Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??  (gelezen 23300 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #15 Gepost op: 26-03-2013, 11:40 »
Heeft GasGas ooit eigen 4-takt blokken gehad eigenlijk?

Maarre, die Husa van Dirk?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #16 Gepost op: 26-03-2013, 11:41 »
Het is toch met onderdelen etc wat lastig om zon exclusiever exemplaar te hebben.


Ik kan me daar nog niet veel bij voorstellen, zowat alles bestel je via internet als je wilt.
Dan heb je ook gelijk het actuele probleem van de ouderwetse dealer in beeld.


Post Merge: 26-03-2013, 11:42
Heeft GasGas ooit eigen 4-takt blokken gehad eigenlijk?

Maarre, die Husa van Dirk?


Naar mijn idee kan het niet anders zijn dan dat er erg veel gedeeld is met anderen.


Zo hebben de Jappen het ook gedaan in de 50er en 60er jaren. Die gingen DDR fototoestellen perfectioneren en gelijk op gingen ze europesche motoren perfectioneren.


Conclusie het kan alleen maar beter worden. Of het nou van Husa of van elders komt.



Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #17 Gepost op: 26-03-2013, 13:24 »
@Niek:
Overweeg evt. ook nog om een DR(Z?)400 van Suzuki op je lijstje te zetten. (weet de 2e hands prijzen niet trouwens)
Zelfde argumenten als ik eerder schreef, maar ook erg fijn (en makkelijk!) te rijden.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #18 Gepost op: 26-03-2013, 22:23 »
Als je OTR-ritjes wil gaan rijden heb je niks op een tweetakt te zoeken en ook niet op een CRF, wat dat aangaat.

WR is dan al een heule potente jongen. Overveld biedt in Polen overigens DRZ 400 aan (had hem net aan de lijn)


Nadeel van Japanners is dat de onderdelen buitensporig hoog geprijsd zijn.
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 314
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #19 Gepost op: 26-03-2013, 23:33 »
OTR ritjes en geen 2takt ????????????????????????????? ;D








Zandhaas oet twente/ team otrritten/facebook.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 261
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #20 Gepost op: 27-03-2013, 08:18 »
Dat is vreemd tegen ons zegt hij geen motoren te verhuren, maar off topic
groet Arnold

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #21 Gepost op: 27-03-2013, 08:50 »
Niks op een  tweetakt of een CRF? ??? ??? ?


Onzin.


Ik lees het steeds vaker en het is zowel stemmingmakerij als ongewenste beeldvorming.


Ze roken.
Ze maken geen normaal geluid.
Ze schreeuwen als je het gas opentrekt.
Je zou er niet ver mee kunnen rijden.



In de werving van een organisator die hier op ARM werft en de correspondentie met zijn representant is dit zelfs een "no go".


Ja op 300km marathonritten in de Peel is een dergelijk apparaat wellicht wat minder geschikt als gezapige toerbuffel, dat is dan ook het enigste wat ik me er bij voor kan stellen.


Als het zo nog effe doorgaat ben je zo op een 520 nergens meer welkom, teveel PK's, slecht voor aardstoffering ::) . Argument U past niet bij de rest met een 520, derhalve niet welkom.







Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #22 Gepost op: 27-03-2013, 09:11 »
Nu zit iedereen je met van allerlei motoren om je oren te slaan, maar wat voor soort ritten wil je rijden Niek?

Bedoel je met offroadritten het werk zoals de meesten dat hier kennen van b.v. Ad Ketelaars? Of neig je meer naar het enduro gerichte offtheroad-werk?

Voor de eerste groep: Maakt niet zo gek veel uit, daar kom je met de meeste motoren (tot pakkumbeet 200 kg gaat doorgaans heel prima) goed door. 2 takt is minder handig omdat je rijbereik een stuk kleiner is en sommige mensen accepteren deze motoren niet omwille van het geluid. Dergelijke ritten zijn vaak iets van 200 km, en dat betekent dan vaak tanken.
Voor de laatste groep: Lekker licht. 2 of 4 takt hangt af van eigen wensen of kunnen. Vermogen: als je begint, kies vooral niet te zwaar. Meestal geldt: hoe zwaarder qua gewicht, hoe minder intensief onderhoud.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 220
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #23 Gepost op: 27-03-2013, 09:26 »
Ik vind de OTR ritten als Havelte / Steenwijk / de Wijk / Rondje Ruinen etc. erg leuk om te doen, en blijft dit ook doen.
Ik moet mijn XR 400 te veel op de kop geven om te doen wat ik graag wil.
Verder rijden we hier in de buurt nog wel eens wat zandpaden af...
Gewicht van deze motor vind ik wel heel erg prettig, vermogen mag wel meer.
Vering mag ook wel beter...
Ad Ketelaars heb ik geen ervaring mee, misschien ooit wel doen een keer.
We gaan in April wel 5 dagen rijden in Polen via Overveld.
WR of de GasGas...
Heb het idee dat de GasGas afgeraden wordt omdat onderdelen lastig te krijgen zijn...
(via internet is alles te bestellen denk ik). Maar wat is de kwaliteit van deze motor....
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #24 Gepost op: 27-03-2013, 09:51 »
Ik vind de OTR ritten als Havelte / Steenwijk / de Wijk / Rondje Ruinen etc. erg leuk om te doen, en blijft dit ook doen.
Ik moet mijn XR 400 te veel op de kop geven om te doen wat ik graag wil.
Verder rijden we hier in de buurt nog wel eens wat zandpaden af...
Gewicht van deze motor vind ik wel heel erg prettig, vermogen mag wel meer.
Vering mag ook wel beter...
Ad Ketelaars heb ik geen ervaring mee, misschien ooit wel doen een keer.
We gaan in April wel 5 dagen rijden in Polen via Overveld.
WR of de GasGas...
Heb het idee dat de GasGas afgeraden wordt omdat onderdelen lastig te krijgen zijn...
(via internet is alles te bestellen denk ik). Maar wat is de kwaliteit van deze motor....

Dan is een 2-takt juist perfect. Voelt lichter aan als een 4-takt, weinig onderhoud nodig, simpele techniek. Als je aan een brommer kunt sleutelen kun je ook je 2-takt enduro onderhouden.

Kwa geluid klinken ze misschien agressiever, maar in werkelijkheid maakt een 4-takt bijna atijd meer db's.
2-takt wordt niet eens gechecked op geluid bij de meeste keuringen.

Ik rijd zelf ook 2-takt (ktm exc 380) tegenwoordig en ik vind het geweldig. Vorige motor was een (aangepaste) XR600!! Ineens haal je iedereen in en val je niet meer...  ;D
Rij er alle offroad ritten mee, crossbaan maar ook de Ad Ketelaars ritjes. Hard roadbook tour a 305km is geen probleem hoor... Eerste upgrade was een 13.5L Clarke tankje. Dus 3x tanken.
Ja je moet iets vaker tanken, maar verder rijd zo'n ding juist heerlijk, erg licht, onderin mak voor wat technischere paadjes en bovenin een schop onder je kont voor de brede grijns op je smoel. Ding van mij is misschien 'too much' maar een 300 is goed te hanteren..  :)

Kies wel een wat nieuwere 2t als je zelf niet wilt afstellen. (2005+) Die zijn nog wat beter kwa basis afstelling en wat meer gericht op rijbaarheid.

Ad Ketelaars rijd zelf ook 2-takt!!! Gasgas 300.

Als je een full-out crosser hebt zonder vliegwiel is het een ander verhaal, maar een 2t enduro is een stuk rustiger..

Verbruik is een nadeel. 1:10 a 1:11 bij langere ritten en 1:7 bij blubber-offroad ritten afhankelijk van je rechter hand.... maar mijn maatje met een ktm525 verbruikt bijna evenveel. Een 4-takt KAN alleen zuiniger rijden wanneer je minimaal gas geeft. Bij enduro-tempo zeker niet per definitie.

Kijk eens naar een ktm exc300 of husa 300... geweldige fietsjes.

Voor lange dagen in het zadel op gravel roads met hier en daar een bospaadje (dus meer offroad touren) is een wr450 of ktm450/525/530 weer meer geschikt. Iets zuiniger en iets minder vermoeiend rijden op minder uitdagende routes.

Bij technisch werk/ trial/ hard enduro, zie onderstaand filmpje:  ;)

Graham Jarvis Spanish Training

Uiteindelijk moet het motorkarakter je ook trekken..  ;)
Ride the world!

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2351
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #25 Gepost op: 27-03-2013, 10:02 »
Heb het idee dat de GasGas afgeraden wordt omdat onderdelen lastig te krijgen zijn...
(via internet is alles te bestellen denk ik). Maar wat is de kwaliteit van deze motor....
In 4 jaar tijd 70% afschrijving zegt genoeg lijkt me.  Alles is te bestellen natuurlijk, maar het gaat om de levering...


recent voorbeeld
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/24179303#24179303
en verder

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #26 Gepost op: 27-03-2013, 12:28 »
KTM's komen veel voor, op elke hoek van de straat onderdelen, Yamaha net zo. GasGas is wat exotischer (technisch volgens mij helemaal niet verkeerd)  wat meestal betekent dat onderdelen vinden lastiger is. En onderdelen heb je onherroepelijk nodig als je enduro gaat rijden.

Denk ook eens aan Husqvarna. De laatste modellen (450, 510) zijn technisch ook gewoon heel erg goed en onderdelenlevering is sinds BMW zich er mee heeft bemoeid ook gewoon goed. Er zijn zelfs pas een kudde 2012 modellen (nieuw) in de uitverkoop gedaan voor hele leuke prijzen, maargoed, dat is een andere prijsklasse.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #27 Gepost op: 27-03-2013, 13:56 »
Gas Gas of Yamaha maakt echt niet uit. Precies hetzelfde!  ;)
Gas Gas is Yamaha
Je hoeft niet goed te kijken om het te zien, zie link.
http://www.motocrossplanet.nl/nieuws/id3565-Een_voorproefje_op_de_Gas_Gas_EC_cc__takt_enduro_model.html

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2351
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #28 Gepost op: 27-03-2013, 14:44 »
Die "ouwe" 450 was van GasGas zelf volgens mij

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: WR450 2006 / GasGas 450 2009 / KTM 520 2002 ??
« Reactie #29 Gepost op: 27-03-2013, 15:59 »
Die "ouwe" 450 was van GasGas zelf volgens mij

Volgens mij ook, daarna inderdaad Yamaha blokken. Maar blijf er toch bij dat volgens mij voor mijn bijna 20 jaar oude Honda meer onderdelen verkrijgbaar zijn dan voor die 4 jaar oude Spaanse beautie. (ervaring ook met de trial onderdelen)
ARM facebook HIER