2013, 12:54 »
ook in viertakt 125 en 250
http://www.husqvarna-motorcycles.nl/modellen/year/2013/model/single/husqvarna-wre-125-1/

Ik wil even afwachten hoe het nu verder gaat met dat merk nu het verkocht is maar ze hebben idd heel leuk spul ertussen zitten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #82 Gepost op: 12-03-2013, 14:05 »
Mijn vriendin is ook niet al te lang, heeft een KTM 250EXC-F, met een verlaagde buddy, en aangepaste verlaagde vering, beide orgineel van KTM, helemaal super. Hiervoor had ze een Husaberg, met de vering van een Supermotard, werkte ook perfect.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #83 Gepost op: 12-03-2013, 17:14 »


 
@ Noppy; als de WR250R rond de 83-85cm te krijgen is kwa zithoogte gaat i echt meedoen.
 


met yamalink verlaagset (oftewel andere bones), vorkpoten door de kroonplaat laten zakken en een bijgeschaafd zadel zou 84cm mogelijk moeten zijn:



bandenmaat speelt natuurlijk ook een rol ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #84 Gepost op: 12-03-2013, 20:39 »
Jeetje Leipo, wat een leuk huis!! De jouwe?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #85 Gepost op: 12-03-2013, 21:54 »
Mijn vriendin is ook niet al te lang, heeft een KTM 250EXC-F, met een verlaagde buddy, en aangepaste verlaagde vering, beide orgineel van KTM, helemaal super. Hiervoor had ze een Husaberg, met de vering van een Supermotard, werkte ook perfect.

Hoi husabeer,
 
Gebruikt jouw dame de KTM ook voor asfalttoerritjes ed of puur voor de zandritten ?
( Ik ben totaal niet thuis in de ktm sectie ) : zit er ook een knopje op ?
 
 
 

Post Merge: 12-03-2013, 22:00

met yamalink verlaagset (oftewel andere bones), vorkpoten door de kroonplaat laten zakken en een bijgeschaafd zadel zou 84cm mogelijk moeten zijn:
bandenmaat speelt natuurlijk ook een rol ;)

Ik vind het een hele mooie fiets en met deze aanpassingen zou hij perfect in het rijtje passen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #86 Gepost op: 12-03-2013, 22:19 »

Hoi husabeer,
 
Gebruikt jouw dame de KTM ook voor asfalttoerritjes ed of puur voor de zandritten ?
( Ik ben totaal niet thuis in de ktm sectie ) : zit er ook een knopje op ?
 
 Af en toe vliegt ze ermee over de weg, maar voornamelijk Offroad ritten, en ja er zit een knopje op.
 

Post Merge: 12-03-2013, 22:00

 
Ik vind het een hele mooie fiets en met deze aanpassingen zou hij perfect in het rijtje passen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #87 Gepost op: 12-03-2013, 23:19 »
Af en toe vliegt ze ermee over de weg, maar voornamelijk Offroad ritten, en ja er zit een knopje op.

Specs 35PK en net iets boven de 100KG ( standaard 97cm hoog  :o  is wel iets voor mijzelf )
Hij zou hier (puur) als asfaltfiets gebruikt worden en zeker met aangepaste tandwiel verhouding voor op de weg ( even los van een demper in het achterwiel ) zou hij dus ook in het rijtje kunnen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #88 Gepost op: 13-03-2013, 07:13 »

Specs 35PK en net iets boven de 100KG ( standaard 97cm hoog  :o  is wel iets voor mijzelf )
Hij zou hier (puur) als asfaltfiets gebruikt worden en zeker met aangepaste tandwiel verhouding voor op de weg ( even los van een demper in het achterwiel ) zou hij dus ook in het rijtje kunnen.
supermotard setje erbij, en je met klaar. Succes met de zoektocht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Welke lichtgewicht off/allroad/endurofietsen zijn er allemaal ?
« Reactie #89 Gepost op: 13-03-2013, 08:20 »
Dat is het! koop een setje supermotard wielen, zakt een offroad een aardig stuk van ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl