Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: CompeGPS avondje  (gelezen 17455 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1568
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #60 Gepost op: 15-10-2013, 21:40 »
Ja, leuk he :)

@Peter: Ik zie op de Delta dat de afslagen plaatjes ook op de kaart staan. En ik vraag me af of ze wel linksboven in het menu komen.

Anyway, moeten we verder testen. Dag2 Brabo heb ik in gpx als ook in tcx formaat op de Delta. Zaterdag es kijken hoe dat eruit ziet.
Hoe had jij verder de instellingen? Als we tot de juiste komen of we komen er niet uit, kunnen we altijd JaVaWa nog benaderen. Denk ik, hoop ik.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #61 Gepost op: 15-10-2013, 21:49 »
Heren, heren,
harstikke leuk, maar vlgs mij kun je beter effe die kaarten hieronder snel eraf wippen,


ik heb tenminste zaterdag geen trek daar zo een of andere fuik in te rijden,


vlgs mij not done  >:( >:( >:(
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #62 Gepost op: 15-10-2013, 22:17 »
Goed punt Jos, even over het hoofd gezien in ons enthousiasme.


Net geprobeerd hoe het TCX bestand toont op de Delta, geen richtingaanwijzigingen alleen een track, net als in Land. Wat doe ik verkeerd  ???
In Basecamp krijg ik er een lading waypoints bij, helaas met een vlag symbool. Ziet er niet handig uit.


Ik heb JaVaWa gevraagd of hij een nieuwe conversie kan maken: of een track met waypoints met het richting symbool of een directe route tussen de gegenereerde waypoints (die dan liefst alleen een puntje zijn).
Ik ben benieuwd...


O ja mijn instellingen:
- Uitvoeren naar : koersbestand (tcx/fit)
- Tracks Uitvoeren als Koersen MET koerspunten toevoegen
- Waypoints Uitvoeren als Waypoints zonder bewerking
- Instellingen Algemeen ongewijzigd
- Instellingen Symbolen en Kleuren alleen de kleuren aangepast naar blauw voor routes en rood voor tracks, checkboxes unchecked
- Instellingen Filteren Douglas-Peucker, 3 meter, max 2000 punten per berekende route, max 2000 punten per directe route, max 10000 punten per track
- Instellingen Splitsen Max 500km lang, Max 5 TT routes, checkbox checked Koersen opsplitsen bij meer dan 2000 punten
- Instellingen Koerspunten Waarschuwen voor bocht op 50m, bij bochten scherper dan 45 graden gemiddelde snelheid 40km/u gebruik tijden uit track gebruik richting aanwijzingen uit routes
- Instellingen Waypoints ongewijzigd
En daarmee toont ie zich best netjes op de kaart.

Goh wat kan je er veel mee  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #63 Gepost op: 15-10-2013, 22:26 »
Goed put Jos, even over het hoofd gezien in ons enthousiasme.


\
doe dat dan ook want het staat er nog steeds,  :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #64 Gepost op: 16-10-2013, 00:09 »
Bij de TCX wijst de pijl linksboven steeds naar het volgende routepunt. Het idee is dat je de routepunten 50 meter voor het echte hoekpunt laat zetten. Dan wijst de pijl linksboven in je Twonav-schermpje dus 50 meter voor de bocht al naar het volgende routepunt (naar rechts of links). Als je vervolgens de echte track in je beeld laat tekenen, heb je ook nog visuele ondersteuning op de kaart zoals je van de track gewend bent.


Ze moeten Twonav dus gewoon een beetje slimmer maken en zorgen dat ie X-meter voor de waargenomen hoeken in de track aangeeft dat er een hoek aan komt. Daarbij kan ie wellicht ook aftellen tot 0. Ze zouden in de linker bovenhoek ook een uitvergroot stukje track kunnen maken dat X-meter vooruit loopt op je huidige positie. Dan zie je de bochten ook aankomen. Of gewoon uitzoomen  Ik rijd op zoombalkje 150-200meter. Dit is meestal wel goed werkbaar. Behalve als de log langer wordt. De schermverversing wordt dan minder snel.


verder: ik geloof niet direct dat de fuikenzetters alle draadjes gaan openen op zoek naar stukjes track. Als dat wel zo zou zijn, dan hadden ze zich wel ingeschreven voor het evenement. Bovendien zijn alle paadjes legaal, toch? :)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1568
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #65 Gepost op: 16-10-2013, 00:25 »
Dat laatste lijkt mij ook.
Maar goed, ik heb de verwjzing naar de datum weggehaald.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #66 Gepost op: 16-10-2013, 00:47 »
Ik zie trouwens net dat Twonav2.9 al twee weken voor me klaar staat. Die zal ik na het weekend maar eens gaan installeren. Geen zin om tijdens een ritje de nieuwste bugs te mogen ontdekken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #67 Gepost op: 16-10-2013, 06:58 »

doe dat dan ook want het staat er nog steeds,  :-X
Zal Mr.M moeten doen aangezien het zijn bericht is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #68 Gepost op: 16-10-2013, 09:24 »
Een ieder die iets "maakt" geniet daarop bescherming, het is dus zaak dat te respecteren.


Ieder heeft ook de vrijheid daar mee om te gaan hoe hij dat zelf wil.


Naar mijn idee is er hier op ARM inzake tracks een meest eenvoudige en ongeschreven regel.


In de meeste gevallen reguleert zich dat hier na verloop van tijd vanzelf op ARM, dat werkt dus goed.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #69 Gepost op: 16-10-2013, 09:49 »
Dat laatste lijkt mij ook.
Maar goed, ik heb de verwjzing naar de datum weggehaald.
Zou je ook de routekaarten weg willen halen? Alvast bedankt voor de moeite.

Post Merge: 16-10-2013, 10:05
Zo is ook een andere route op straat komen te liggen.

"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #70 Gepost op: 21-10-2013, 22:51 »

Naar aanleiding van de koersconversie heb ik gevraagd of die uit te breiden is zodat ie waypoints genereert met instelbaar symbool of koersen met richtingsymbool op de koerspunten.

De reactie van JaVaWa:
Het bezwaar van het gebruik van waypoints is dat het dan om een groot aantal gaat, waardoor er nogal een "vervuiling" van je waypointlijst op het toestel ontstaat, en je kunt zelfs tegen de limiet van het aantal waypoints aanlopen (bij meerdere routes dan; bij een enkele zal dat niet zo gauw gebeuren).Desalniettemin is dit een mogelijkheid die ik in onderzoek heb, al kan ik nog niet aangeven wanneer er iets concreets uit voortvloeit.




Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #71 Gepost op: 22-10-2013, 00:23 »
Kan je beter een compegpsavondje beleggen, gezamenlijk een notitie maken met gewenste veranderingen opsturen naar Compegps, dit ondertekend door meerdere personen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #72 Gepost op: 22-10-2013, 07:15 »
Naar aanleiding van de koersconversie heb ik gevraagd of die uit te breiden is zodat ie waypoints genereert met instelbaar symbool of koersen met richtingsymbool op de koerspunten.

De reactie van JaVaWa:
Het bezwaar van het gebruik van waypoints is dat het dan om een groot aantal gaat, waardoor er nogal een "vervuiling" van je waypointlijst op het toestel ontstaat, en je kunt zelfs tegen de limiet van het aantal waypoints aanlopen (bij meerdere routes dan; bij een enkele zal dat niet zo gauw gebeuren).Desalniettemin is dit een mogelijkheid die ik in onderzoek heb, al kan ik nog niet aangeven wanneer er iets concreets uit voortvloeit.



Deed WinGDB dit niet al? Ik meen me te herinneren dat er een productje voor bestond die dit al kon en dat je zelfs het aantal graden kon instellen waarbij er een symbooltje gesplaatst moest worden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #73 Gepost op: 22-10-2013, 07:38 »
WinGDB3 is inderdaad ook een mogelijkheid,  maar ook gemaakt voor diezelfde doel en max aantal koerspunten ineen Garmin Edge.  RTWtool is de opvolger (Mac & Windows) en daar word nog aan ontwikkeld.

Gezien het antwoord van JaVaWa is de vraag niet duidelijk genoeg gesteld. Mr.  M   als je me de originele track en probeersels e-mailt,  kan ik eens proberen en kijken of ik er met JaVaWa kan uitkomen. 

Maar kan ook zijn dat het niet in deze tool past,  omdat het mogelijk tot problemen in Garmin toestellen kan geven.  En dat is dan gelijk  een showstopper,  aangezien dat de primaire gebruikersgroep is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #74 Gepost op: 22-10-2013, 07:40 »
Die Edge kon iets van 27.000 trackpunten aan. Die is van de nieuwere generatie navigatiesoftware van Garmin. Dus die lijkt intern al behoorlijk op TwoNav (het komt natuurlijk nooit helemaal in de buurt met die Amerikanen;-)