Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: raggen door afrika  (gelezen 4433 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: raggen door afrika
« Reactie #15 Gepost op: 02-05-2006, 11:38 »
Hier in de bollenstreek was juist m'n basemap gedetaileerder (wat de wegen betreft). In Africa won de worldmap.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: raggen door afrika
« Reactie #16 Gepost op: 02-05-2006, 12:13 »
...de Worldmap is een los kaart product waar best een hoop op staat. Vrijwel alle piste's die we in marokko hebben gereden bijvoorbeeld.

Hou wel rekening met het volgende als je pistes via de Worldmap rijdt...

- de Worldmap is al heel lang niet meer herzien (8 jaar?)
- de (on)nauwkeurigheid is ongeveer 2 km, da's wat anders dan je met CN8 gewend bent
- een piste in Worldmap is in werkelijkheid niet altijd een enkel spoor, vaak lopenen kruizen er meerdere sporen; hieruit moet je dan maar het spoor kiezen die je het beste lijkt; met wat ervaring leer je er wel uit te komen

Je kunt ook (doorgaande) routes van het internet afhalen. Afhankelijk van het aantal waypoints zijn deze niet altijd even nauwkeurig en makkelijk te volgen. Tracks daarin tegen wel maar die moeten (onderweg) wel in je GPS te laden zijn. En daar is niet ieder model voor geschikt.

Let ook op hoe oud internet routes/tracks zijn. Verplaatste duinen of weggespoelde wegen kunnen je voor leuke verassingenen plaatsen ::)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: raggen door afrika
« Reactie #17 Gepost op: 02-05-2006, 13:01 »
Wat word er bedoeld met dat de grens tussen marokko en algarije potdicht zit? gewoon geen personeel aanwezig of verboden toegang?
Verboden toegang, van beide kanten :'(. Al een jaar of 10, 15 inmiddels denk ik. Heel jammer, maar ze mogen elkaar niet zo denk ik, Algerije en Marokko.
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: raggen door afrika
« Reactie #18 Gepost op: 02-05-2006, 14:58 »
Is dat niet sinds die burgeroorlog in Algerije. ok, officieel geen burgeroorlog, maar vele slachtpartijen in dorpen e.d. Situatie explodeerde nadat de zittende regering de verkiezingen ongeldig verklaarde toen de fundamentalistisch oppositie die won. Marokko heeft toen ondermeer uit voorzorg de grenzen gesloten om zo veel mogelijk te voorkomen dat die brand zou overslaan naar hun land. Weet niet hoe veilig Algerije op dit moment is.

De westelijke sahara is ook al tijden een 'discussie' punt tussen beiden landen  :-X
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: raggen door afrika
« Reactie #19 Gepost op: 02-05-2006, 15:18 »
De westelijke sahara is ook al tijden een 'discussie' punt tussen beiden landen  :-X

Marokko 'bezet' sinds midden jaren 70 van de vorige eeuw de westerlijke Sahara. De rebellen daar (Polisario) werden actief gesteund door Algerij.  Daarmee is zo'n beetje de ruzie tussen beiden landen begonnen, of in ieder geval aangewakkerd. Politiek gezien vaart Marokko een westerse koers: Vriendschap met Europa en Amerika. Algerij juist niet. Marokko wil op geen enkele wijze met dat regime in verband worden gebracht...

De oplossing: in Tunesie de boot nemen... :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: raggen door afrika
« Reactie #20 Gepost op: 02-05-2006, 15:29 »
Marokko heeft de grenzen dichtgedaan nadat er op verschillende plaatsen tegelijk een aantal bomaanslagen op moskeën gepleegd werden. O.a. in Marrakech en Casablanca, dat was meen ik in '95 ofzo.  Zelf ben ik in '93 nog van Marokko naar Algerije gegaan. Toen bleek later, zonder dat we het gemerkt hebben overigens, dat de burgeroorlog in Algerije in volle gang was..... In 2002 was het toerisme aardig aan het opbloeien, tot het ontvoeringsverhaal van 2003 dat we allemaal wel kennen denk ik.

Tegenwoordig is de situatie in Algerije niet echt jofel. Veiligheid is niet echt duidelijk, er rijden nog zat van die idioten rond volgens Arjen. Vorig jaar sprak ik Hubert Auriol erop aan, tijdens de presentatie van de Heroes Legend. (de Hoggar rally wordt door hem georganiseerd) Hij deed er erg luchtig over. Van horen zeggen kan er alleen onder begeleiding door het land gereisd worden, of in konvooi met het leger, of georganiseerd met een gids. De regering van Algerije loopt sowieso niet warm voor toeristen, hoewel de bevolking in het zuiden er in het verleden behoorlijk wat inkomsten uit haalde. Erg jammer allemaal, Algerije is (wat mij betreft) met Niger het mooiste Saharaland......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: raggen door afrika
« Reactie #21 Gepost op: 02-05-2006, 15:55 »
Ik dacht nou juist in een van de vele Dakar verslagen/updates te hebben gelezen dat de Algerijnse regering de Dakar organisatie had gevraagd weer een keer de Dakar door Algerije te laten voeren.
En de Raid de 'l Amité ging dit jaar naar Algerije omdat de regering militaire begeleiding en bescherming had gegarandeerd. (niet mijn manier van een raid trouwens, maar goed)

Maar lijkt mij dat ze die toeristen al dan wel onder begeleiding toch weer een beetje proberen aan te trekken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: raggen door afrika
« Reactie #22 Gepost op: 02-05-2006, 16:16 »
Een Dakar heeft natuurlijik wel een veel grotere impact dan die paar toeristen. (in de hoogtijdagen, jaren '80, waren het er best veel)
Op die manier kan de Agerijnse overheid laten zien dat ze alles prima "onder controle" hebben. Maar je zegt het zelf al: onder begeleiding en bescherming van het leger. Dat kunnen ze voor toeristen nooit waar maken.
Het zal waarschijnlijk allemaal wel loslopen. Kom je op plaatsen waar nooit iemand komt, gaan ze ook niet op je zitten wachten.  :-\
In Mali of Mauretanië zou het hetzelfde kunnen gebeuren denk ik.
Ben wel benieuwd trouwens naar de route van de Dakar, van Marokko naar Mauretanië kennen we nu wel zo'n beetje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: raggen door afrika
« Reactie #23 Gepost op: 04-05-2006, 13:14 »
De Algerijnse overheid heeft de Raid de L'Amitie een week voor vertrek afgeblazen. Is waarschijnlijk toch wel e.e.a. aan de hand......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: raggen door afrika
« Reactie #24 Gepost op: 04-05-2006, 19:58 »
Goh, toch maar wel dus......

Wij blij dat we naar Arjen hebben geluisterd  :-X
Nou zou een raid onder militaire begeleiding al niet helemaal mijn ding zijn zeg maar..........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: raggen door afrika
« Reactie #25 Gepost op: 04-05-2006, 22:38 »
De Algerijnse overheid heeft de Raid de L'Amitie een week voor vertrek afgeblazen. Is waarschijnlijk toch wel e.e.a. aan de hand......

Maar goed dat Rob toch voor Tunesië gekozen heeft. Zou anders de 2e keer zijn kort voor vertrek (of eigenlijk 1x tijdens vertrek) afgeblazen.

Lijkt me echt  heel lullig.