Stel nu dat je van een standaard S een rally replica wilt maken:
Je verbouwing begint met de taartschep aan het achterspatbord, een bashplate en carterbescherming. Kost € 350.00. Daarna wil je, als je groter bent dan 1.60 meter, een hoger stuur. Risers en een twinwall stuur, direct ook maar otr-waardige spiegels: € 250,00
Dan ga je op zoek naar de missende pk's. Die vind je in andere nokkenassen, cdi, uitlaat, carburateur en dunne voetpakking. Kosten tussen de 1000,00 en 1500,00. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt: bigbore, stroker etc.
En dan wil je ook nog roadbookritjes en/of zelfs rally's gaan rijden: je hebt nodig: ico, roadbookhouder. Ook hier weer: je kan het zo gek maken als je zelf wilt: kosten tussen de 500,00 en 1500,00 exclusief werk. Dan nog een grotere tank, en een betere buddy. Weer €750,00.
Alleen onderdelen.
Daarna kom je tot de conclusie dat zo'n S ook nog eens 14 kilogram zwaarder is dan een E, en bijna alles dat in die kilogrammen zit kan en gaat kapot; dashboard, knippers, stuurbediening etc. En je gaat de smeernippels van de achterbrug missen als je de eerste keer de ravage in je naaldlagers gezien hebt.