Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 660 rally  (gelezen 2349 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
KTM 660 rally
« Gepost op: 14-06-2013, 11:12 »
Hallo allemaal, was weer een tijdje geleden,
Sinds kort woon ik in het zuiden van Spanje en op zoek naar een ideale motorfiets voor dagelijks gebruik en de zondagse allroad ritjes de bergen in en of wat langere trips stuitte ik op een Ktm 660 rally uit 2002.
In eerste instantie was ik op zoek naar een gebruiksvriendelijk brommertje voor daar een Tenere 660 of een 640 adv, en ik wil ook nog wel steeds af en toe wat langere tochten maken, misschien is er iemand die ervaring heeft met zo'n motor? en mijn vraag is dan is het een goed alternatief voor een 640 of de tenere?
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: KTM 660 rally
« Reactie #1 Gepost op: 14-06-2013, 11:51 »
Beetje afhankelijk wat je wel doen. Veel vermogen veel onderhoud of wat gezapiger ook goed en minimaal onderhoud.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: KTM 660 rally
« Reactie #2 Gepost op: 14-06-2013, 14:05 »
Och hangt er een beetje vanaf he, liefst natuurlijk veel vermogen met weinig onderhoud, maar dat moet denk ik nog uitgevonden worden, heb zelf eigenlijk geen idee binnen welke club die 660 valt?
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
Re: KTM 660 rally
« Reactie #3 Gepost op: 14-06-2013, 18:54 »
club? Voor onderhoud bedoel je?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 660 rally
« Reactie #4 Gepost op: 14-06-2013, 20:07 »
Och hangt er een beetje vanaf he, liefst natuurlijk veel vermogen met weinig onderhoud, maar dat moet denk ik nog uitgevonden worden, heb zelf eigenlijk geen idee binnen welke club die 660 valt?


De club van "Veel vermogen veel onderhoud" zoals Gezwinde al aan geeft.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: KTM 660 rally
« Reactie #5 Gepost op: 14-06-2013, 22:57 »
Ok bedankt voor de informatie, das dus eigenlijk niet waarnaar ik op zoek ben, dat vele sleutelen heb ik eigenlijk niet zoveel zin meer in, nog maar eens een nachtje of twee over slapen dan....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: KTM 660 rally
« Reactie #6 Gepost op: 14-06-2013, 23:09 »
Ik heb zo'n 660RR en ik kan (zeker na de fantastische rit van AK vandaag!) alleen maar zeggen
Direct kopen zo'n ding als je d'r een kunt vinden. Serieus meer power dan een LC4 adventure (640 - had ik ook evenals een LC 8 - 950. En het ding rijdt echt verrassend makkelijk voor zo'n speciale motor.
Lijkt qua koppel op een LC8!  Ceck ook mijn draadje in Equipment -"projecten"
Enige nadeel is de wat krappe stuuruitslag en grote draaicirkel. Geeft echter wel weer rust op lange stukken weg of piste. Daarnaast verdienen de dempers aandacht ivm het mooie (..) geluid...  ;)
Ik heb geen spijt van m'n aankoop + restauratie!
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: KTM 660 rally
« Reactie #7 Gepost op: 15-06-2013, 07:01 »
Voor ons stervelingen Al een lc4 660 zelfsminder onderhoudt vergen durf ik te stellen, alleen al de oliehoeveelheid die meer is, extra filters, grotere koelcapaciteit etc etc
Dat was ook mijn keuze om te kiezen voor de 660 als allrounder. Helaas moeten verkopen :(

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 660 rally
« Reactie #8 Gepost op: 15-06-2013, 11:49 »
Hallo allemaal, was weer een tijdje geleden,
Sinds kort woon ik in het zuiden van Spanje en op zoek naar een ideale motorfiets voor dagelijks gebruik en de zondagse allroad ritjes de bergen in en of wat langere trips stuitte ik op een Ktm 660 rally uit 2002.
In eerste instantie was ik op zoek naar een gebruiksvriendelijk brommertje voor daar een Tenere 660 of een 640 adv, en ik wil ook nog wel steeds af en toe wat langere tochten maken, misschien is er iemand die ervaring heeft met zo'n motor? en mijn vraag is dan is het een goed alternatief voor een 640 of de tenere?


Ik heb nu voor het 3e seizoen een 620 Adventure in Zuid Spanje staan (in essentie niet veel anders dan een 640/660). Naast een paar keer Marokko 2 keer meerdaagse trips door Andalusia mee gedaan. Dat gaat prima. Maar de Spaanse wegen zijn super, en sneller te berijden dan wat met een 620 lekker is (vind ik). Vandaar dat er sinds april een Tiger 900 bij is gekomen. Meteen een 4-daagse trip mee gedaan daar met 7 anderen, en ik weet zeker dat ik met de 620 minder lol had gehad. De Tiger is sneller, soepeler, comfortabeler en je kunt er de Spaanse gravelwegen prima mee de baas.
Natuurlijk kan je op een 660 Rally ook naar Australiƫ (zie Meindert Baars). Maar als het puur voor Spanje is zou ik een dikkere allroad kiezen met meer power en comfort.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM 660 rally
« Reactie #9 Gepost op: 15-06-2013, 19:35 »
Rij liever dit soort paden in Spanje, en dat doe ik weer liever met mn KTM dan je Tiger 900 ;) [ krijg gelijk weer zin nu ik t filmpje terug zie ;) ]

Spanje dag 3 enduro 2
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: KTM 660 rally
« Reactie #10 Gepost op: 15-06-2013, 22:42 »
Mooi fietsie he Gert?   ik mis em wel hoor... snel maar weer eens naar Kini in Tirol.... ff neuzen.
 
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: KTM 660 rally
« Reactie #11 Gepost op: 16-06-2013, 00:05 »
Nou bedankt voor de vele reacties, dus als ik het goed begrijp is zo'n 660 motorisch best wel betrouwbaar genoeg om lange allroad ritten mee te doen als ie op punt is?
Comfort op de weg is voor mij niet belangerijk, maar ik rij meestal alleen naar onherbergzame gebieden, mix van gravel, rotsen af en toe strand, soms hoge snelheid en soms laag, voor mij is't belangerijk dat ie me thuis brengt, ik woon een uurtje van de ferry naar Marokko, en wil gewoon solo met vertrouwen daar af en toe rondtuffen, lijkt mij een heerlijke fiets voor wat ik leuk vind, en ik weet er een voor een acceptabele prijs, dus 't kriebelt erg..

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 660 rally
« Reactie #12 Gepost op: 16-06-2013, 08:43 »
Uurtje van de ferry? Hoe heet dat plaatsje? Misschien kom ik een keer een bakkie doen :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: KTM 660 rally
« Reactie #13 Gepost op: 16-06-2013, 09:39 »
Dat dacht ik ook gelijk. ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: KTM 660 rally
« Reactie #14 Gepost op: 16-06-2013, 09:42 »
Rij liever dit soort paden in Spanje, en dat doe ik weer liever met mn KTM dan je Tiger 900 ;) [ krijg gelijk weer zin nu ik t filmpje terug zie ;) ]

Spanje dag 3 enduro 2
ik reed echt als een natte krant die dag  ::)