Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass  (gelezen 96736 keer)

Offline member

• Prutser
  • XL600V, TT600R, 2x KL250 in bananendozen
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #600 Gepost op: 21-07-2020, 13:12 »
Ik was inderdaad onduidelijk. Splitsen is een term die voor verwarring kan zorgen.

Een gpx bestand kan meerdere tracks bevatten. Osmand plakt die tracks aan elkaar tot 1 lange track. Dat wil je niet, vooral omdat er soms rare lussen ontstaan of de track wordt veel te lang. Tracks splitsen is deels mogelijk in Osmand maar  niet zoals ik wil.

Het gaat er dus om dat je 1 track per gpx hebt. Ik gebruik Osmand en ben niet van plan nog een navigatie app te gaan gebruiken. Ik kan de ruimte beter gebruiken en ik ken Osmand inmiddels zo goed dat ik bijna alles  kan wat ik wil. Inmiddels heb ik hopelijk de oplossing die ik zocht.
Ik heb het op diverse manieren aangegeven bij Osmand maar tot nu toe is niets veranderd.

Bedankt Lennert!
Werkt ook goed op mijn mobieltje; downloaden geen probleem.

Mooi! Zo komen we er samen weer uit. Ik besloot het maar te delen voor ik alles getest had anders blijft het misschien weer maanden op de to-do lijst.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #601 Gepost op: 21-07-2020, 13:58 »
Ik was inderdaad onduidelijk. Splitsen is een term die voor verwarring kan zorgen.

Een gpx bestand kan meerdere tracks bevatten. Osmand plakt die tracks aan elkaar tot 1 lange track. Dat wil je niet, vooral omdat er soms rare lussen ontstaan of de track wordt veel te lang. Tracks splitsen is deels mogelijk in Osmand maar  niet zoals ik wil.

Het gaat er dus om dat je 1 track per gpx hebt. Ik gebruik Osmand en ben niet van plan nog een navigatie app te gaan gebruiken. Ik kan de ruimte beter gebruiken en ik ken Osmand inmiddels zo goed dat ik bijna alles  kan wat ik wil. Inmiddels heb ik hopelijk de oplossing die ik zocht.
Ik heb het op diverse manieren aangegeven bij Osmand maar tot nu toe is niets veranderd.

Mooi! Zo komen we er samen weer uit. Ik besloot het maar te delen voor ik alles getest had anders blijft het misschien weer maanden op de to-do lijst.

Okay, nu snap ik het, één gpx met meerdere losse tracks oftewel segmenten zoals Basecamp een selectie van tracks  en eventuele poi's als één gpx bestand exporteert. OSMand gaat daar dus zoals de meeste app's slecht mee om.

Locus importeert ze wel gewoon los van elkaar met indien gewenst behoud van kleur maar het zou inderdaad
omslachtig zijn om dat eerst te importeren in Locus Maps en dan weer per stuk naar OSMand te sturen.