Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Elefant LE ombouw  (gelezen 16264 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #15 Gepost op: 12-09-2013, 15:04 »
Fantastisch die dakar. Ik ben met onderstaand project begonnen, maar het is moeilijk om er tijd voor vrij te maken. :confused: 
Wat zou er met die apparaten gebeurd zijn?



Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #16 Gepost op: 12-09-2013, 16:18 »
Volgens mij geen verschil tussen 750 en 900 qua zithouding. Enkel de 900IE Lucky Explorer's waren iets hoger naar veerweg toe.

dan was ie "te klein" voor mij...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #17 Gepost op: 12-09-2013, 16:59 »
Heb er ooit ook 1 gehad en mee dwars door Noorwegen/Zweden en Finland naar de Noordkaap geweest in 1995  :)
Toch 7500km en nauwelijks problemen, behalve veel olieverbruik..... Al met al was/is zo'n Duc blok toch niet mijn ding en dus maar weer verkocht.
 
Toen Jimmink op de Cagiva reed in de Dakar was ik uiteraard een grote fan en vind het nu maar een slap aftreksel geworden qua fietsen en rijders in vergelijk met wat het toen was  :-X
 
De Elefant was en is nog steeds een gaaf en stoer apparaat om te zien, en 1 van de betere fietsen voor echt off road met een dikke twin  :D  Vooral deze fabrieksracer van Azzalin is voor mij de ultieme fiets
 



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #20 Gepost op: 12-09-2013, 17:51 »
Nope, is een 900, alleen de latere 900 AC had volgens mij 2 schijven....

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #21 Gepost op: 12-09-2013, 21:01 »
op het heroes legend rallyweekend was er toen deze

http://tikka.smugmug.com/Motorcycles/Rallyweekend/Heroes-Legend-rallyweekend/i-bZsLkhk/A

schitterende fiets!

Rij zelf op de weg met een Cagiva, rijdt ook heel erg leuk. En veel motorrijders staan je toch gek aan te kijken omdat ze het merk niet kennen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #22 Gepost op: 13-09-2013, 00:03 »
Zoals ik gisteren reeds zei is het de bedoeling de Fant een beetje meer offroad gericht om te gaan bouwen.
De cockpit hoort daar uiteraard ook bij. De Touratech IMO en roadbookhouder zijn momenteel  bij wijze van proefopstelling gemonteerd op een aluminium plaat. Wanneer eea uiteindelijk definitief vormt krijgt wordt hiervan een mal gemaakt en wordt deze uitgevoerd in carbon/aramide.
 

 
De originele kuip, die uit 4 delen bestaat, wil ik gaan vervangen door een zelfde lichtgewicht exemplaar maar dan uit één stuk. Ook hiervan moet dus weer een mal gemaakt worden. Dit is trouwens de reden van de blauwe kuipdelen. Ik wil de mal niet gaan maken met m'n originele kuip, kwestie van de stickers niet te beschadigen.
 
De kuipruit moet merkelijk hoger worden om het dashboard te kunnen huisvesten. Een hogere ruit kopen was een optie maar vermits ze moest dienen als mal heb ik er maar gewoon eentje in alu geplooid.
 
Met dit als resultaat;;;;
 






 

Post Merge: 13-09-2013, 00:05
op het heroes legend rallyweekend was er toen deze


schitterende fiets!

Rij zelf op de weg met een Cagiva, rijdt ook heel erg leuk. En veel motorrijders staan je toch gek aan te kijken omdat ze het merk niet kennen
Wow die is idd echt wel super Thnx


Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Elefant LE ombouw
« Reactie #24 Gepost op: 13-09-2013, 18:14 »
T blijven mooi dingen, Heel gaaf! Niet vergeten er ook veel op te rijden  ;)
Zo'n 900ie is een mooie basis, weinig overbodig gewicht ( behalve de inspuiting) en goed afgewerkt. Als je nog een achtertank zoekt, er is iemand mee bezig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #25 Gepost op: 14-11-2013, 21:25 »
Mooi werk, doe wel piping om je ruitje svp, doet me denken aan een guillotine :o

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 47
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #26 Gepost op: 24-11-2013, 11:19 »
Mooi project, doe me denken aan het mijne enkele jaren terug.

Wel wat misvattingen in dit topic:

- de IE lucky explorer heeft niet alleen veerwegen dan de andere elefants, het balhoofd is verschillend en het ophangpunt van de prolink licht verder naar voren waardoor de fiets nog hoger komt te staan (als je een IE veer in een ander frame steekt komt die 4 cm te kort).

- in het balhoofd wordt trouwens een lagermaat gebruikt die typisch is voor honda, en dat is enkel bij de IE, bij de latere modellen zijn ze overgestapt op een groter lager dat enkel door Timken (pools bedrijf) wordt gefabriceerd (niet door koyo, niet door skf)

- de azzalin fietsen zijn niet allemaal fabrieksracer:

==> de azzalins met in feite enkel de achtertank, zwaarder blok en wat andere kleinere zaken behouden erg veel van het origineel (zo ook vaak de achterbrug). Dit waren fietsen die in relatief grote getale werden geproduceerd en die veel door privé-rijders zijn ingezet

==> de azzalins met grote voortank en achtertank, aangepast frame, aangepaste carburatie etc zijn echte proto's (prototypes), waar er per rallye-jaar maar enkele van werden geproduceerd (vaak aantal rijders + 1). De veringcomponenten waren op die fietsen afkomstig van .... HONDA, net als de carburatie

Sorry dat ik je draadje even heb gekaapt, maar dit moest er even uit  ;)



Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Elefant LE ombouw
« Reactie #27 Gepost op: 26-11-2013, 12:21 »
Behoorlijk on topic lijkt me... Aanvullende info is toch altijd welkom?
Old bikers never die, they just smell that way...