Dus op woensdag wat rondbellen voor stralen en spuiten. Op donderdagochtend weg gebracht, op vrijdag middag opgehaald!
Industriële 2 componenten lak erop.
Post Merge: 09-04-2013, 22:27
Laten stralen en poedercoaten of spuiten is de enige juiste oplossing hiervoor. Anders kan je over 2 jaar weer opnieuw beginnen denk ik.
Dat was idd ook mijn inschatting. Rustico is mooi spul voor oppervlakte roest. Maar dan moet je wel overal bij kunnen komen. Vandaar dat ik dan ook heb gekozen voor stralen en spuiten.. Was dus eerst wel van plan om zelf de verf bus te pakken. Gelukkig had ik ergens nog een restje verstand over en de goede beslissing genomen.
Post Merge: 09-04-2013, 22:32
Het frame en pedalen etc. zijn aangepakt. Het blok is ook toe aan een goede opknapbeurt.
Post Merge: 09-04-2013, 22:37
Post Merge: 09-04-2013, 22:42
Post Merge: 09-04-2013, 22:45
Motorblok in hoofd onderdelen uitelkaar gehaald. VHT paint remover erop, daarna met goede handschoenen alles schoonmaken. Feitelijk houdt dat in dat je met een papieren doekje de oude verf er gewoon vanaf veegt.
Post Merge: 09-04-2013, 22:48
Dan VHT engine paint erop...
Ziet er netjes uit... Toen in de doos met verf gekeken, KNAK.. Primer vergeten..
Post Merge: 09-04-2013, 22:53
Toch maar doorgezet. Tijd dringt namelijk. OER weekend staat over een week gepland!
Dus alles weer monteren.... op de keukentafel.. de schuur is niet echt stofvrij te noemen..
Post Merge: 09-04-2013, 23:04
Weer in elkaar is het blok weer netjes.
Samen met de rest van de nieuw gespoten delen wordt he een mooi geheel..
Post Merge: 09-04-2013, 23:13
Op vrijdag het eerst boutje los. 2 weken later op vrijdag om zes uur het laatste boutje vast. Diezelfde avond om half acht de eerste testrit.. op weg naar het OER weekeinde..
Dezelfde avond een paar uur later. Het belooft een interessant weekeinde te worden!
Zaterdag was het weer geweldig en zoals je ziet heb ik precies mijn maatje gevonden voor die dag!
Zondagmiddag thuis is weinig meer te zien van het opknap werk..
Post Merge: 09-04-2013, 23:23
lijstje van dingen gedaan:
frame, achterframe, standaard, stepjes, kuipframe etc. laten stralen en spuiten. Het blok heb ik zelf gespoten met VHT engine paint. Mooie kleuren! luxe spuitmond, waardoor de verf goed verdeeld wordt. Niet handig om de primer over te slaan.. de verf op de zijpanelen van het blok heeft het niet gehouden.
een behoorlijke No-Brainer, maar liep al een week op 2 uurtjes slaap per nacht.. dan vergeet je wel eens wat :'( . Uitlaat, radiateur, oliekoeler ea delen die heet worden gespoten met hardhat industriële hittebestendige verf. De tip daarmee is dat je minimaal 4 lagen moet aanbrengen om de mooie zwarte glans te houden. Carburateurs in een sonisch bad gehad. Nieuwe inlaatrubbers en natuurlijk een pakkingset voor het blok.
kost dat? alles met elkaar, ruim gerekend inclusief nieuwe rvs bouten en moeren.. 500,- Euro. Is de AT weer goed beschermd. Op naar de 100.000 km.. en das nog dik 65.000 km te gaan..
Post Merge: 09-04-2013, 23:28
ohja.. zaterdag voor de OTR van Ruinen de vering gedemonteerd en de verbeterd met Hyperpro. Aanpassingen gedaan door Het Motorhuis in Langezwaag, Friesland. Nul stik-slip op de voorvork en geen doorslaan meer. En geen golfslagbad meer aan de achterkant.. (moeilijk te omschrijven, maar bij het insturen voelde het alsof de achterkant bij het insturen eerst rechtdoor ging en daarna pas met de rest van de motor in de bocht ging hangen) Bekend bij andere AT-rijders??? nu dus ook opgelost! Helemaal gelukkig met de aanpassing!