Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar 2014  (gelezen 43396 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Dakar 2014
« Reactie #180 Gepost op: 18-01-2014, 16:13 »
Gebruiken klinkt idd beter. Blijkt toch heel nuttige kwaliteiten: goed navigeren en geen onnodige risico's nemen. 10 uit 10! En vijftiende, topprestatie weer. Ook van de anderen natuurlijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Dakar 2014
« Reactie #181 Gepost op: 18-01-2014, 18:09 »
Van Pelt en De Rooy maken het nog even lekker spannend!


Van Pelt met een kapotte ketting, die hij nog net op tijd gerepareerd krijgt.
De Rooy door bijna 10 minuten te pakken op Karginov; genoeg voor de eerste plaats in het eindklassement. Maar Karginov zou een gecrashte auto geholpen hebben en krijgt waarschijnlijk nog wat tijd terug. Zodat hij wel zal winnen...


Maurice




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Dakar 2014
« Reactie #182 Gepost op: 18-01-2014, 18:23 »
http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/22221827/__Regels_zitten_De_Rooy_dwars__.html

Karginov heeft zich mogelijk niet helemaal aan de regeltjes gehouden gisteren.

Doet er niet echt meer toe, maar toch

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Dakar 2014
« Reactie #183 Gepost op: 18-01-2014, 19:23 »
Citaat
Bastiaan Nijen Twilhaar deed er één uur en veertig minuten langer over dan Despres, maar dat bleek een reden te hebben. Twilhaar kwam onderweg allerlei Honda-onderdelen tegen, die uiteindelijk van Joan Barreda Bort bleken te zijn: '“Sorry dat ik zo laat bel maar er is iets tussengekomen”. Dat waren de eerste woorden van Bas Nijen Twilhaar toen hij na middernacht het dagelijkse telefoontje pleegde naar Nederland. “Maar het was voor een goed doel. Aan het einde van de proef kwam ik op mijn pad Honda-onderdelen tegen. Ik dacht hier klopt iets niet. Ik zag verder geen motor en geen rijder. Maar bij de finish stond een gehavende Honda van Joan Barreda. De motor liep niet meer. Dat begreep ik wel want zowat de hele kabelboom was doormidden en de voor- en achterkant waren zwaar beschadigd. Die moet een flinke klapper hebben gemaakt. De Honda wilde niet meer starten. Met startkabels van toeschouwers met auto’s werd geprobeerd de motor weer aan de gang te krijgen maar dat lukte niet. Hij vroeg mij of ik hem wilde slepen. Ik heb eigenlijk niet nagedacht en meteen ja gezegd. Wist ik veel dat het 350 km slepen zou gaan worden. Ik had een sleepkabel bij me en heb wel wat ervaring met slepen in Tsjechie. Een sleepkabel om de voetsteun en dan gaan. Barreda wilde dat ik flink gas gaf, het liefst harder dan 100 km/u maar de hele Honda-directie die in drie busjes achter ons aanreed raakte in paniek. Langzaam, langzaam riepen ze. Maar Barreda wilde zo hard mogelijk. De Spanjaard had het niet gemakkelijk want hij moest met een hand sturen en met de andere hand heel het navigatiespul vasthouden. Op een gegeven moment brak de voorkant van de Honda af maar we bleven overeind. De mensen van Honda hebben alle spullen ingeladen en Barreda zat er even helemaal doorheen. Hij heeft me wel honderd keer bedankt, net als de teamleiding van Honda. Alleen Henk Knuiman, later in het bivak, was niet zo blij. Had hem maar laten staan, dat had mij een plaats gescheeld zei hij. Maar ik geloof niet dat Henk het meende. Nadat alles opgeruimd was konden we weer verder met de Honda-directie achter ons aan. Halverwege de verbinding, ik denk na bijna 200 km, was er onderweg een stempelpost. Die waren we in alle consternatie voorbij gereden. Gelukkig kreeg ik het in de gaten. We moesten van de snelweg af en terug naar een tankstation waar die stempelpost was. Ik heb nog helemaal geen straftijd en dat wil ik zo houden. Na ruim vijf uur hebben we samen het bivak gehaald. De mensen van Honda hebben me bedankt en gezegd dat ze morgen nog even langs komen. Ik wacht wel af. Op zich vond ik het een normale daad om iemand te helpen. En het is weer eens wat anders", zo werd opgetekend door Peter van der Sanden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Dakar 2014
« Reactie #184 Gepost op: 18-01-2014, 19:28 »
ANWB BAs!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Dakar 2014
« Reactie #185 Gepost op: 18-01-2014, 22:17 »

Mooi verhaal!!!


En dan rijdt die Barreda vandaag gewoon weer een eerste plek!!
Grote bewondering voor deze rijder.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

removed

  • Gast
Re: Dakar 2014
« Reactie #186 Gepost op: 18-01-2014, 23:54 »
Dakar duurt 14 dagen en aan het eind wint een ktm. Nu al 13 keer op een rij. Chapeau

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Dakar 2014
« Reactie #187 Gepost op: 19-01-2014, 00:02 »
Yes!

Zuur voor de rooy maar de rus is een terechte overwinaar. Hoop niet dat het te veel gezeur gaat opleveren.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Dakar 2014
« Reactie #188 Gepost op: 19-01-2014, 00:16 »
Toetje van het nederland - rusland jaar  ;)
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Dakar 2014
« Reactie #189 Gepost op: 19-01-2014, 07:29 »
Het was weer een geweldig spektakel. IK heb twee weken echt TV genieten achter de rug. En veel lof voor Hans Vogels, Knuiman en Robert van Pelt. Wat een toppers!
Ik kijk nu alweer uit naar volgend jaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Dakar 2014
« Reactie #190 Gepost op: 19-01-2014, 09:17 »
Yes!

Zuur voor de rooy maar de rus is een terechte overwinaar. Hoop niet dat het te veel gezeur gaat opleveren.
Inderdaad:  Eerder ging er een filmpje rond waarbij Karginov doorreed en De Rooy ging helpen; toen kreeg De Rooy ook tijd terug.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Dakar 2014
« Reactie #191 Gepost op: 19-01-2014, 09:45 »
Citaat
Frans Verhoeven@Frans_Verhoeven   11 u  Wat een domme conclusie op @Rallymaniacs over de drie leading brands bij de motoren in de Dakar. Volgens mij slaat dit eerder op de rijders
Frans jonguh, weet wanneer je je klep moet houden



Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Dakar 2014
« Reactie #192 Gepost op: 19-01-2014, 13:24 »
Citaat
Concluderend kunnen we stellen dat Honda de snelste machine heeft, KTM de meest betrouwbare en Yamaha op beide vlakken nog iets te kort komt.

Vind ik ook maar een rare conclusie! Maar Verhoeven zou dit idd op een andere manier kunnen brengen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Dakar 2014
« Reactie #193 Gepost op: 19-01-2014, 13:38 »
Frans jonguh, weet wanneer je je klep moet houden
Wat zei i dan?

removed

  • Gast
Re: Dakar 2014
« Reactie #194 Gepost op: 19-01-2014, 13:40 »
nee die conclusie is zo gek nog niet. Frans kan werelds motorrijden en ik geniet er van wat hij met een motor kan uithalen en ik zie hem ook nog graag winnen. Iets meer doseren met de rechterhand en mond misschien.