Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Transalp knutsel projectje  (gelezen 50417 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2016, 10:13 »
Omdat ik andere plannen heb met de ruimte die hij normaal gesproken inneemt rechts onder naast het carter  :)


En ik vind het er wel leuk uitzien ook  :D
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 624
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #121 Gepost op: 24-01-2016, 20:48 »
Ik ben benieuwd wat jij met die ruimte wilt doen. ;)

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #122 Gepost op: 24-01-2016, 22:26 »
Ik speel met het idee van een brandstoftank of de accu  :)
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 624
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #123 Gepost op: 25-01-2016, 07:11 »
Wel lekker voor je zwaartepunt, maar wel tricky als je onverhoopt een echt stevige rots tegenkomt, toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #124 Gepost op: 25-01-2016, 07:44 »

lekker bezig Pim.

tanks mooi laag hangen en lithium accu gebruiken op de normale plek doet volgens mij het meest. Hoe ga je de koeling van de achterste cilinder oplossen? Heb me laten vertellen dat de alp en de AT ook in de standaard trim al moeite hebben de achterste cilinder te koelen namelijk.


succes!


Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #125 Gepost op: 25-01-2016, 09:09 »
Normaal gesproken wordt dat toch met een grotere hoofdsproeier opgelost...(?)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #126 Gepost op: 25-01-2016, 17:08 »
Het is meer een rijwind probleem/opgesloten zitten onder de tank en kuipwerk. ( wel gek voor een vloeistof gekoeld blok trouwens) Niet zozeer arm lopen.

Maar goed. Ik heb hoge verwachtingen van pim.

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #127 Gepost op: 25-01-2016, 18:21 »
Ik doe mijn best de motor aan de voorkant mooi slank te houden en zodoende de achterste cilinder zo min mogelijk in te bouwen, maar ik ga het gewoon proberen, kan niet alles overzien in één keer. Heb al een en ander in gedachten om bijvoorbeeld een betere luchtstroom langs de cilinder te krijgen.
Overigens heb ik op de motor niet echt problemen met koeling ondervonden in standaard trim. Heb uiteraard geen meetgegevens maar de motor doet zijn ding al 122duizend kilometers, ook bij 50 graden. Geen idee wat er zich dan in de achterste cilinder precies afpseelt maar het kan nooit bijzonder veel zijn  :D

Ik speelde met het idee om de sumpguard een paar cm te laten zakken en de ruimte onder het blok te gebruiken voor brandstof (en dan weer naast het blok omhoog laten lopen). Zit het lekker laag enzo. Ben begonnen met een tankje maar heb het even aan de kant gelegd, moet er nog ff over nadenken  :)
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #128 Gepost op: 26-01-2016, 12:07 »
Het is meer een rijwind probleem/opgesloten zitten onder de tank en kuipwerk. ( wel gek voor een vloeistof gekoeld blok trouwens) Niet zozeer arm lopen.

Maar goed. Ik heb hoge verwachtingen van pim.

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk


Ik snap...
Heb een Intruder 1400 gereden (oliekoeling) en die loste het probleem van warmere achterste cilinder op door die achterste dus (behoorlijk) wat rijker af te stellen. Dat heeft dan ook een koelende werking...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #129 Gepost op: 26-01-2016, 12:42 »
Bij mijn TT moet ik ook oppassen, is dan wel een een cilinder, maar zonder waterkoeling. Met dikke tank erop wordt dat toch wel warm. Extra olie koelertje erop dus.

Misschien kun je ook nog iets winnen met rerouting van het koelsysteem? Gaat het water als eerst naar de achterste cilinder?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #130 Gepost op: 26-01-2016, 13:48 »
De koeling van de Alp is best goed hoor, 's winters plak ik een radiator af om dat ie anders niet op temperatur komt. 50 graden langzaam rijden slaat de fan wel aan maar houd de meter netjes binnen perken. Dat zegt echter nog niet zoveel over de achterste cilinder zelf, alleen het koelsteem in zijn geheel.


Eerst maar eens zien hoe hij t doet straks, maar ik zal eens kijken naar het koelsysteem.
De achterste cilinder staat fabrieks-af een slagje rijker dan de voorste.




If it ain't broken don't fix it.  8)
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #131 Gepost op: 26-01-2016, 14:01 »
volgens mij hebben alle V-twin's dat...
muv HD, die hebben (vaak) maar één carburateur...

mijn brommert iig ook..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #132 Gepost op: 26-01-2016, 19:02 »
Zo'n Transalp blok is toch gelijk aan een Deauville?
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4266
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #133 Gepost op: 19-09-2016, 19:45 »
Op de cardanas en carters na zo'n beetje ja..

Pim hoe gaat het!!

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #134 Gepost op: 19-09-2016, 20:34 »
Veel te druk met vanalles en nogwat. Ik heb setjes voetsteunen ontworpen en gebouwd zoals elders ook te zien was en afgelopen week daar rempedaal verlengers aan toe gevoegd:








Mijn projectje gaat over op een ander frame om de complexiteit wat terug te brengen.


Achterbrug verstevigd





En een beginnetje gemaakt aan de tank.





Was ook verder gegaan met de uitlaat maar moet even een paar bochten bij bestellen. Wil eigenlijk zsm weer verder met de uitlaat afbouwen op dit frame, de tank aflassen en ik heb de tank onder het zadel ook al hangen. Moet nog afgemaakt worden  :D


Maar er liggen ook weer carterbescherms in onderdelen klaar dus het loopt zo'n vaart nog niet.
Gewoon zelf maken jonguh