Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl  (gelezen 8922 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #15 Gepost op: 24-10-2013, 09:43 »
Ik weet het helaas wel.... en zit dus nu in spanning of er nog een tweede keer komt....hopelijk komt er hulp voor het te laat is.
Helaas en toch is er nog tijd om er iets aan te doen. Bij mij klinkt dat positief al kan(zal) dat voor de persoon heel anders ervaren worden.

Post Merge: 24-10-2013, 10:13
Wil de persoon zelf nog de problemen aanpakken, zijn het wel zijn of haar problemen?
Ik zou je graag willen helpen en ook durf ik het niet. Weet namelijk niet of IK met de beerput om kan gaan die er open gaat. Dat is denk ik precies waar veel ook mee zitten. Met als gevolg dat ze de bal weer terug leggen of zoals een psycholoog zei: "weer onderwater duwen waardoor hij op een onverwacht moment harder boven komt. Het probleem is niet weg alleen even onzichtbaar".
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #16 Gepost op: 29-10-2013, 15:05 »
Het is erg moeilijk. Praten met de persoon in kwestie is erg belangrijk. 113Online heeft er wat info over: [url=http://www.113online.nl/informatie/113online%2B/zelfmoord-bespreekbaar-maken]http://www.113online.nl/informatie/113online%2B/zelfmoord-bespreekbaar-maken  [/url]je kunt er ook voor alle andere vragen terecht.


 







Post Merge: 29-10-2013, 16:19
Mooie aflevering. Denk dat het onderwerp inderdaad aardig een taboe is. Of je negeert het en komt af en toe wat tegen wat er mee te maken heeft. (in de trein bijvoorbeeld)


Hoe gaat het met de voorbereidingen? Wat staat er nog op het programma?

Dank, Door mijn verhaal te vertellen op TV hoop ik het onderwerp bespreekbaar te maken.
Mocht voor de opnamen 2 uur op het strand met de motor. :-)

Komende week heb ik 4 rijdagen in Marokko met Martin Fontyn van EAO. Daarna nog wat off-road ritten in het Oosten des Lands.
Daarnaast veel fitness en mtb-en. Verder gezond eten.
Geen dure voorbereidingsritten meer. Ik betaal alles uit eigen zak, en het is niet goedkoop. Alle sponsorgelden gaan direct naar 113Online.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #17 Gepost op: 29-10-2013, 19:25 »

Die laatste lijkt mij ook een hele goede om mee te beginnen!  ;D ??? :o :-X ::) 

Welke vragen kan ik stellen?


Wat maakt je zo wanhopig, en waarom?
Denk je wel eens dat je niet meer wilt leven?
Hoe lang denk je nog verder te kunnen?
Hoe is het voor je om aan zelfmoord te denken?
Hoe sterk is je gedachte aan zelfmoord?
Heb je al plannen gemaakt of zelfmoorpogingen gedaan?
Heb je het er met andere mensen over gehad?
Wat zou je helpen?
Hoe kan ik je helpen?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #18 Gepost op: 29-10-2013, 20:07 »
Denk wel dat de pijnlijke vragen degene zijn de je in zon situatie zou moeten stellen (als het persoonlijke banden betreft). Daar zitten ze mee, en het bespreken kan dat misschien deels verzachten. Een oppervlakkig gesprek is denk ik wat je uit automatisme ervan zal maken, maar daar is die persoon denk ik niet bij gebaad. Maar het is erg logisch dat ''wij'' in een soort beschermmechanisme schieten en dus wel die oppervlakkige gesprekjes gaan voeren, en het proberen te ontwijken.

Maargoed mooi dat het dus anoniem kan!

Focust 113 zich ook op hulp aan familie leden Mark? Dus zeg maar als mensen iets vermoeden maar niet weten wat ze doen moeten? Dat lijkt me ook een hele hopelose situatie namelijk, vooral omdat het heel lang kan duren zon traject.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #19 Gepost op: 29-10-2013, 21:29 »
 :-X
Goeie laatste vraag ja...  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #20 Gepost op: 29-10-2013, 23:19 »
Vragen staan gewoon op 113 site.
http://www.113online.nl/informatie/113online%2B/zelfmoord-bespreekbaar-maken


Zelfmoord is in mijn ogen een sluipmoordenaar. Je wordt namelijk ook niet van het een op het andere moment depressief. Ieder mens zal iets proberen om uit de situatie te komen tot het na de 100.000ste keer proberen weer niet lukt. Of alle goed bedoelde oplossingen je niet door de kat maar door de hond gebeten wordt. Omdat het een langzaam proces is merkt je omgeving ook niet dat het zover komt. En dan kan een minuscule dingetje te veel zijn.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #21 Gepost op: 30-10-2013, 07:54 »
Bij mijn vrouw, die het in milde mate had, heeft het lezen van het boek van Jan Geurtz, Verslaafd aan denken, goed geholpen! Ze fleurde ineens op en voordat ik het wist veranderde haar gedrag de positieve kant op.

De basis van hoe mensen denken (over zich zelf) wordt aangelegd vanaf zuigeling tot puberteit. De livescripts die aangelegd worden op ibasis van oude ervaringen en daarom heen het suikerlaagje 'ego'. Mijn vrouw heeft last van overgewicht gehad in haar jeugd en is daarmee gepest, door haar vriendinen, door haar zussen en zelfs een beetje door haar moeder! Desastreus!

Ze heeft nu een plantje gekocht dat bij ons op de eettafel staat met de slogan 'Life is worth living!'.

Zo zie je maar.

Goed initiatief overigens!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #22 Gepost op: 30-10-2013, 19:18 »
Als je ergens midden in zit lijkt het soms of er om je heen alles ineens om dat ene thema draait.
Begin september heeft mijn vrouw voor de tweede keer een poging tot zelfdoding gedaan, en opeens zie ik het onderwerp zelfdoding overal om me heen, ook hier dus op ons forum.
Gelukkig konden we vandaag terecht bij de deskundigen, en word er nu werk gemaakt van de aanpak van haar probleem, ik besef dat we nog een lange weg te gaan hebben maar het begin van een mogelijk herstel is er! In haar geval zullen er echter eerst heel veel onverwerkte zaken uit haar verleden opgeruimd moeten worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #23 Gepost op: 30-10-2013, 20:13 »
Hoi Vloedje,

Sterkte! Bij mijn vrouw is het gelukkig nooit zo ver gekomen!

Ik kan je het boek van Jan Geurtz van harte aanbevelen; het is een eyeopener en je hoeft daar niet eens suicidaal voor te zijn om er iets aan te hebben in je leven :)

Na het lezen van dit eerste boek 'Verslaafd aan liefde' heeft ze een turn-around gemaakt, overigens zonder therapie (wat ze helemaal zat was) en ze is nu redelijk gelukkig!

http://www.bol.com/nl/p/verslaafd-aan-denken/9200000009905998/

Twee gratis eerste hoofdstukken om te zien of het wat voor je vrouw is:

http://www.jangeurtz.nl/boek_verslaafd_liefde.html

http://www.jangeurtz.nl/boek_verslaafd_aan_denken.html#Hoofdstuk_1_

Al zijn boeken zijn min of meer rond dezelfde thema's opgebouwd: zelfafwijzing en schaamte.

Met maakt dus eigenlijk niet zoveel uit welke dat je leest!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #24 Gepost op: 22-11-2013, 10:29 »


Focust 113 zich ook op hulp aan familie leden Mark? Dus zeg maar als mensen iets vermoeden maar niet weten wat ze doen moeten? Dat lijkt me ook een hele hopelose situatie namelijk, vooral omdat het heel lang kan duren zon traject.


113Online kan zeker mensen helpen die iets vermoeden bij mensen in hun omgeving. Zij kunnen je zeker vertellen wat je vooral wel en vooral beter niet kunt doen.


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #25 Gepost op: 22-12-2013, 13:16 »
Ik wil de mensen die een donatie hebben gedaan nog even hartelijk bedank. In aanloop van de Africa Eco Race heb ik een bedrag van €265,-- mogen overmaken.

Mark, heel veel succes met de Raid en uiteraard gaan wij er van uit dat je gewoon naar de finish rij met dat rallymonster van je  ;)

Uiteraard kunnen we als forum het bedrag nog groter maken, maak je donatie via één van de manier in de openingspost over en ik zorg dat het vanuit naam van het forum bij Mark terecht komt. Uiteraard kan je ook via zijn site overmaken, of nog beter via 113online.nl, dan gaat er gen deel aan betaalkosten op (dus rechtstreks op het rekeningnummer overmaken). Vermeld dan wel even dat je het via Bestemming Dakar doet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #26 Gepost op: 23-12-2013, 17:02 »
Gister is de motor ingeladen. Poserpics voor de servicetruck natuurlijk en van de forumstickers :-)








Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #27 Gepost op: 27-12-2013, 16:27 »
Ik wil graag iedereen bedanken die een donatie heeft gedaan! 113Online.nl gaat het bedrag inzetten om de hulp aan de telefoon te verbeteren. Denk hierbij aan het opleiden van vrijwilligers en de aanschaf van goede telefonie apparatuur.


Morgen stap ik in het vliegtuig naar Saint Cyprien, Frankrijk. Na de keuring en een pre-start vetrekken we naar Motril, Spanje alwaar we op de boot stappen naar Nador. Hier komen we vroeg in de ochtend aan en start we met dag 1


Als je meer wilt weten:  www.bestemmingdakar.nl of www.facebook.com/bestemmingdakar


Elke dag zal er een nieuwsupdate worden gegeven op de website en Facebook. Hier zorgt Niels Hatzmann van Dutch Rally Press voor.


groet, Mark

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #28 Gepost op: 27-12-2013, 19:58 »
Succes, we volgen je!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Bestemmingdakar.nl en 113online.nl
« Reactie #29 Gepost op: 02-01-2014, 02:11 »
Hallo allemaal,

Nog even een berichtje, Mark heeft het enorm naar z'n zin op de motor. Vandaag was het een lange dag, veel pistes gereden en technische stukken maar prachtige landschappen. In de RAID is het een wat organisch gebeuren, dwz er is begeleiding van de organisatie die kijkt wat het niveau van de groep is en dan leuke routes zoekt. Dat gaat prima, Mark heeft het ontspannen al zijn de dagen lang. Nu is dat met 600-700 km per dag in Afrika al snel het geval, wat ik fijn vind is dat hij na zo'n dag nog energie zat heeft om me de oren van het hoofd te kletsen en enthousiaste verhalen te vertellen. Hij mag ook nog wel even, de Africa Eco Race is net begonnen en hij krijgt nog zand genoeg ;-)

Mark kun je steunen door een bedragje over te maken naar 113 Online. Dat kan direct via www.bestemmingdakar.nl en het geld komt direct bij het goede doel terecht.