Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Waar vind ik binnenbanden voor de nieuwste ktm 1190 adventure 2013  (gelezen 2095 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Waar vind ik binnenbanden voor de nieuwste ktm 1190 adventure 2013
« Reactie #15 Gepost op: 28-05-2013, 18:09 »
Maar serieus: ik zou gewoon vertrouwen op die tubeless.  Zelfs mijn MTB heeft tubeless tegenwoordig.


Psies, en dat in combinatie met de minimale kans dat je een velg zo erg kapot rijdt ... Of worden er heftige ritten voorbereid?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
Re: Waar vind ik binnenbanden voor de nieuwste ktm 1190 adventure 2013
« Reactie #16 Gepost op: 28-05-2013, 23:33 »
Super bedankt voor jullie feedback en reacties

Heb ook nog even gebeld naar Verpalen KTM racing.
Die vertelde mij dat er nog geen biba's voor deze velg ontwikkelt zijn.
Continental schijnt bezig te zijn met Tubeless TKC's die meer geschikt zijn voor offroad gebruik maar nog niet leverbaar op de markt.
De tubeless aansluiting op velg wordt aangepast voor offroad gebruik omdat je vaak met max 1.2 / 1.5 bar rijdt ipv de gebruikelijke 2.9 / 3.0.
Er blijft helaas wel altijd wat lucht ontsnappen werd mij verteld. Dus dagelijks je bandenspanning meten wordt nog crucialer.
Toch moet ik erg wennen aan het tubeless idee voor offroad idee. Biba's geven zoveel meer flexibliteit.
Maar geef toe, tubeless banden zijn lastig van de velg af te krijgen (met Jiffy van moto wel moeiteloos uit de rand te drukken).

Nu moet ik eerlijk zeggen dat de KTM niet van mij is maar van mijn reisgenoot.
Ik mag het doen met een BMW 800 GS maar wel met binnenbanden ;-)
Nu heb ik zaterdag proef gereden op de nieuw BMW 1200 GS met watergekoelde motor en daar zag ik dat het ventiel in het spaakwiel verwerkt zat. Driemaal raden wat ik toen dacht?
Tja deze fietsen schreeuwen iets minder enthousiast om flink op de staart te trappen op een pittig offroad pad.
Geef mij die 800 maar, ben er nog zeer zeer tevreden mee.

Nogmaals dank voor jullie reactie.

Groetjes
Maaike

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Waar vind ik binnenbanden voor de nieuwste ktm 1190 adventure 2013
« Reactie #17 Gepost op: 28-05-2013, 23:41 »
Met een trialband werkt het ook. Klem derop er gaan.

Denk wel dat het uitmaakt hoe lomp je ermee gaat rijden. Lange afstand en all/offroad gebruik zoue ik tubeliss prima aandurven. Het is ook niet echt de fiets om hele grote rotsen, scherpe stenen etc mee te rijden denk ik?
ARM facebook HIER