Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: opknappen AT  (gelezen 2304 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
opknappen AT
« Gepost op: 08-04-2013, 21:33 »
Voor weinig gekocht. Maar de zes jaar op Curaçao zijn dan ook duidelijk te zien. Er was gelukkig nog wel budget over en het is niet het eerste project.. de Z650 was er nog veel slechter aan toe ::) 

Post Merge: 08-04-2013, 21:48

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: opknappen AT
« Reactie #1 Gepost op: 08-04-2013, 22:21 »
ik zie nog niks... ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: opknappen AT
« Reactie #2 Gepost op: 08-04-2013, 22:22 »
Ik ook niet.. druk bezig met foto's plaatsen.. gaat niet zoals ik denk dat ik dat de laatste keer heb gedaan.. ::)

Post Merge: 08-04-2013, 22:35

komt wat..
de rest volgt..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: opknappen AT
« Reactie #3 Gepost op: 09-04-2013, 09:35 »
Mooi! Nog een AT opknaptopic.
Zouden bijna een eigen subforum moeten krijgen  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: opknappen AT
« Reactie #4 Gepost op: 09-04-2013, 10:19 »
en eindelijk een schuur die me bekend voorkomt ipv van allemaal die schone opgeruimde werkplaatsen  ;)

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: opknappen AT
« Reactie #5 Gepost op: 09-04-2013, 22:01 »
en eindelijk een schuur die me bekend voorkomt ipv van allemaal die schone opgeruimde werkplaatsen  ;)

frank

Hahahaha.. Mijn vriendin was tijdens het project in het buitenland. Tijdens het demonteren kwam ik er achter dat er toch heeeeel veel meer zooi van een AT komt, dan van een Z650 (frame, blok, 2 wielen en een paar kabels :D ) Dus zoals je later ziet heb ik de keukentafel er ook maar bij gepakt..
Albert Einstein - "Ifcluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?"
vervang desk voor barn.. en ik vind het ineens een hele interessante stelling.  ;D ;D ;D ;D

Post Merge: 09-04-2013, 22:04


Post Merge: 09-04-2013, 22:06


Post Merge: 09-04-2013, 22:10

 
Veel roest van het zoute zeewater. Alles ingesmeerd met Rustico. ff half uurtje laten inweken...

 
Dan Rustico verwijderen... en de roest is eraf...

Post Merge: 09-04-2013, 22:11
Helaas zijn er echt heel veel kleine gaatjes, hoekjes en moeilijk bereikbare plekken.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: opknappen AT
« Reactie #6 Gepost op: 09-04-2013, 22:21 »
Laten stralen en poedercoaten of spuiten is de enige juiste oplossing hiervoor. Anders kan je over 2 jaar weer opnieuw beginnen denk ik.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: opknappen AT
« Reactie #7 Gepost op: 09-04-2013, 22:23 »
Dus op woensdag wat rondbellen voor stralen en spuiten. Op donderdagochtend weg gebracht, op vrijdag middag opgehaald!  :o  Industriële 2 componenten lak erop.


Post Merge: 09-04-2013, 22:27
Laten stralen en poedercoaten of spuiten is de enige juiste oplossing hiervoor. Anders kan je over 2 jaar weer opnieuw beginnen denk ik.
Dat was idd ook mijn inschatting. Rustico is mooi spul voor oppervlakte roest. Maar dan moet je wel overal bij kunnen komen. Vandaar dat ik dan ook heb gekozen voor stralen en spuiten.. Was dus eerst wel van plan om zelf de verf bus te pakken. Gelukkig had ik ergens nog een restje verstand over en de goede beslissing genomen.  ;)

Post Merge: 09-04-2013, 22:32

Het frame en pedalen etc. zijn aangepakt. Het blok is ook toe aan een goede opknapbeurt.

Post Merge: 09-04-2013, 22:37

 


Post Merge: 09-04-2013, 22:42

 
 

Post Merge: 09-04-2013, 22:45
Motorblok in hoofd onderdelen uitelkaar gehaald. VHT paint remover erop, daarna met goede handschoenen alles schoonmaken. Feitelijk houdt dat in dat je met een papieren doekje de oude verf er gewoon vanaf veegt.
 

Post Merge: 09-04-2013, 22:48
Dan VHT engine paint erop...

Ziet er netjes uit... Toen in de doos met verf gekeken, KNAK.. Primer vergeten..

Post Merge: 09-04-2013, 22:53

Toch maar doorgezet. Tijd dringt namelijk. OER weekend staat over een week gepland!

Dus alles weer monteren.... op de keukentafel.. de schuur is niet echt stofvrij te noemen.. ;D ;D ;D

Post Merge: 09-04-2013, 23:04

Weer in elkaar is het blok weer netjes.

Samen met de rest van de nieuw gespoten delen wordt he een mooi geheel..
 

Post Merge: 09-04-2013, 23:13
Op vrijdag het eerst boutje los. 2 weken later op vrijdag om zes uur het laatste boutje vast. Diezelfde avond om half acht de eerste testrit.. op weg naar het OER weekeinde..

Dezelfde avond een paar uur later. Het belooft een interessant weekeinde te worden!

Zaterdag was het weer geweldig en zoals je ziet heb ik precies mijn maatje gevonden voor die dag!

Zondagmiddag thuis is weinig meer te zien van het opknap werk..
 

Post Merge: 09-04-2013, 23:23
lijstje van dingen gedaan:
frame, achterframe, standaard, stepjes, kuipframe etc. laten stralen en spuiten. Het blok heb ik zelf gespoten met VHT engine paint. Mooie kleuren! luxe spuitmond, waardoor de verf goed verdeeld wordt. Niet handig om de primer over te slaan.. de verf op de zijpanelen van het blok heeft het niet gehouden. ::) een behoorlijke No-Brainer, maar liep al een week op 2 uurtjes slaap per nacht.. dan vergeet je wel eens wat :'( . Uitlaat, radiateur, oliekoeler ea delen die heet worden gespoten met hardhat industriële hittebestendige verf. De tip daarmee is dat je minimaal 4 lagen moet aanbrengen om de mooie zwarte glans te houden. Carburateurs in een sonisch bad gehad. Nieuwe inlaatrubbers en natuurlijk een pakkingset voor het blok.
kost dat? alles met elkaar, ruim gerekend inclusief nieuwe rvs bouten en moeren.. 500,- Euro. Is de AT weer goed beschermd. Op naar de 100.000 km.. en das nog dik 65.000 km te gaan.. :) 

Post Merge: 09-04-2013, 23:28
ohja.. zaterdag voor de OTR van Ruinen de vering gedemonteerd en de verbeterd met Hyperpro. Aanpassingen gedaan door Het Motorhuis in Langezwaag, Friesland. Nul stik-slip op de voorvork en geen doorslaan meer. En geen golfslagbad meer aan de achterkant.. (moeilijk te omschrijven, maar bij het insturen voelde het alsof de achterkant bij het insturen eerst rechtdoor ging en daarna pas met de rest van de motor in de bocht ging hangen) Bekend bij andere AT-rijders??? nu dus ook opgelost! Helemaal gelukkig met de aanpassing!