Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Transponder  (gelezen 2254 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Transponder
« Gepost op: 20-03-2013, 19:48 »
Ik heb de vraag tevens bij de buren op NF neergelegd, maar wellicht weten we het hier sneller...?

Hoi,
De vraag of het nuttig is om een (nieuwe) transponder aan te schaffen hangt natuurlijk van een aantal factoren af.

Afgelopen oktober heb ik mijn eerste enduro wedstrijd gereden en kon daarvoor een transponder huren.
Nu ben ik van plan om incidenteel eens op een mx baan te oefenen en wat andere wedstrijden te rijden. (nederlandse/duitse/belgische enduro)
Met een informele wedstrijd bij mccdh (oudjaarscross) was men verplicht een transponder te hebben ivm geluidscontroles.... Ze werden niet verhuurd, dus pech voor mij! Niet gereden

MAARRR> geld dit ook bijvoorbeeld voor de trainingsrondjes op andere circuits ????

Hiernaast zijn die apparaten schaars op de 2e hands markt en behoorlijk prijzig.
Er staat trouwens ook nergens bij vermeld hoe lang het abbonnement nog loopt, wat slechts een fractie goedkoper is als zo`n flex abbonnement van mylaps.....(€85 vs €116)
Of is het bij zo`n classic edition slechts een kwestie van registratie overzetten à €28 en verder onbeperkt/geen omkijken??

Dus: wat is wijsheid?
-3x huren per jaar voor de endurowedstrijden en (+/-7x)trainen zonder transponder?
-3x wedstrijd + verplicht tijdens training zou voor mij reden zijn om verder te oriënteren

(iemand hier nog iets in de aanbieding? )
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Transponder
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2013, 21:07 »
Bij enduro's kun je niet altijd op een transponder rekenen. Soms staat - hoe heet die club die die dingen verhuurt? - er, soms ook niet. En als ze er al wel staan, dan loop je risico dat ze er niet voldoende hebben meegenomen, als het mooi weer is. Ik geloof dat er wel een topic over is, dat je ze ergens in Twente ook gewoon kunt afhalen.


Ik heb afgelopen jaar op een aantal banen vrij gereden/getraind, steeds zonder transponder eisen. Vaak had ik 'm er wel op, zodat je achteraf je rondentijden kunt zien. Niet alle banen hebben de timing aan staan. Met wedstrijden heb ik geen ervaring.


Ik heb vorig jaar een gebruikte gekocht. Die was nog niet geregistreerd, dus ook geen 28 Euro betaald....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Transponder
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2013, 22:57 »
Bij enduros kun je tegenwoordig vrijwel nooit een transponder huren. Ik zou er 1 kopen.. De 2e hands waarde blijft erg hoog, dus mocht je over 1 of 2 jaar niet meer nodig hebben moet ie ongeveer 175 euro opbrengen?
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Transponder
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2013, 14:21 »
 :stupid:


precies waarom ik er ook een nieuw gekocht heb, hoge tweedehands waarde.


Verder wil je voor de start van je enduro niet ook nog achter een transponder aanmoeten, tenminste, ik niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Transponder
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2013, 15:16 »
Dus als ik jullie goed begrijp is zo`n classic uitvoering, die voor €180+ van de hand gaan onbeperkt te gebruiken?
In de zin van "geen looptijd van 1,2 of 5 jaar" ?

Mocht je `m dan niet overzetten voor €28 bij mylaps komt alleen de tijden bij de vorige eigenaar vermeld te staan (ipv onder je eigen naam)

Thx voor de info
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Transponder
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2013, 15:58 »
Zit even op mylaps.com te kijken... kan alleen nog maar leasen, da's lekker dan. zou eens bij http://www.sportime.nl/ informeren, die deden altijd de verhuur bij enduro's. Hebben vast nog wel wat liggen.


Edit: als je onder 'Organisations' kijkt kun je nog wel een losse kopen.. voor 281,93. Vorig jaar augustus was dat nog 265,23.  :o  Asociaal bakken met geld verdienen die lui volgens mij.. die transponders stellen geen ruk voor.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Transponder
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2013, 19:57 »
Bakken met geld, dat heb je goed. Ik las op een site dat zo`n éénjarig flex abbonnement van €89 is opgebouwd uit €39 kosten voor de transponder en €50 voor het registreren.......

Maar als ze niet noodzakelijk zijn om op een mx-baan te rijden, dan probeer ik tzt bij resa-racing wel weer één te reserveren voor een Nederlandse enduro (zoals in Hellendoorn afgelopen jaar).

Want om nou zoiets voor die 3 wedstrijden aan te schaffen is ietwat zonde!!
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Transponder
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2013, 20:19 »
Ik heb nog niet op n baan gereden waar transponder vereist is, maar zal deze dan toch maar meenemen als ik naar een voor mij onbekende baan ga...
Probleem is natuurlijk dat we allemaal naar dezelfde 3 enduro's gaan, namelijk die 3 die bij goed weer worden verreden :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Transponder
« Reactie #8 Gepost op: 26-03-2013, 20:26 »
Enige baan waarvan ik weet dat ze bij training met transponder werken (niet verplicht) is dat indoor baatnej in Roosendaal.
_??_
(?_?)