Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro  (gelezen 4434 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Heeft er iemand nog zo'n circkelvormig geperforeerd plaatje liggen om de Leovince van m'n 690 wat stiller te krijgen? Ik vind die nog veel te luid met enkel de dB-killer aan de achterkant erin.


Alvast bedankt,


Cheers,


Bert

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #1 Gepost op: 02-07-2013, 07:57 »
Wat is de diameter van de eindpijp. Ik heb ooit een dB killer gemaakt voor in de Akra, misschien pas ie wel!?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #2 Gepost op: 02-07-2013, 08:48 »
Via dit forum ben ik op deze foto gestoten: https://picasaweb.google.com/oblcrider/AlbumZonderTitel#5439273687269474130


Diameter zou 5cm zijn.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #3 Gepost op: 02-07-2013, 11:42 »
Nee, ik bedoel het uiteinde van je uitlaat, dit is de ingaande pijp waarschijnlijk.

Zo ziet de killer eruit.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #4 Gepost op: 02-07-2013, 12:12 »
Marten heeft ook vergelijkbare plaatjes in de dempers zitten, staat volgens mij wel een foto van in z'n 660 topic!


/
@Rogier..: je vond t zeker zo leuk dat je 'm twee keer postte..!?  :P
 
Nog even m.b.t. dB killers: Heb een handige maat van me het volgende laten maken (idee eerlijk gestolen van ADV-rider)
 
 
De gemonteerde uitvoering heeft ca 36 gaatjes van rond 5mm en da's ca 17% minder open dan de originele rond 60mm zonder die dingen.
Iets met Pi x R kwadraat.. ::)  Resultaat is verbluffend goed! Acceptabel geluid volgens kenner @ Noppy en geen merkbaar vermogensverlies!
Die met de kleinere gaatjes kreeg ik d'r als bonus bij en ga ik binnenkort ook wel eens testen. Setje (2x 2 stuks) kostte me e 20,- trouwens... 8)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #5 Gepost op: 02-07-2013, 13:12 »
Het gevraagde plaatje komt tussen voorpijp en einddemper in,in dit geval, en scheelt inderdaad een hoop geluid.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #6 Gepost op: 02-07-2013, 22:32 »
Het gevraagde plaatje komt tussen voorpijp en einddemper in,in dit geval, en scheelt inderdaad een hoop geluid.


Yep...dat hoop ik ook. Niemand eentje liggen?
Anders moet ik zelf aan de slag met wat metaal, maar heb niet meteen wat rondslingeren.



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #7 Gepost op: 03-07-2013, 06:45 »
niet zon mooi vergietje, maar ik heb nog een db dawg liggen voor in de akra van een 690.
volgens mij was dat iets stiller dan de insert die bij de akra zelf kwam. die moet denk ik ook in de leovince passen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #8 Gepost op: 03-07-2013, 08:05 »
Gaat dat wel goed? Had op m'n Tenere ook LeoVinces en die plaatjes waren volgens mij bedoeld voor de 27kw geknepen motoren. Behalve geluid dempen knijpt ie de boel enorm af waardoor een XT niet meer vooruit te branden is. Of dat met een 690 ook dat effect heeft??
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #9 Gepost op: 03-07-2013, 08:41 »
Gaat dat wel goed? Had op m'n Tenere ook LeoVinces en die plaatjes waren volgens mij bedoeld voor de 27kw geknepen motoren. Behalve geluid dempen knijpt ie de boel enorm af waardoor een XT niet meer vooruit te branden is. Of dat met een 690 ook dat effect heeft??


Ik denk dat Toon en Nilz van het forum hier dit plaatje met veel succes op hun 690 hebben toegepast, zonder al te veel pk-verlies. Vandaar mijn interesse.
Een dB-dawg? Ik zal de maten van het uitlaat-eindstuk straks eens opmeten.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #10 Gepost op: 03-07-2013, 11:57 »
ok, dan zal ik ook de db dawg even meten. En misschien fotootje maken. Komt volgens mij niet zo nauw met de diameter door het aparte design.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #11 Gepost op: 03-07-2013, 21:47 »
@ gezwinde spoed en Plarina: Binnendiameter met Db-killer erin is 3cm, Gat zonder dB-killer is 5cm. Kunnen jullie hier wat mee?



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #12 Gepost op: 05-07-2013, 21:30 »
Vandaag toch een plaatje staal gevonden en wat ge-experimenteerd. Na wat boorwerk en slijpwerk kwam ik tot een redelijk resultaat. Het plaatje met uitlaatpasta tussen de demper en het eindstuk gemonteerd...en....hij is een pak stiller! Maar ook wat minder direkt op het gas. Meteen de mapping stand op 2 gezet = sport om wat te compenseren.  ;)
Het verbruik met deze (te luide) leovince is aanzienlijk gezakt tegenover de originele uitlaat.


Ik moet nog wel een proefrit maken, dus misschien dit draadje nog even openlaten?



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: GEZOCHT: Extra dB-killer, rond plaatje voor Leovince KTM 690 enduro
« Reactie #13 Gepost op: 06-07-2013, 21:09 »
Kunnen hem later evt verplaatsen, mocht er meer inhoud bij komen die voor andere ook nuttig is :)
ARM facebook HIER