Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)  (gelezen 1518 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2549
DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Gepost op: 14-04-2013, 21:14 »
Na lang wikken en wegen zet ik mijn DRZ te koop.
 
Ik heb de DRZ nieuw maar overjarig gekocht in november 2010.
Het is een S model dus met degelijke verlichting knipperlichten
remlicht subframe (makkelijk voor bagage) etc echter na diverse
aanpassingen (bijna) met het vermogen van de E uitvoering.
 
Wat is er veranderd aan de motor
# fcr 39mm vlakschuif carb
# dikkere voorbocht (leovince) voor een betere beademing
# leovince einddemper incl 3 db killers
# dairijo box aan de cdi om de restricties in de 1e twee versnellingen eruit te halen en andere ontsteking
# case savers om de kwetsbare magnesium zijdeksels te beschermen
# zwaardere achterveer (reiger)+afstelling door reiger
# polisport handkappen
# langer schakelpedaal (ivm grote crosslaarzen)
# enduro voetsteunen
# stuurverhogers
# antislip zadeldek
# plastic E-tank ipv de stalen tank
# led achterlicht
 
alle orginele onderdelen zijn nog aanwezig net
als een compleet nieuwe kappenset rondom,
reserve knipperlichten oliefilters ,luchtfilter,
allroadbanden v+a (nu voorzien van noppen)
 
De motor is net voorzien van nieuwe vloeistoffen,
remblokken, kettingset compleet en een stalen remleiding achter.
Ook staat er een nieuwe gel accu klaar (maar is niet nodig om te plaatsen)
huidige km stand is 15k maar zal oplopen (o.a springride rijden)
 
Onderhoud
De motor is niet dealer onderhouden maar door mijzelf en met kortere
intervallen als het instructie boekje voorschrijft (boekje aanwezig, evenals
het orginele gereedschapsetje)
 
Wat is er mis met de motor?
1 vd 2 stekkers vd spanningsregelaar was geoxideerd
van binnen en is nu met kleine conctorstekkertjes verbonden ipv orginele
frame heeft op laarshoogte lak slijtage
krasjes op velgen
 
Wat moet het kosten?
3500€ in de orginele staat
4000€ zoals die er nu bijstaat inclusief alle reseve en orginele onderdelen
 
Gezien de relatief jonge leeftijd vd motor en de m.i. scherpe vraagprijs is
er geen prijsonderhandelingsruimte.
 
en over deze gaat het dus
(alleen is de witte koplamp nu vervangen voor de orginele)

 
zonder kappenwerk
 

in de originele kleuren/staat
 

 
 

 
 

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2349
Re: DRZ 400S bj 2010
« Reactie #1 Gepost op: 14-04-2013, 21:47 »
deze toch


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2549
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer in de verkoop)
« Reactie #2 Gepost op: 23-04-2013, 13:41 »
niet meer te koop dus
de motor is tijdens de springride wat olie gaan verbruiken, en
dus ga ik dat eerst laten maken (zuigerveer ?)
 
Wil op dit forum niks verkopen wat niet 100% goed is

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Reactie #3 Gepost op: 23-04-2013, 19:45 »
Of zelf doen of zo verkopen, laten doen kost meer geld dan het je gaat opleveren...

En als je de laatste tijd wat korte/snelle ritten hebt gereden is er een beste kans dat je motor niet warm genoeg werd en er redelijk wat condens in de olie zat die er nu uit gestoomt is, lekker bij vullen, flink stuk rijden en dan kijken of ie nog zuipt..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2549
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Reactie #4 Gepost op: 23-04-2013, 20:29 »
Of zelf doen of zo verkopen, laten doen kost meer geld dan het je gaat opleveren...

En als je de laatste tijd wat korte/snelle ritten hebt gereden is er een beste kans dat je motor niet warm genoeg werd en er redelijk wat condens in de olie zat die er nu uit gestoomt is, lekker bij vullen, flink stuk rijden en dan kijken of ie nog zuipt..

het hoeft me niks op te leveren financieel :confused:
ik wil gewoon geen gezeik achteraf hebben
daar zijn we op dit forum te open en eerlijk voor , toch.
 
de spring ride  heeft genoeg kilometers om het blokje
op temperatuur te laten komen dus het blokje zal wel
warm genoeg geworden zijn.
 
ga wel een draadje openen in het technisch vraagbak gedeelte
omdat er geen olie onder het blok komt te liggen en de de
uitlaat niet rookt of walmt tijdens het rijden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Reactie #5 Gepost op: 24-04-2013, 18:35 »
`kheb toch een heel stuk met je mee opgereden.
maar ook niks geroken of blauwe walmen gezien.
Het ding liep toch prima.
aju propje

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Reactie #6 Gepost op: 25-04-2013, 14:18 »
Wat is ''wat'' olie? 1:2000? 1:1000?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2549
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Reactie #7 Gepost op: 25-04-2013, 17:06 »
125 ml per gereden springride dag (= 300/330KM)
dat lijkt mij dus veel te veel :-X , vandaar dat de verkoop
stil ligt en ik het blok eronderuit sleutel om het weg
te brengen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Reactie #8 Gepost op: 25-04-2013, 21:39 »
125 ml per gereden springride dag (= 300/330KM)
dat lijkt mij dus veel te veel :-X , vandaar dat de verkoop
stil ligt en ik het blok eronderuit sleutel om het weg
te brengen
1:2400 / 1:2640 L:km  :o
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Reactie #9 Gepost op: 25-04-2013, 23:45 »
 ;D

Je bent een bijzondere vent!

Ik ga me pas zorgen maken bij 1 op 1000km ;D

Nu ja bij mn 800cc 1 pitter, de KTM zuipt bijna niks, lekt wel hier en daar een beetje ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2549
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Reactie #10 Gepost op: 26-04-2013, 00:16 »
1;2400
dat is het begin van het einde
voor de sr was het olieverbruik zga verwaarloosbaar
waarom doorrijden en misschien te laat zijn met een
zuigerveer(?ALS HET DAT IS) vervangen en een
vele malen duurdere reperatie/revisie voor de kiezen krijgen.
 
voorkomen is beter dan genezen en nogmaals ik wil gewoon het
risico niet nemen dat als ik de motor verkocht zou hebben dat er
''praat'' achteraf over zou komen.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Reactie #11 Gepost op: 26-04-2013, 00:26 »
1;2400
dat is het begin van het einde
voor de sr was het olieverbruik zga verwaarloosbaar
waarom doorrijden en misschien te laat zijn met een
zuigerveer(?ALS HET DAT IS) vervangen en een
vele malen duurdere reperatie/revisie voor de kiezen krijgen.
 
voorkomen is beter dan genezen en nogmaals ik wil gewoon het
risico niet nemen dat als ik de motor verkocht zou hebben dat er
''praat'' achteraf over zou komen.

Je hebt in allebei je argumenten groot gelijk Rene.

Maar, wat betreft het laatste, je verkoopt een gebruikte motor in een X-staat. Het is dat je het nu zelf toevallig constateert, maar wat als je hem verkocht had vóór de SR..?

Zo moet je niet denken. Die motor is NU goed. Goed genoeg. Je bent geen motorzaak.

Maar, ik verkoop hier ook alleen maar de spullen waar mensen blij van worden - reputatie.


Misschien valt het allemaal reuze mee. Succes! ;)
Avonturier!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Reactie #12 Gepost op: 26-04-2013, 10:26 »
even kop eraf en kijken of je aan de zuigert kan zien waar de olie blijft.

/wat wil je met dit topic doen? Iets veranderen en naar techniek plaatsen?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: DRZ 400S bj 2010 (niet meer te koop)
« Reactie #13 Gepost op: 26-04-2013, 10:48 »
Toen ik 18 was werkte ik in een motorzaak, er weer op zaterdagochtend een gloednieuwe Suz SP370 aan een klant geleverd 0-km.


We hadden een checklist in die tijd, wielmoeren en blokbouten checken en zo ook speling op remkabels en koppeling, ja trommelremmen in die dat op dat budgetbeest.  De Jappen deden toen nog niet van die likken inspectieverf op de bouten, kan ook nog eens best zo zijn dat het ding al in Italie geassembleerd werd in die tijd. Later is dat wel trend geworden.


Mijnheer kwam om 15.00hr terug met een uitgefikte koppeling, de ferodo-lucht hing in de hele werkplaats al zonder dat we de motor opengemaakt hadden.
Mijnheer was net 18 en op zijn Kreideler met 3 pk had ie dat zonder problemen 2 jaar kunnen volhouden, hij vond het normaal dat ie zijn koppeling erbij pakte en zijn vrienden deden het ook op hun Maico.


Zijn hele familie stond om 16.00hr in de winkel, GARANTIE.


Een importeur trekt daar natuurlijk zijn handen van af en een merkdealer ook.


Heb ook nog eens ooit met een klant in een nieuwe Volvo340 met van Doorne automaat, gereden, 1 fles met 1 liter benzine, levensgevaarlijk achteraf, kijken hoever ik kwam en kijken hoe ver hij er op kwam. Wij wisten natuurlijk al wel dat zijn rijstijl was, dat ie zowat het gaspedaal door het tapijt trapte bij ELK stoplicht om als eerste weg te komen, zag je toen ook op de reclame en dat klopte ook wel je liet iedereen achter je.


Dus reputatie?????? Als je gebruikt neemt hou dan gewoon wat achter de hand mochten er tegenvallers zijn, dan kom je nog steeds goed weg.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.