Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: enkeltje portugal  (gelezen 7319 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: enkeltje portugal
« Reactie #15 Gepost op: 05-04-2013, 15:28 »
dat ik tot de Jura mee kan rijden met 2 ARM vrienden
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: enkeltje portugal
« Reactie #16 Gepost op: 01-05-2013, 08:47 »
Reisverslagje:


De eerste nacht doorgebracht op een militaire Brits in Timo's garage. Wel koud gehad maar toch door de wekker gewekt om 6 uur.
De mazzel dat Ineke en Saar me hierheen gebracht hebben. Het was fijn met zijn 3tjes in de auto.
Nu net het boeltje opgeruimd en wachten tot frank en Timo de deur weer open doen, van het huis.
Om 7 uur gaan we rijden, frank betaald het sap en ik de tol,  dat is de deal.
Een heerlijke fruitsalade wacht op me voor het ontbijt.

We zijn op weg, achter in de Volvo v5 van Noppy is het goed toeven. De route gaat links langs Parijs om zo de drukte van de periferique te ontlopen.



Best spannend, ik ben nu alleen, na een lange rit gisteren zijn we heel hartelijk ontvangen in de gite van Pauline en Jan, uren hebben ze zitten wachten met een meer dan smakelijke maaltijd.
Nu ben ik me aan het klaar maken voor de eerste dag, voelt wel alleen eerlijk gezegd maar ik ben vast beraden  het te halen.

Ik ben niet zo ver gekomen als ik van plan was, het was zo krankzinnig koud. Een hete kop thee in een café doet dan wonderen, je warmt er lekker van op maar stil staan schiet niet erg op. Nu logeer ik bij la Pierre Plantee in Baladou, een airbnb adres ergens in the middle of nowhere aan een typische off-road track, ik was ook veel te ver gereden want in de route beschrijving stond "aan het eind van de track".

Morgen wil ik eigenlijk Andorra bereiken hopen maar dat het niet zo koud is want het is 350 km, maar zien of het lukt. Ik zal wel vroeg klaar zijn want nu om 1900 uur ben ik klaar, gegeten, verhaaltje van de dag geschreven en niets te lezen bij me. Zou ik heeeel lang kunnen slapen?

Ze hebben hier een wifi wachtwoord:
5A7ECA12EF2FFA2FD92DC3E1DA
Is dat een mooi wachtwoord of niet!

Intussen een slaapplaats in Andorra geregeld  voor 17 hele euries, kom daar maar eens om! Betekend wel dat ik flink door moet rijden. Moet wel eerst handschoenen scoren want daar is het 2 Gr.

De reis naar Andorra ging als een speer, mooie D wegen, af en toe een N weg, dwars door Toulouse, altijd leuk zo'n grote stad te doorkruisen.
Even na Toulouse begon het te regenen, heb nog even geschuild tot het ophield met zachtjes regenen en toen toch maar verder gereden, Andorra is ver!
De klim in de Pyreneeën begon zeiknat maar het was gelukkig niet zo koud in het laagland. Eenmaal door de eerste tunnel begon het frisser te worden, steeds frisser..... Kouder dus.
Tegemoet komende auto's zaten onder de sneeuw, borden waarschuwen motorrijders om heel voorzichtig te doen.
Een paar keer 10 min stil gestaan met mijn handen tegen de radiator om weer iets van gevoel terug te krijgen.
De douane hoefde gelukkig geen paspoort te zien en beloofde me een tunnel, dat was een fijn vooruitzicht. In de tunnel was het steenkoud maar droog gelukkig. het bleek een toltunnel te zijn maar mijn handen waren zo koud en handschoenen zo nat dat ik nooit bij mijn geld kon komen. Er was gelukkig een wc met warm water waar ik 15 min mijn handen onder warm heb gemaakt.
4 euro gepakt en lopend naar de kassa. daarna helm op en  kletsnatte handschoenen aan (voor zover dat lukte met vingers binnenste buiten) en verder, het meisje van de kassa had gezegd dat het niet ver meer was.
Inderdaad, 20 min verder, weer koud tot op het bod kwam ik in sant pere del tarter maar waar was mijn hostel? Ik wist de naam ook niet meer. In een afgesloten bushalte handschoenen uit, tel opgegraven en maar even gebeld .... 150 m de berg op .... Top!
2 minuten later zit ik heerlijk warm in de mooiste hostel die ik ooit gezien heb. Eind goed al goed.

Www.mountainhosteltarter.com

1 mei, gisteren van Andorra naar Lleida gereden door overdonderende natuur, ik heb zelf gieren gezien. Haast beangstigend zo groot als die vogels zijn.
In Lleida was de camping opgeheven dus ben ik maar een stukje doorgereden over de track, donkere wolken stapelden zich inmiddels op en het zag er niet best uit. Toen stond daar langs de weg een hotel www.canpeixan.com eenvoudig en goedkoop. De jongen achter de bar loopt zich het vuur uit zijn sloffen en probeert dat nog in het Engels ook.
Volgens mij is hij vroeg opgestaan vandaag want die vreemde snuiter met oranje motor wil om 8 uur ontbijt!

Het weer is goed, het doel is de camping in soria, iets van 350 van hier. Dat moet ook wel want j&j is nog 2100 en ik wil daar 7 mei aankomen.










Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: enkeltje portugal
« Reactie #17 Gepost op: 01-05-2013, 09:44 »
Goed bezig, dorpsgenoot!
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: enkeltje portugal
« Reactie #18 Gepost op: 01-05-2013, 09:49 »
Leuk verslag Tijn!! Succes. En je weet het, in Portugal liggen heerlijke Gambas op je te wachten!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: enkeltje portugal
« Reactie #19 Gepost op: 01-05-2013, 09:55 »
Top man, :D
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: enkeltje portugal
« Reactie #20 Gepost op: 01-05-2013, 10:35 »
Mooi avontuur!  8)

Goeie reis en veul plezier nog, Martijn
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: enkeltje portugal
« Reactie #21 Gepost op: 02-05-2013, 19:47 »
1 mei/2
Het weer is goed, het doel is de camping in soria, iets van 350 van hier. Dat moet ook wel want j&j is nog 2100 en ik wil daar 7 mei aankomen.

Soria gehaald en wat een prachtige route zeg, brede gravelpaden, glibberige rode modder, smalle asfalt bergweggetjes het ging maar door. Dank aan erwin en fred. Gisteren al gieren gezien, vandaag een wild zwijn die dacht dat ik hem wilde vangen. Door sneeuw gereden en langs enorme verbrande berghellingen, ongelofelijk wat een geweld de natuur in handen heeft.
Mijn adventure geeft geen krimp terwijl ik elke keer (al jaren) meen een raar nieuw geluid of trilling te horen en voelen.

2 mei in plaats van in mijn tentje heb ik op camping Entrerrobles nabij soria in de youth hostel geslapen, wel zo lekker bij 0 gr celcius, bovendien had ik (weer) de hele hostel voor mezelf. Om half 10 zou de receptie open gaan maar die kwamen niet, de poen toen maar in de brievenbus gedaan en vertrokken.

Segovia was het doel, ook om uit de bergen in het lekkerder weer te komen. Bovendien moeten er nieuwe bandjes om en ik had al verschillende motorzaken gegoogeld.
Vandaag maar een klein deel off road gepakt, 50 km schat ik. Op een zeker moment was ik de track kwijtgeraakt en dacht wel handig een doorsteekje te kunnen maken. Niet dus, hopeloos doodgelopen op een glibberige kleihelling.... Toen maar het spoor terug gevolgd. Les 1: niet van de track af gaan!

Eind goed al goed, inmiddels staat mijn tentje op de camping in segovia. morgen om 9 uur meld ik me bij meneer Jorge Fernandez van de gelijknamige motorzaak voor een nieuw setje pirelli scorpion pro, daar moet ik de Algarve op kunnen halen.

Kom ik om 19.15 uur het restaurant naast de camping binnen om wat te eten ... Vreemde snuiters die Hollanders, die willen voor 20.30 uur eten.... Nee, wacht maar, biertje erbij en het is zo half 9.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: enkeltje portugal
« Reactie #22 Gepost op: 02-05-2013, 20:32 »
Gaaf Tijn. Gaat goed he!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: enkeltje portugal
« Reactie #23 Gepost op: 02-05-2013, 21:49 »
Wow Martijn,

Het klinkt nu al als een avontuur!

Nog bedankt voor de pecunia die je achtergelaten had op de keukentafel 8)

Fijne reis!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: enkeltje portugal
« Reactie #24 Gepost op: 02-05-2013, 22:00 »
Wow Martijn,

Het klinkt nu al als een avontuur!

Nog bedankt voor de pecunia die je achtergelaten had op de keukentafel 8)

Fijne reis!

Het was gezellig met jullie mee te reizen, boeiende gesprekken.
Hebben jullie nog lekker gereden?

Enig, is de ms1000 boodschap over gekomen?
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: enkeltje portugal
« Reactie #26 Gepost op: 05-05-2013, 22:58 »
Het is nu zondag 5 mei, een feestelijke dag in nl maar daar merk je hier helemaal niets van.
Nog even een paar dagen inhalen in mijn verslagje.

3 mei, eerst bij Fernandez jn vnieuwe banden laten monteren, het gemak wil ook wat. En tegen 12 uur verlaat  ik segovia, waar ik gisteravond ook nog het aquaduct en de kathedraal heb bewonderd.
.
Het doel was talavera, waar ik lekker op tijd bij de toeristen info binnen stapte om te vragen naar een camping.... Oh ja natuurlijk, nee niet hier in de stad... Ohh je bent met de motor..... 20 minuutjes maar, die kant op!.... Een half uur later, plek gevonden, camping gesloten! Fijn.
Ik weer terug, vragen baar een andere plek, forget it alleen hotels en de youth hostel is ook gesloten. Andere campings?!?! Nee, ja in de Extremadura maar dat is een andere regio, weet ik niks van!

Lekker dus, toen de juiste richting maar opgepakt en gaan rijden, 85 km verder een camping gevonden. Het was wel een topdag, de camping leek wel een opvangkamp voor lastige kinderen, met een enorm hek rondom. Maar goed, slapen en weer weg toch!

4 mei 8 uur op en rijden! Heerlijk dwars door rozemarijn dat hier echt overal groeit, af en toe een beekje, af en toe een klimmetje en vooral veel hekken die open en ook weet dicht moeten. Echt aan het genieten geweest, op naar castelo branco waar we in  de WYOA 2011 zon top avond hebben gehad met kip op de bbq. Op de municipal camping een gezellige avond gehad met een Engels stel, een alleen reizende schot en een ook alleen reizende Australische dame ( mijn man wil niet mee, hij  golft!)


5 mei, vanmorgen slecht opgestaan en toen maar besloten het rustig aan te doen. Thee gezet, lekker yoghurt met fruit ontbeten en op mijn dooie akkertje het boeltje opgeladen pas na 12 uur vertrokken. Er lag een mini koala op mijn zadel van Liz, de Australische dame die alleen Europa rondreist en ik heb nog even afscheid genomen van dat aardige Engelse stel. Direct het gas erop zo snel mogelijk weer op de track zien te komen.... Ernstige denkfout! In het laatste dorp voor de track was geen tankstation ..... Kon onweer 30 km terug naar castelo branco om te tanken, dat gaat lekker.
Daarna gelukkig echt heel lekker gereden, 1 keer een hek met slot tegen gekomen, das och even balen maar uiteindelijk toch weer op de goede weg gekomen. Moest wel door een beek en een heel vervelend weiland waar koeien vreselijk door de modder hadden gelopen voordat het opdroogde tot een soort betonnen massa..... Erg hobbelig dus
In portalegre aangekomen bleek daar (alweer) geen camping.... Dus over de weg zo snel mogelijk (60 km) er eentje gevonden. Daar zit ik nu in de bar op mijn iPhone dit verhaaltje te typen.

Post Merge: 05-05-2013, 23:03
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: enkeltje portugal
« Reactie #27 Gepost op: 06-05-2013, 00:25 »
Hoi Martijn!

Je relaas klinkt zooo bekend! Het is nog erg vroeg in het seizoen en veel campings zijn gewoon nog niet open. Ik heb dat veel meegemaakt en op gegeven moment sliep ik gewoon - daar en dan - naast mijn motor.

Ik heb veel gereden op de bonnefooi - zonder plan. Ik ben eens een liefde tegen gekomen in het zand van Merzouga - een portugese schone. Die heb ik later nog eens opgezocht in Sintra - de Koningsstad niet ver van  Lissabon. Afscheid moest er komen en ze maakte zich achteraf zorgen om waar ik die nacht sliep. Ik was neergestreken op een 'open kampplaats' in een nationaal park - je laat een gift achter in de brievenbus. Ik was daar moederziel alleen maar had een fles wijn open had getrokken. Ongewassen, mijn pak nog aan lag ik daar tegen een boom. Tegen elfen - de maan scheen fel - huilde een wolf, zijn silhouet afgetekend tegen de sterren op de heuvel boven mij.

Ik smste terug: 'tonight.. I sleep with Los Lobos'.

Ik heb die nacht om meer dan één reden, geen oog dicht gedaan... :D


(uit: Marokko, 2006)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Re: enkeltje portugal
« Reactie #28 Gepost op: 06-05-2013, 07:52 »
Wou Martijn, dit zijn de avonturen die we willen lezen!!!!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: enkeltje portugal
« Reactie #29 Gepost op: 06-05-2013, 08:51 »
Klinkt goed Martijn. Gaaf!!!!