Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl  (gelezen 8921 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Gepost op: 13-06-2013, 15:00 »
Sinds kort staat er onder aan de pagina's een nieuwe banner. Deze verwijst naar de webpagina van een medeforumlid die zich zelf een wel heel ambitieus doel heeft gesteld: naar Dakar met de Africa Eco Race. Op zich niet iets heel erg vreemd voor een forumlid, maar Mark zit pas sinds eind 2011 op een motor. Nu plaatst Allroadmaniacs niet zo maar een banner van een website, daar moet wel een verhaal achter zitten.


Citaat van: member
Waarom dit project en de Africa Eco Race?
 
In het najaar van 2011 werd mijn leven totaal op zijn kop gezet. Mijn vriendin Hedda besloot uit het leven te stappen. Zware depressiviteit maakte het dat zij het leven niet meer aankon en ondraaglijk maakte. Het was in haar ogen de enige optie om van al het verdriet dat haar leven grotendeels bepaald heeft af te komen. Hedda heeft van alles geprobeerd, maar het mocht niet baten.
 

Het idee om de rally eens te gaan rijden had ik al. Ik heb het er destijds met Hedda over gehad en zij vond dat als ik dat wilde gaan doen ik dat dan ook moest doen. In ons leven samen stond avontuur en reizen centraal. In het voorjaar van 2011 ging ik mij voorzichtig oriënteren voor wat een geschikte motor zou zijn om te gaan oefenen. Toen werd het 24 september 2011. De wereld stond stil. Enkele weken later besloot ik het te gaan doen; Het rijden van de Africa Eco Race. Eind oktober ging ik samen met een goede vriend kijken bij een motor. De koop werd snel bezegeld. Nog geen uur later bekroop me een enorm gevoel van spijt. Wat heb ik gedaan? Hier staat mijn hoofd helemaal niet naar! Een dag later had het gevoel van spijt plaatsgemaakt voor iets anders, ik werd vastberaden om het door te zetten. En zo is alles begonnen..

De rest van het verhaal kan je op de site lezen.


Over dit verhaal is als eens een topic over geweest, en na Mark persoonlijk gesproken te hebben is bij mij het plan gerezen om zijn project te ondersteunen. Depressiviteit komt vaker voor dan aan de oppervlakte zichtbaar is en het kan een slopend proces zijn, en het is ook vaak dichterbij jezelf dan je denkt.
 
Citaat
Waarom 113 Online?
 
Uit ervaring weet ik dat het verschrikkelijk is om depressief te zijn. Mijn vriendin heeft veel van haar gedachten met mij gedeeld. Het is verschrikkelijk te leven met het idee dat je er niet doe doet, dat je niets kan, dat je geen toekomst voor jezelf ziet en dat je denkt dat je nooit gelukkig kan worden.
 
Als je dan uiteindelijk denkt dat alleen de dood je kan verlossen van al die verschrikkelijke gedachten…
 
Door 113 Online in haar missie te steunen hoop ik dat wij mensen kunnen helpen die de wereld vanuit een bodemloze put bekijken en geen nut meer zien in het leven. Dat we mensen zoals mijn vriendin hoop kunnen geven en passende hulp kunnen bieden.
 Mijn vriendin kan ik niet meer helpen maar het geeft mij nu al een goed gevoel dat er morgen anderen zijn die kunnen profiteren van wat ik vandaag doe.
Vecht: Dakar-rijder Mark Blokker
Fragment van de NCRV uitzending


Om Mark in deze missie te ondersteunen wil ik met behulp van jullie een donatie richting 113online gaan doen. Ik wil graag donaties verzamelen en die uiteindelijk uit naam van de forumleden van Allroadmaniacs aan 113online overmaken.
Doneren gaat het makkelijkst via Paypal, maar mijn bankrekening staat er ook voor open. Vermeld wel even duidelijk dat het een donatie voor 113 omvat, dan kan ik het er makkelijker uitfilteren. Uiteraard kan je ook direct doneren via de Idealmethode op bestemmingdakar.nl, maar gezien het doel wat Mark zichzelf heeft gesteld vond ik het wel passend om straks met een totaalbedrag bijeengeraapt door de forumleden aan te komen zetten en daarmee ook het stikkertje op zijn motor te verdienen.

Stand van zaken:

Uiteraard wensen we Mark heel veel succes met het behalen van zijn doel, en waar mogelijk kunnen we hem hier natuurlijk altijd bij staan met tips en trucks die een ongeoefende rallyrijder goed op weg kunnen helpen.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #1 Gepost op: 14-06-2013, 10:00 »
Het is een behoorlijk heftig verhaal, en als je zoiets (of alleen de depressivieteitsfase) een keer van dichtbij hebt meegemaakt kan het best nog wel eens wat herinneringen boven halen. Ik hoop dat er een mooi bedrag bij elkaar kan worden gesprokkeld en uiteraard zal er van de rally een mooi verslag worden bijgehouden. Dutch Rally Press is straks in staat om elke dag even met Mark te praten over zijn vorderingen tijdens de rally.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #2 Gepost op: 14-06-2013, 17:07 »
Ik weet hoe hard hij ervoor moet werken, dus de eerste 100,- is voor mijn rekening.   Go Mark!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #3 Gepost op: 14-06-2013, 17:54 »
Wauw, hier ben ik blij mee!! Ik hoop dat er een mooi bedrag voor 113Online ingezameld wordt!! Iedereen die een donatie doet wil ik alvast hartelijk bedanken!


JW, Bedankt voor je donatie !!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #4 Gepost op: 14-06-2013, 20:40 »
Wauw wat een top actie, en wat een somber verhaal. Mooi dat je het doorzet en op die manier nog wat kan bijdragen aan mogelijkheden voor sommige mensen met het zelfde probleem.

Top!
ARM facebook HIER

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #6 Gepost op: 29-07-2013, 22:49 »
Ferd, wat goed dat je dit onder de aandacht brengt ! Donatie gedaan !
En gelijk een iets kleinere forumbijdrage  ;) , dat je weet welk bedrag waar voor is  :D


Mark, ik ben onder de indruk van je verhaal en wat je ermee doet.
Ik wens je veel succes en ook plezier !
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #7 Gepost op: 03-08-2013, 18:08 »
Bedankt voor je bijdrage Irene, ik heb hem erbij geschreven. Zet misschien weer meer mensen aan tot het leveren van een bijdrage ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl. DOE MEE !!!
« Reactie #8 Gepost op: 05-08-2013, 22:18 »
Zo ist maar net !
En weer een schopje :D 
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #9 Gepost op: 19-08-2013, 12:15 »
Hij zal volgende week starten in Griekenland met de Serres Rally, veeel succes!
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #10 Gepost op: 22-10-2013, 16:54 »
Afgelopen zondag 20 oktober 2013 verscheen ik op televisie in een documentaire van KRO Kruispunt TV met als thema suicide. Hierin vertel ik een stukje van mijn verhaal en zie je hoe 113Online werkt. Oja, Het rijden op het strand was legaal. We hadden ontheffing gekregen van de gemeente Noordwijk.
 :)

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1374938

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #11 Gepost op: 22-10-2013, 22:29 »
Mooie aflevering. Denk dat het onderwerp inderdaad aardig een taboe is. Of je negeert het en komt af en toe wat tegen wat er mee te maken heeft. (in de trein bijvoorbeeld)

Denk ook dat mensen die er dichterbij zitten het onbewust negeren omdat ze zelf zich niet die situatie kunnen indenken waardoor iemand tot de daad over kan gaan.

Goed dat zon organisatie er is. Lijkt me wel moeilijk om daar hulp te bieden. Je weet vaak niet hoe het afloopt, en als je het wel weet is het ook naar.

Hoe gaat het met de voorbereidingen? Wat staat er nog op het programma?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #12 Gepost op: 23-10-2013, 13:09 »
Mooie aflevering. Denk dat het onderwerp inderdaad aardig een taboe is. Of je negeert het en komt af en toe wat tegen wat er mee te maken heeft. (in de trein bijvoorbeeld)

Denk ook dat mensen die er dichterbij zitten het onbewust negeren omdat ze zelf zich niet die situatie kunnen indenken waardoor iemand tot de daad over kan gaan.

Goed dat zon organisatie er is. Lijkt me wel moeilijk om daar hulp te bieden. Je weet vaak niet hoe het afloopt, en als je het wel weet is het ook naar.

Hoe gaat het met de voorbereidingen? Wat staat er nog op het programma?
Het kan ook goed aflopen.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #13 Gepost op: 23-10-2013, 13:39 »
Het kan ook goed aflopen.

Alleen weet je dat denk ik vaak niet, en wie weet is het een jaar later natuurlijk alsnog fout. Lijkt me heel moeilijk!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #14 Gepost op: 23-10-2013, 20:43 »
Ik weet het helaas wel.... en zit dus nu in spanning of er nog een tweede keer komt....hopelijk komt er hulp voor het te laat is.