Super bedankt voor jullie feedback en reacties
Heb ook nog even gebeld naar Verpalen KTM racing.
Die vertelde mij dat er nog geen biba's voor deze velg ontwikkelt zijn.
Continental schijnt bezig te zijn met Tubeless TKC's die meer geschikt zijn voor offroad gebruik maar nog niet leverbaar op de markt.
De tubeless aansluiting op velg wordt aangepast voor offroad gebruik omdat je vaak met max 1.2 / 1.5 bar rijdt ipv de gebruikelijke 2.9 / 3.0.
Er blijft helaas wel altijd wat lucht ontsnappen werd mij verteld. Dus dagelijks je bandenspanning meten wordt nog crucialer.
Toch moet ik erg wennen aan het tubeless idee voor offroad idee. Biba's geven zoveel meer flexibliteit.
Maar geef toe, tubeless banden zijn lastig van de velg af te krijgen (met Jiffy van moto wel moeiteloos uit de rand te drukken).
Nu moet ik eerlijk zeggen dat de KTM niet van mij is maar van mijn reisgenoot.
Ik mag het doen met een BMW 800 GS maar wel met binnenbanden ;-)
Nu heb ik zaterdag proef gereden op de nieuw BMW 1200 GS met watergekoelde motor en daar zag ik dat het ventiel in het spaakwiel verwerkt zat. Driemaal raden wat ik toen dacht?
Tja deze fietsen schreeuwen iets minder enthousiast om flink op de staart te trappen op een pittig offroad pad.
Geef mij die 800 maar, ben er nog zeer zeer tevreden mee.
Nogmaals dank voor jullie reactie.
Groetjes
Maaike