Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Libya Rally vs. Tuareg Rally  (gelezen 16208 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #15 Gepost op: 01-07-2013, 22:42 »
zelfde ervaring als Antal. Mijnheer Duson ziet mij nooit meer iets van hem afnemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #16 Gepost op: 01-07-2013, 23:01 »
zelfde ervaring als Antal. Mijnheer Duson ziet mij nooit meer iets van hem afnemen.


Hmmm... daar heeft ie dan geen vrienden gemaakt. Dat was zeker in het jaar dat het in Libie niet door kon gaan en de rally helemaal afgelast werd?
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #17 Gepost op: 01-07-2013, 23:03 »
Citaat
Info avond ga ik zeker bezoeken!

wat?

waar?

wanneer?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #18 Gepost op: 01-07-2013, 23:18 »
wat?

waar?

wanneer?


Nog niks bekend... maar zal er vast komen?
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #19 Gepost op: 01-07-2013, 23:23 »
Ik heb beide gereden , Libya rally in Tunesie en Tuareg in Marokko , mijn voorkeur gaat uit naar Marokko , veel mooiere pistes , zand wat goed te berijden is , gewoon een fijn land om een rally te rijden .
Organisatie beide goed , mijn voorkeur Gert Duson , gewoon makkelijk aanspreekbaar , Tuareg is groot en log en duits , Gert spreekt gewoon Nederlands en is altijd goed bereikbaar , de Libya rally verdient gewoon veel meer motor rijders en gezien het feit dat de Libya rally nu in Marokko plaatsvind zal dat ook wel gaan gebeuren.
 
Kortom :
 
Libya rally , goed georganiseerd , perfect eten in het bivak ( nergens beter ) , het mooiste gebied van marokko in de 2014 editie , betaalbaar en zeer toegankelijk.


Zekers, ik heb nog in Libiƫ zelf gereden in 2008, en het was werkelijk perfect!!

Zelfs koffie met slagroom van geklopte kamelenmelkroom.....(na veel gesar naar de kok in het bivak...dat als je zo'n maal kon bereiden in de middle of nowhhere..je ook koffie kon serveren mat slagroom..)

 :D

Gert kan er ook nix aan doen dat het land inmiddels verworden is tot een regeringsloze staat.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #20 Gepost op: 02-07-2013, 09:22 »
Duson is absoluut niet bereikbaar, komt afspraken niet na.
En informeerd heel slecht zeker vooraf.

Het is een opportunist pur sang, als hij zn centen maar heeft lacht ie vriendelijk naar je en verder niets.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #21 Gepost op: 03-07-2013, 07:55 »
Ik vind het niet netjes om hier allerlei negatieve ervaringen over Gert te posten, maar mij ziet ie iig ook niet bij een rally uit zijn handen...

en dat komt niet doordat lybie afgelast moest worden, want daaar kon hij niets aan doen. Ik was er toen ook helemaal voor om de centen gewoon te laten staan en het jaar daarop alsnog/op een andere plek een rally te doen, en toen heeft ie dus een goede 2e kans gehad.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #22 Gepost op: 03-07-2013, 12:58 »
en dat komt niet doordat lybie afgelast moest worden, want daaar kon hij niets aan doen. Ik was er toen ook helemaal voor om de centen gewoon te laten staan en het jaar daarop alsnog/op een andere plek een rally te doen, en toen heeft ie dus een goede 2e kans gehad.


Die 2e kans was de editie in Tunesie toch? Waarom vond je dat dan een gemiste kans?
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #23 Gepost op: 03-07-2013, 13:01 »

Die 2e kans was de editie in Tunesie toch? Waarom vond je dat dan een gemiste kans?

zelfde verhaal...

- te laat, te weinig info
- last minute veranderingen (zoals tankafstand van 160 naar 220 km...) waar je als motor niet maar zomaar effe op aanpast!
- auto-georienteerd
- niet nakomen afspraken die het jaar daarvoor gemaakt waren ('vergeten' zijn...)
etc.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #24 Gepost op: 03-07-2013, 14:00 »
zelfde verhaal...

(zoals tankafstand van 160 naar 220 km...) waar je als motor niet maar zomaar effe op aanpast!


Hadden wij ook... :D

Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #25 Gepost op: 07-07-2013, 13:30 »
http://www.rallymaniacs.nl/libyarally/635-libya-rally-2014-1e-verkenningstocht-meer-motorrijders

Roadbook  op rol... inschrijfgeld nog eens 200 goedkoper, meer focus op motorrijders. :) Volgens mij heeft de orga dit topic gelezen. Nu wordt het toch wel heel aantrekkelijk moet ik zeggen.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #26 Gepost op: 07-07-2013, 23:19 »
nou als ie dat waar maakt, dan wordt het misschien wel een hele mooie rally inderdaad. Want als het om de rally zelf gaat hoor ik alleen maar goede verhalen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #27 Gepost op: 12-07-2013, 16:45 »
http://www.rallymaniacs.nl/libyarally/635-libya-rally-2014-1e-verkenningstocht-meer-motorrijders

Roadbook  op rol... inschrijfgeld nog eens 200 goedkoper, meer focus op motorrijders. :) Volgens mij heeft de orga dit topic gelezen. Nu wordt het toch wel heel aantrekkelijk moet ik zeggen.

Deze staat zeker op mijn verlanglijstje... Ik heb geen spijt van mijn deelname in Libya Rally in Tunesie 2012. Orga is in de aanloop af en toe wat rommelig (kwam zeker ook door die toestanden in Libie waar ze niks aan konden doen) maar tijdens de rally is alles goed geregeld en het eten (subliem) en de roadbooks zijn perfect. Ik zou ook nog heel graag in Libya zelf willen rijden ... maar ja..

Tuareg (in Marokko) 3x gedaan en ook geen spijt van maar na 3x ongeveer dezelfde route heb je het wel gezien, ORGA is Duits en degelijk en doet het ook goed. Vooral het Duingels dat ze spreken is wel grappig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #28 Gepost op: 12-07-2013, 16:52 »
Deze staat zeker op mijn verlanglijstje... Ik heb geen spijt van mijn deelname in Libya Rally in Tunesie 2012. Orga is in de aanloop af en toe wat rommelig (kwam zeker ook door die toestanden in Libie waar ze niks aan konden doen) maar tijdens de rally is alles goed geregeld en het eten (subliem) en de roadbooks zijn perfect. Ik zou ook nog heel graag in Libya zelf willen rijden ... maar ja..

Tuareg (in Marokko) 3x gedaan en ook geen spijt van maar na 3x ongeveer dezelfde route heb je het wel gezien, ORGA is Duits en degelijk en doet het ook goed. Vooral het Duingels dat ze spreken is wel grappig.

Vorig jaar voor het eerst in tunesie . Dus lijkt me lastig om 3 x.gedaan te hebben .

NU heb ik zelf niet de tuareg in marocco gereden , maar vernomen van deelnemers die dat wel hadden gedaan dat het een andere rally is .
Het is al vaker gezegd dacht ik maar je kunt behalve de orga dan ook geen vergelijk maken .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Libya Rally vs. Tuareg Rally
« Reactie #29 Gepost op: 12-07-2013, 19:12 »
Goed nieuws voor de motor rijders die overwegen naar de Libya rally te gaan , er zijn  tot nu toe 9 inschrijvers , maar het leukste nieuws is dat Gert Duson een samenwerkings verband is aangegaan met Martin Fonteijn van EAO , Martin gaat zijn Marokko raid integreren in de Libya rally en komt met maar liefst minimaal 20 deelnemers op de motor , dus tot nu toe
 
29 deelnemers op de motor !!!

En kijk eens naar de route voor 2014 , daar is de Tuareg nog nooit geweest !!

Route 2014
Etape 1 (17 april 2014): Fez - Bouarfa
Etape 2 (18 april 2014): Bouarfa - Merzouga
Etape 3 (19 april 2014): Merzouga - Zagora
Etape 4 (20 april 2014): Zagora - Foum Zguid
Etape 5 (21 april 2014): Foum Zguid - Tata
Etape 6 (22 apri 2014): Tata - Tan Tan
Etape 7 (23 april 2014): Tan Tan - Agadir


http://www.rallymaniacs.nl/libyarally/635-libya-rally-2014-1e-verkenningstocht-meer-motorrijders
Yamaha WR250F 2015