Luister, als niek dit letterlijk zo neerzet, heeft hij op een 2t of 4t als CRF nu niets te zoeken. Dan moet hij het zorgvuldiger neerzetten.
Als je je op een CR 250 begeeft bijvoorbeeld, hoor je hem ook te rijden. En de meesten houden dat nog geen 5 minuten vol. En, een CRF is niet veel vergeeflijker.
Dus, zoals niek zijn opties en doelgebruik formuleerde: de WR. Komende van een XR400, heeft-ie daar voorlopig zijn handen wel vol aan denk ik. Hij moet het wel leuk blijven vinden toch?
Whatever..
Het ligt er een beetje aan hoe fit hij is, en hoe hij nu op de xr400 rijdt...
Als Niek rustig rondtuft op die xr400 en zelden het gas helemaal open heeft, dan inderdaad liever een WR450. Die zijn al behoorlijk krachtig en snel, maar ook erg geschikt om wat rustiger aan te doen.
Als hij de xr400 al 'uitmelkt' tijdens offroad ritjes en tegen de limiet van de motor zit en daarom naar een iets meer enduro georiënteerde motor wil overstappen, probeer gerust een 2T. Een cr250 is meer gericht op top-end (cross). De nieuwere generatie 300cc tweetakts zijn wat meer op trial/ hard enduro gericht en dus zeer goed te hanteren.
Het zijn écht superfijne fietsjes!
Maar je moet wel gas durven geven, en het 2T motorkarakter leuk vinden... anders komt zo'n ding inderdaad niet tot zijn recht...
It all depends...
Proefrijden bij een motorzaak of een keer iemand met een dergelijke motor lief aankijken..