Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ktm 450 / 525 / 530  (gelezen 6861 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #15 Gepost op: 24-04-2013, 11:54 »
He Mark,


Ik heb ook wel eens (heel kort) getwijfeld over 690, maar ik heb er ook voor gekozen de lc8 te houden en heb er een 525 bij, wat mij betreft goeie combi. Als je van de lc8 af komt is alles licht  8) , dus 450/525/530 is niet een heel groot verschil, ik zou gewoon kijken wat er aan leuke deals langs komt. 690/620/640 zou ik niet doen, dan is het gat met de lc8 te klein. Ik heb ook specifiek voor KTM gekozen omdat ik het wel zo makkelijk vind alles bij 1 dealer te halen (en de KTM dealer zit voor mij heel dicht bij). 50 km aanrijroute is geen probleem op zowat iedere 4-takt denk ik (als je het tenminste niet met 130 km/u wilt doen).


Ben benieuwd wat het wordt, succes met kiezen en zoeken.


groeten,


Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #16 Gepost op: 24-04-2013, 14:13 »
50km aanrijroute? De vraagsteller had het over 50 minuten aanrijroute. Ik vrees dat er dan zeer veel aan onderhoud zal gedaan moeten worden met een ready to race EXC-blokje.
Eigenlijk zie ik de 690 als een EXC met meer comfort en grotere onderhoudsintervallen. Ik kom van een LC8 dus merk weinig verschil. Als je van een EXC komt zal je elke kilo wel voelen denk ik.
Maar als ik een LC8 zou hebben zou ik ook eerder iets lichters voor erbij nemen. Ik heb die keuze echter niet, bij mij is het een alles-in-1-fiets.


Maar zelfs een uurtje aanrijden op de 690 vind ik een hel op de autoweg, maar dat vond ik eigenlijk met de 950 ook al. ::)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #17 Gepost op: 24-04-2013, 18:29 »
@ bthebird, kies ik voor 1 moto is de 690 ook voor mij de beste optie. Inruilen is financieel niet interessant maar vooral wil me lc8 niet kwijt, gewoon een fantastische bike.


@ Jos, thx. Ook mijn idee dat het verschil met lc4  te klein is. Heeft zeker voordelen betreft onderhoud.


kan me in volgende site wel vinden


http://www.dsadventures.com/why525.htm


iemand andere interessante links
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #18 Gepost op: 24-04-2013, 19:36 »
Grappig om weer eens de vergelijking tussen de 520/525 en de XR650R tegen te komen. Ik heb ze 6 jaar lang allebei gehad. Ze kunnen bijna hetzelfde, maar zijn toch zo verschillend. De XR650R rijdt prima op de weg, net als een echte motor. En minder lekker in het zand. De KTM vergt veel meer van je op de weg, zenuwachtig, trillend, stug.
In het zand rijdt de KTM veel gemakkelijker. De Honda voelt alsof je een zak aardappelen op het stuur hebt, maar kan eigenlijk toch gewoon mee. Sterker nog: Door de soepele standaard vering neemt hij veel gemakkelijker eenvoudige obstakels zoals je die op een allroad route tegenkomt. Alleen als je echt het terrein in gaat (of crossbaan, of los zand) kan hij niet mee met de KTM.


Ik kan me voorstellen dat de XR vergelijkbaar is met een LC4.


Een 520/525 kan prima over de weg, maar met 50 minuten zou ik toch aan een aanhanger gaan denken. Maar in het terrein hoef je aan een 520/525 niet te twijfelen, terwijl je met een LC4 je soms zult afvragen of je wel door moet rijden. Afhankelijk natuurlijk van het gezelschap waarmee je rijdt.


Maurice

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2349
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #19 Gepost op: 24-04-2013, 22:29 »
kan me in volgende site wel vinden


http://www.dsadventures.com/why525.htm
mooie conclusie
The bottom line is, take a kick-ass bike that's tons-o-fun, throw a wad of cash at it, and you'll get
a kick-ass bike that's tons-o-fun for twice the distance (including some highway miles).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #20 Gepost op: 25-04-2013, 14:27 »
Het is volgens mij een wat ouder artikel; ze hebben het wel over een XR650 en 640 Adventure (worden niet meer gemaakt) ... maar niet over de 690.


Verder kun je voor de $1500,- waar zij het over hebben om van de 535 een trail bike maken, bijna iedere  motor wel geschikt maken voor jouw doeleinden, jouw rijstijl, jouw rijniveau en jouw terrein.


HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #21 Gepost op: 23-05-2013, 21:00 »
Keus is gemaakt.


lc8 gaat eruit en er komt een 690R voor terug.


Bij 2 motoren in de tuin gaat er zeker 1 voornamelijk stil staan "verwacht de lc8" en doe deze spijtig genoeg weg
Veel lol van gehad ook offroad.
Groet Marc

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #22 Gepost op: 23-05-2013, 23:50 »
Goede keus met een 690 kan je (bijna) alles.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2551
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #23 Gepost op: 24-05-2013, 06:15 »

proficiat met je nieuwe motor ;)
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #24 Gepost op: 24-05-2013, 06:55 »
Goeie keus; ik heb een paar weken geleden op de 690 van Timo gereden in echt listig terrein, en hij natuurlijk op mijn Husa.

Je moet die 690 wat meer dwingen en mishandelen, maar feitelijk doet hij alles wat je 'm opdraagt en hij verrast je niet één keer zoals een felle 450 enduro dat soms doet. Gewichtsverschil? Helemaal niets van gemerkt.

Het geluid van het luchtfilter dat tussen je benen zit is ook veel minder storend als bij de Husa (verplicht oordoppen bij de langere ritten).

Hij is wél een halve cm breder bij de stepjes ha ha, dikke Berta bleef hangen tussen de rotsen waar de Husa zo tussendoor floepte  8)

Op het asfalt stuurde hij heerlijk, stabiel, rustig, maar toch wendbaar. Maar kwa stabiliteit en snelweggeschiktheid merk ik helemaal geen verschil tov de Husa die tientallen kilo's lichter is. Wellicht door de stuurdemper? 6-bak is ideaal!!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst en laten we snel eens onder de brug afspreken!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #25 Gepost op: 24-05-2013, 13:31 »
Ik lees alleen dat er een keuze gemaakt is, niet dat er al iets in de tuin staat ...


Maar succes met zoeken en als je nog LC8 goodies in de verkoop doet lezen we het hier (of bij de buren) vanzelf wel  8)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #26 Gepost op: 24-05-2013, 15:00 »
Ik lees alleen dat er een keuze gemaakt is, niet dat er al iets in de tuin staat ...

Inruil is bij de KTM-dealer in 1 dag beklonken hoor! Als de centen er zijn...

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #27 Gepost op: 24-05-2013, 21:15 »
THX voor de reactie, keus en koop was gedaan.
Staat inmiddels thuis en na 60 km gelijk bij beatrix sluis langs kanaal even uitgelaten.


[size=78%]Wel ff wennen, was al flink vergroeid aan me lc8[/size]

lc8 goodies zal ik nog posten jos.
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: ktm 450 / 525 / 530
« Reactie #28 Gepost op: 24-05-2013, 21:43 »
Was daar nog wat zand daar?

Ik stuur je wel ff een PB.