Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ktm 450 / 525 / 530  (gelezen 6859 keer)

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
ktm 450 / 525 / 530
« Gepost op: 21-04-2013, 21:13 »
Wat zijn de voor en tegens van deze moto's
Denk dan aan
kosten onderhoud / revisie
gaat niet op de aanhanger, rij nu in bijv 50 min naar esbeek.
waar is er verder nog info te vinden op het net.

Rij nu op een lc8 990 offroad ritten en wil hiervoor wat lichters.
drz 400e ook een optie maar misschien net te tam ??? .

Laat maar horen


Groet Marc

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2349
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2013, 10:00 »
voordeel: iedereen rijdt er op, dus veel aftermarket spullen en veel kennis aanwezig bij OTRs, rally's etc.

nadeel: iedereen rijdt er op (de Opel Astra van de off-roads zullen we maar zeggen :D )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #2 Gepost op: 22-04-2013, 10:08 »
voordeel: iedereen rijdt er op, dus veel aftermarket spullen en veel kennis aanwezig bij OTRs, rally's etc.

nadeel: iedereen rijdt er op (de Opel Astra van de off-roads zullen we maar zeggen :D )

Meer de BMW van de offroad dan , is gewoon goed spul denk ik .  ::)  een opel denk ik meer aan andere merken zoals husky etc  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #3 Gepost op: 22-04-2013, 10:21 »
alleen opel is volgens mij zowat helemaal van de kaart,
ik erger me rot als ik nog niet niet op tijd de reclame weg kan zappen en ze in het duits proberen je wat aan te smeren
getrouwd geweest met GM
en nu merkel die ze helpt de kop boven water te houden


beetje scheve vergelijking wel als je het op enduro projecteerd
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #4 Gepost op: 22-04-2013, 10:33 »
Inderdaad scheef , maar ik zou voor een 450 gekozen hebben .
Denk dat je daar meer dan genoeg aan hebt .
Rij zelf op een 500exc en die zit een beetje ertussin vind ik maar is niet zo aggresief onderin als de 525/530
Maar zoals vaak wordt geroepen , kijk of je een testritje kan regelen

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #5 Gepost op: 22-04-2013, 10:48 »
520, 525 en 530 zijn feitelijk dezelfde motoren (510cc) waarbij 5'30' alleen maar serie bouwjaren aangeeft.


Die hebben een heel andere bak dan de 450. En daar zou ik voor gaan. Allrounder die alles wel zo'n beetje aankan, en waar je ook nog mee op het asfalt kunt komen.


Dat verhoogde onderhoud hoort er tegenwoordig gewoon bij.
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #6 Gepost op: 22-04-2013, 20:42 »
die "oudere" modellen zijn geen korteslag motoren en daardoor wat onderhoudsvriendelijker (is mij verteld).
maar wanneer die korteslag cq hoogtoerige motor zijn intrede heeft gedaan weet vast iemand anders....
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #7 Gepost op: 23-04-2013, 16:35 »

Die hebben een heel andere bak dan de 450. En daar zou ik voor gaan. Allrounder die alles wel zo'n beetje aankan, en waar je ook nog mee op het asfalt kunt komen.




Welke is het meest allround, zodat ik ook op het asfalt nog noodzakelijke kilometers kan maken. 450 of 5**
Groet Marc

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #8 Gepost op: 23-04-2013, 16:37 »
de 525 en 530 hebben dus een andere bak, welke meer geschikt is voor dat werk waar jij aan denkt (als ik denk wat jij denkt, je weet wel ;))
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #9 Gepost op: 23-04-2013, 16:54 »
KTM 620/640 niks dan? die zit tussen 950 adventure en drz 400 in...............

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #10 Gepost op: 23-04-2013, 17:26 »
KTM 620/640 niks dan? die zit tussen 950 adventure en drz 400 in...............


Is ook een optie. 640 adventure mooie moto maar rij dan liever op  lc8.



Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #11 Gepost op: 23-04-2013, 18:41 »
50 minuten asfalt voor je kan raggen. Dan zou ik toch eens de 690 enduro testen. Ik kom zelf van een LC8 en heb me de overstap nog niet beklaagd.
Vlot genoeg voor de verbindingsritten en grotere onderhoudsintervallen dan een EXC of dergelijke enduro. OOk voelt ie minstens even krachtig aan dan de LC8 tot 100km/u vind ik.



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #12 Gepost op: 23-04-2013, 19:43 »
Geen twijfel over de rij eigenschappen van de 690 enduro, overstap word het niet, hou me lc8.


De langere gearing van de 5** klinkt goed. zoals crazybond zegt, "past bij het werk waarvoor ik hem wil inzetten.
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #13 Gepost op: 23-04-2013, 20:17 »

Hier wil ik toch even op reageren....


- De 450 en de 5xy modellen van dezelfde serie hebben gewoon dezelfde bak. De SX heeft andere bak dan EXC (en MXC)
- De 520, 525 en de 450 EXC t/m 2007 hebben dezelfde slag. Alle 450 EXC's met het hoekige plastic hebben dus de langere slag.
- De 530 en de 450 v/a 2008 hebben dezelfde boring. De 450 met het gaatjes-plastic heeft dus kortere slag.
- Het XC-4 blok van de EXC modellen v/a 2008 is anders dan de twin-cam RF4 crossers v/a 2007 en het RFS blok van de periode ervoor. Met o.a. het schuine kleppendeksel en het gescheiden oliecircuit voor bak en blok. En in het begin wat problemen met de afdichting tussen die bak en het blok.


De 450 staat idd beter bekend naast de weg dan de 5xy. Maar als je een LC4 overweegt zou ik zeker ook naar de 5xy kijken, als compromis. Langere gearing kun je zelf regelen met de tandwielen van de eindoverbrenging.


Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #14 Gepost op: 24-04-2013, 08:46 »
 :stupid: 
Ik heb een 450 van 2007 en destijds waren de blokken op boring na hetzelfde. Daarna is juist de slag gewijzigd en is de boring gelijk. Versnellingsbak is ook gelijk.