Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar 2014  (gelezen 43394 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Dakar 2014
« Reactie #195 Gepost op: 19-01-2014, 14:17 »
Uiteindelijk waren de ktm's het beste overall, en de honda's op individuele ettappes... Dus zo raar is die conclusie helemaal niet. Ok, het had anders kunnen lopen, maar het IS zoals het IS.

Als ik goed geteld heb:
Sherco 2
KTM 3
Yamaha 2
Honda 6

Maar een deel van de kunst is het betrouwbaar uitreiden, dus dag overwinningen zeggen wat dat betreft ook niet alles natuurlijk. Maargoed snel waren ze wel...
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Dakar 2014
« Reactie #196 Gepost op: 19-01-2014, 14:23 »
Conclusie lijkt mij helemaal juist. Denk ook dat Frans er ook wel n beetje verstand van heeft?
Als Depres op n Honda had meegedaan was het vooraan wellicht nog interessanter geweest, maar was ondanks uitvallen van Frans toch n hele mooie Dakar. Toch?
pluim voor Henk, Hans, Robert, Bas, Richard  ( En Laia en gerarard!) :) :)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Dakar 2014
« Reactie #197 Gepost op: 19-01-2014, 14:35 »
Vind ik ook maar een rare conclusie! Maar Verhoeven zou dit idd op een andere manier kunnen brengen.




+1. Zegt iets over de rijders, en niet de motoren imho.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Dakar 2014
« Reactie #198 Gepost op: 19-01-2014, 14:48 »
Toch flikt ktm het wel elke keer door middel van betrouwbaarheid om op de eindstreep het zelfde te zijn...

Wat betreft de dagzeges is het voornamelijk rijder, die mening kan ik delen.
ARM facebook HIER

removed

  • Gast
Re: Dakar 2014
« Reactie #199 Gepost op: 19-01-2014, 14:53 »
Ktm investeert al zolang in de wedstrijdsport en plukt daar de vruchten van in meerdere disciplines. De focus is altijd op competitie. Met een zak geld even winnen is er dus gelukkig bij de motoren nog niet bij, in tegenstelli.g tot de autos,  beetje eerlijkheid bestaat dus nog, dat maakt de prestaties van onze nl coureurs nog indrukwekkender.


Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Dakar 2014
« Reactie #200 Gepost op: 19-01-2014, 14:53 »
Despres is op de Yamaha van overall 12e (zn dieptepunt in de rally) via een aantal dagzege's naar plekje 4 gegaan. Komt de yamaha dan snelheid tekort? Ok ze hadden technische problemen maar dat werd geen rode draad door de rally.

Coma, KTM en Laia, Honda hebben iig een blok gewisseld. Ok preventief maar toch.

Bareda was erg snel maar nam veel risico (de karginov vd brommers)

Ik denk dat je kunt zeggen dat de motoren aan elkaar gewaagd zijn. Het heeft dan ook maar een haar gescheeld of er stonden 3 merken op het podium.

Volgend jaar maar weer kijken  ;)

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

removed

  • Gast
Re: Dakar 2014
« Reactie #201 Gepost op: 19-01-2014, 15:12 »
Was echt genieten van de motoren. Ook van hun strategie. Coma kon het zich permiteren een blok te wisselen zette daarmee zijn directe concurrent extrs onder druk en kijk war er gebeurt. Zo slim.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Dakar 2014
« Reactie #202 Gepost op: 19-01-2014, 15:32 »
Coma heeft idd heel goed en slim gereden. Ik heb vooral genoten van een Twilhaar die Barreda sleept. Vogels die uit een ravijn worstelt en de spanning op het eind voor van Pelt.

En natuurlijk kijken of de conclusies en aannames die je aan de hand van de tracker/twitter/live feed getrokken hebt ook in de uitzending zitten.

De enige conclusies die ik durf te trekken zijn: Eurosport heeft mooiere beelden en brengt meer moto dan RTL. Twitter en de Tracker zijn sneller dan de live feed. En als laatste de Nederlanders hebben het goed gedaan!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Dakar 2014
« Reactie #203 Gepost op: 19-01-2014, 15:33 »
En bij de auto's, ik snap het niet. Ik had die teamorders begrepen als Mini bv 1e en 3e of 4e stonden met nog een concurrent ertussen. Maar waarom laten ze de nr 1 en 2 het niet gewoon uitvechten, zonder té veel risico te nemen? Heeft dat met geld te maken? Ik denk dat peter hansel had kunnen winnen, dan was roma 2e geweest, ook mooi voor het team toch? De NL auto's waren in iedergeval vrij waardeloos helaas..

En wat de vrachtwaggels betreft, ik denk dat rene kuipers het goed verwoorden, zorgen dat je bij de beste van de rest zit door middel van betrouwbaar rijden en kansen pakken als deze zich voor doen. Niveau van de rooy en vooral de russen is absurbt (en misschien gevaarlijk?)
ARM facebook HIER

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Dakar 2014
« Reactie #204 Gepost op: 19-01-2014, 15:40 »
Ik denk dat peter hansel had kunnen winnen, dan was roma 2e geweest, ook mooi voor het team toch? De NL auto's waren in iedergeval vrij waardeloos helaas..

En wat de vrachtwaggels betreft, ik denk dat rene kuipers het goed verwoorden, zorgen dat je bij de beste van de rest zit door middel van betrouwbaar rijden en kansen pakken als deze zich voor doen. Niveau van de rooy en vooral de russen is absurbt (en misschien gevaarlijk?)

Eensch! Persoonlijk had ik niet op de Roma manier willen winnen!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Dakar 2014
« Reactie #205 Gepost op: 19-01-2014, 15:54 »
Alle motor stukjes op een rij in een TVplaylist voor mediaplayers. link
misschien dat er nog een stukje podium vanavond bij komt, dus later nog eens downloaden.

removed

  • Gast
Re: Dakar 2014
« Reactie #206 Gepost op: 19-01-2014, 15:55 »
Er bestaat een grote kans dat Peterhansel volgend jaar niet meer voorMini rijdt. Net als in de wielersport. Weet het team dat je vertrekt dan rij geen Tour de France meer. Ook zal er wel iets over teamorders in het contract staan en daar is dan weer veel geld meegemoeit

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Dakar 2014
« Reactie #207 Gepost op: 19-01-2014, 16:29 »
Vele hebben er een mening over, zoals in het rtl programma werdt gezegd, "gebruikelijk", vele zijn het daar niet mee eens. Heden is matchfixing een steeds groter item geworden. Wanneer gaat het tegen je werken, ik denk dat dat station reeds gepasseerd is, dat zulke zaken meer imago schaden geeft dan, je hoeft geen winnaar te zijn om als meest gewaardeerde brand naar voren te komen. Zo ook bij KTM en honda, barreda en zijn verhaal, hoeveel emotionele waarde heeft dat, verbondenheid, welke motor koop jij de volgende keer en waarom.................

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Dakar 2014
« Reactie #209 Gepost op: 19-01-2014, 20:05 »
Kijk, ik heb nu ook een honda op vier wielen, maar zeg nou zelf, die ktms zagen er erg lomp uit ( knuiman en vogels ) en als je dan vogels zag rijden, denk je, dat is vast een heul zware motor leek niet echt op een pro enduro rijder. Die hondas vond ik echt mooi rank en ook van Pelt leek er een stuk dynamischer op te rijden in vergelijk met die dikke rallykuip machines. Bij mij is honda een stukje gestegen, yamaha heb ik echt nul nada mee.... Vind ik niks.

Post Merge: 19-01-2014, 20:09
Geweldig dat filmpje :D