Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Voorwieldrive  (gelezen 1271 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Voorwieldrive
« Reactie #1 Gepost op: 14-08-2013, 19:04 »
Ik heb ook voorwielaandrijving maar da hydraulisch
Dat ziet er wel veel mooier uit en werkt ook super

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Voorwieldrive
« Reactie #2 Gepost op: 14-08-2013, 21:10 »
Yamaha heeft toch rond jaar 2000 zo'n ding op de markt gebracht. Werkte nog best goed volgens mij.



_??_
(?_?)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Voorwieldrive
« Reactie #3 Gepost op: 14-08-2013, 21:15 »
Veuls te veul bewegende delen, lijkt me. De geometrie is veranderd, het gewicht op kop zal behoorlijk geplust zijn en last but most definately not least vinnik het echt spuuglelijk...


Hydraulisch?   :stupid:
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Voorwieldrive
« Reactie #4 Gepost op: 14-08-2013, 21:45 »
Is idd hydraulisch..

Was mn trein vandaag ook.. diesel hydraulisch.. alleen iets zwaader en wel meer pk's.. alleen had een aanloop van 40 minuten nodig op op ?bijna" 100km/u te komen.. met 2000 pk... :-\
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Voorwieldrive
« Reactie #5 Gepost op: 15-08-2013, 07:24 »
Christini in de us bouwt al tijden fwd motoren met kettingaandrijvingen. Maar een stuk netter dan deze.. daar zie je niets van.

Ik vind hydrouliek of electries beter dan een grote tandwiel en kettingconstructie. Dat vraagt om problemen, al hebben ze nu ook 2 lc8 adventures rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Voorwieldrive
« Reactie #6 Gepost op: 15-08-2013, 08:58 »
Christini in de us bouwt al tijden fwd motoren met kettingaandrijvingen. Maar een stuk netter dan deze.. daar zie je niets van.

Ik vind hydrouliek of electries beter dan een grote tandwiel en kettingconstructie. Dat vraagt om problemen, al hebben ze nu ook 2 lc8 adventures rijden...


hydrauliek heeft een praktisch nadeel,
rendement,
veel energie wordt omgezet in warmte.

Op een shovel merk je dat niet ::)


Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Voorwieldrive
« Reactie #7 Gepost op: 15-08-2013, 10:51 »
Het zal wel pas echt goed uit de verf komen als we electrisch rijden. Dan lijkt me het een peuleschil om zo'n naafmotor aan de voorkant aan te drijven. Maar ja, ik ben dan ook niet gehinderd door enige technische kennis rondom electrische aandrijving van motoren  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 730
Re: Voorwieldrive
« Reactie #8 Gepost op: 15-08-2013, 12:47 »

hydrauliek heeft een praktisch nadeel,
rendement,
veel energie wordt omgezet in warmte.

Op een shovel merk je dat niet ::)

Die dingen met zo'n honingraat-achtig iets komt anders verrekte weinig honing uit voor een bijenkast ?