Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: doorwaai-jas?  (gelezen 5276 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
doorwaai-jas?
« Gepost op: 15-08-2013, 22:45 »
Het is mij al gauw te warm. Nu heeft Klim een doorwaaibroek en ook een doorwaaihelm, maar een doorwaai-jas heeft men niet in het programma. Ik rij nu met een endurojas met een hoop ritsen en afritsbare mouwen, maar er lijkt mij nog wel wat verbetering mogelijk. Heeft iemand ervaring met een doorwaai-jas?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #1 Gepost op: 15-08-2013, 22:49 »
Ja, mn protectie vest :D lang technisch shirt er onder tegen insecten en voor snel zweet afvoer ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #2 Gepost op: 15-08-2013, 23:43 »
Je bedoelt een sweater?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #3 Gepost op: 16-08-2013, 02:29 »
Ik heb een difi doorwaai jas en broek. Ideaal! 35 graden is te doen tot je stopt. (ik ben van een groep van vijf de laatste die roept dat het koud is). Maar zoals al gezegt met een protectievest is een cross-shirt misschien een betere optie.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #4 Gepost op: 16-08-2013, 09:01 »
Tijdens de Hellas rally sprak ik een Engelsman die vertelde hoe hij een jaar daarvoor zijn maat van het asfalt moest schrapen. Sindsdien tijd reed hij altijd met een jas. Hij heeft een punt. Je zit tijdens een rally of een allroadrit nogal eens op het asfalt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #5 Gepost op: 16-08-2013, 09:23 »
Je moet toch behoorlijk lang over het asfalt schrapen voordat je door een protectievest bent geschuurd, lijkt me.

Ik rij in de zomer met protectie vest en een cross shirt erover.
In de winter ook maar dan heb ik nog thermisch ondergoed en een softshell jack onder het protectievest.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #6 Gepost op: 16-08-2013, 10:00 »
Ik zou ook voor het protectievest gaan.
Zit en blijft veel beter bescherming geven tijdens een val. Daarnaast kan je elk kledingstuk er overheen doen. Bijv. als het regent of koud is. Troost je, bij motorrijden is geen enkel kledingstuk geschikt voor elke situatie.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #7 Gepost op: 16-08-2013, 12:09 »
Ik weet niet wat voor protectievest jullie hebben, maar de mijne geeft heel goede protectie op een paar plekken (buitenkant armen, borst, rug) en minimale protectie daartussen (binnenkant arm, zij, enz.). Dat maakt dat hij lekker doorwaait. Maar ook dat je niet op die plekken over asfalt wilt glijden. Ik heb (gelukkig) geen ervaring of dit een probleem is, maar helemaal gerust ben ik er niet op.


Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #8 Gepost op: 16-08-2013, 12:17 »
Ik rij altijd met mijn Klim Valdez jas.
Ding heeft 3 ventilatieritsen die goed werken als je blijft rijden, ook bij 30gr.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #9 Gepost op: 16-08-2013, 18:14 »
Na de Klim Valdez die ik afgeschreven heb op de keien in maroco, nu alweer paar jaren tevreden over de Klim traverse.
Traverse is nog beter imo dan de valdez. Helaas zijn dit soort jassen wel duur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #10 Gepost op: 16-08-2013, 19:19 »
....en een streepje zwaarder dan de Traverse is de nieuwe Overland Jacket  ;) , zie
 http://youtu.be/7UrJqAg1JYQ

 ??? Is dat nou Oossie in die jas?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #11 Gepost op: 16-08-2013, 19:40 »
Hier wordt het niet beter van! Ik heb nu al een rits in het achterpand, twee in de flank en ook nog 1 recht voor. Daarnaast zijn de armen eruit te ritsen. En die Klim's zijn minder tochtig. Waarom maken ze geen jas met die mesh die ze in diverse broeken verwerken?

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #12 Gepost op: 16-08-2013, 20:17 »
Hier wordt het niet beter van! Ik heb nu al een rits in het achterpand, twee in de flank en ook nog 1 recht voor. Daarnaast zijn de armen eruit te ritsen. En die Klim's zijn minder tochtig. Waarom maken ze geen jas met die mesh die ze in diverse broeken verwerken?

Dat zeg ik Difi Free Vent misschien ff maatje te groot kopen voor het vest en protectie eruit

http://www.motoport.nl/epages/Motoport.sf/?ObjectPath=/Shops/Motoport/Products/029807/SubProducts/029807
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #13 Gepost op: 16-08-2013, 20:34 »
Ik neem aan dat je niet denkt aan de doorwaaijassen zoals ze bij Polo en HeinGericke te koop zijn ?
Die zijn van meshstof gemaakt en soms ook in een lichte kleur te koop.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: doorwaai-jas?
« Reactie #14 Gepost op: 16-08-2013, 20:53 »
Zo'n jas zal het dan misschien maar moeten worden, maar 't is toch bizar dat er juist voor de enduro/rallysport nog nooit zoiets ontwikkeld is?