Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Transalp knutsel projectje  (gelezen 50189 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #30 Gepost op: 27-11-2013, 10:59 »
haha!

Als ik de mogelijkheden had om een tank van alu te maken of een in polyester/carbon hoef ik slechts 0.1 seconde na te denken: aluminium!
 
In een polyester tank moet een coating en daar heb ik zelf heel slechte ervaringen mee.  >:(  Zowel in polyester als in aluminium tanks heb ik los latende coatings gehad.
Misschien een goede alu tank uit plaat en van glasvezel of carbon-armide een mooie tankbekleding voor het oog?
 
Overigens is het erg lastig om een oneffen oppervlak glad te krijgen met plasvezelmatjes. Vaak wordt het er nog erger van. Maar met plamuur is alles op te lossen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #31 Gepost op: 27-11-2013, 11:13 »
Ik heb eens een kuip met glasvezel aangepast, heb inderdaad veel geplamuurd en geschuurd. In de botelarij doen ze regelmatig brandstof tanks maken met glasvezel en zo'n coating.
Maar ik wil ook weten wat bijvoorbeeld franse benzine met ethanol met die coating doet  ::)

Mijn voorkeur gaat ook naar alu, maar glasvezel weegt minder, dus ik moet het overwegen van mijzelf.  :P
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #32 Gepost op: 27-11-2013, 11:18 »
achtertank van mijn XT weegt misschien 3 kilo, knap als je dat lichter kan maken,
ok, carbon misschien, maar of dat opweegt..

moet nog wel strak gemaakt worden, maar dat zal geen kilo's zijn, grammen, onsje misschien?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #33 Gepost op: 27-11-2013, 11:19 »
Hoe dik is dat?
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #34 Gepost op: 27-11-2013, 11:27 »
Ik heb eens een kuip met glasvezel aangepast, heb inderdaad veel geplamuurd en geschuurd. In de botelarij doen ze regelmatig brandstof tanks maken met glasvezel en zo'n coating.
Maar ik wil ook weten wat bijvoorbeeld franse benzine met ethanol met die coating doet  ::)

Mijn voorkeur gaat ook naar alu, maar glasvezel weegt minder, dus ik moet het overwegen van mijzelf.  :P

Ethanol is idd de boosdoener. BP Ultimate 98 is in Nederland de laatste aan de pomp verkrijgbare ethanol vrije brandstof...
Als gewicht (verschil tussen gelamineerd polyester en alu) zo belangrijk is, zou het dan niet simpeler, sneller en waarschijnlijk ook goedkoper zijn een jongere offroad te kopen?  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #35 Gepost op: 27-11-2013, 11:35 »
Heb een TTR en WR staan, maak je niet druk  ::)

Als ik de moeite neem iets te maken dan maar proberen het zo goed mogelijk te doen.
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #36 Gepost op: 27-11-2013, 13:08 »
Hoe dik is dat?

die aluplaat?

ik denk halve mm?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #37 Gepost op: 27-11-2013, 16:03 »
Da's wel een beetje dun, ik val nog wel eens...
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #38 Gepost op: 27-11-2013, 17:27 »
Da's wel een beetje dun, ik val nog wel eens...

Dat hoop ik niet met deze..
Ding (XT) is standaard al 160 kg...


Maar... iets dikker en anders 6 kilo?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #39 Gepost op: 27-11-2013, 18:40 »
Deze motor zal straks ook 200kg wegen ongeveer, misschien een beetje minder.
Vallen hoort erbij en het idee is dat de motor daar tegen kan  :) Ik wil er namelijk verder mee rijden dan om de hoek.
Met glasvezel kun je heel sterke tanks maken die naar verhouding erg licht zijn.

Heb jij die motor gemaakt om niet mee te rijden dan?
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #40 Gepost op: 01-12-2013, 22:58 »
Ik moest dit weekend een link-pijp afmaken, dus meteen de achtervork erbij gepakt. Was een beetje bang dat de boel zou gaan trekken en het wiel niet meer zou passen, of de lagerpassingen van de schommel as uit lijn zouden komen.

Maar dat is niet gebeurd  :) Asje schuift nog door de lagers en ook het wiel past er haast zuigend in. Soms heb je van die weekenden dat alles goed gaat  ::)





Kolere zelfs mn schokbreker past nog. Hoef ik alleen een nieuw prolink te bouwen.
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #41 Gepost op: 08-12-2013, 13:22 »
Nu eerst een heleboel meet- en tekenwerk voor de achterbrug afgemaakt kan worden. De pro-link moet ook verandert, dus eerst maar eventjes een beginnejte gemaakt aan een luchtfilterhuis. Met een Husaberg filter in gedachte.





Bij de volgende sessie eens zien of het een lager geheel kan worden, zou wel makkelijk zijn met het zadel straks.
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #42 Gepost op: 16-03-2014, 14:56 »
Dit heeft ook een beste tijd stil gestaan, maar nu is alles verhuisd naar Twente en kan ik zachtjes weer denken aan verder bouwen  :)





Ik was ook al een tijde bezig met een carterbeschermbak. Oorspronkelijk voor de ''gewone'' Transalp maar ik kon hem mooi op deze passen.






De TTR krijgt van mij een achtertankje en dan ga ik voor deze Alp een subframe met bijbehorende tanks bouwen  :)  Ik heb er zin in!  :D

Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #43 Gepost op: 16-03-2014, 15:11 »
Waar uit Twente kom je vandaan?

Blijft een leuk projectje!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #44 Gepost op: 16-03-2014, 15:13 »
Amsterdam  :D


Maar ik woon nu op de campus van de UT.
Gewoon zelf maken jonguh