Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Honda CRF450 Rally 2014  (gelezen 10710 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Honda CRF450 Rally 2014
« Gepost op: 09-10-2013, 09:13 »
Honda's nieuwe bike;


Hi-res images: http://doyle.smugmug.com/2014CRF450Rally





Ziet er toch weer een stuk beter door ontwikkeld uit, vooral de achtertanks. Maar de hele motor ziet er veel beter afgewerkt uit... daar zit een hoop werk in. Mooi afgeslankt!


Ter vergelijking; 2013 model
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #1 Gepost op: 09-10-2013, 09:45 »
Honda's nieuwe bike;


Hi-res images: http://doyle.smugmug.com/2014CRF450Rally





Ziet er toch weer een stuk beter door ontwikkeld uit, vooral de achtertanks. Maar de hele motor ziet er veel beter afgewerkt uit... daar zit een hoop werk in. Mooi afgeslankt!


Ter vergelijking; 2013 model


Alsie heel blijft gaat ie hard. Er zit nu een crosser cilinderkop op ipv de X kop en er zal nog veel meer aangepast zijn tov vorig jaar.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #2 Gepost op: 09-10-2013, 11:42 »
Die voorkant heeft haast wat nogstalgies met een beetje vogelbekdier achtige voorspatbord, en dat witte remschijfprotectortje. Het word/is wel steeds meer een enduro motor.

Waarom zouden ze allemaal over stappen naar die ruitjes? Is dat lichter? Beter zicht?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #3 Gepost op: 09-10-2013, 11:47 »

Waarom zouden ze allemaal over stappen naar die ruitjes? Is dat lichter? Beter zicht?


Zat ik me ook al af te vragen... denk dat het voornamelijk om gevoel gaat. Zo'n dichte kuip maakt de motor gevoelsmatig toch snel erg groot en lomp. Dat doorzichtige is gevoelsmatig lichter. Ik heb het zelf ook met dichte handkappen, voelt gewoon lomp.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #4 Gepost op: 09-10-2013, 12:13 »
Hij oogt in ieder geval slanker dan de nieuwe KTM.
Mooi in proportie het geheel, heel slank aan de bovenkant en wat lomper onderin, detank zitten weer stukje lager wat de handelbaarheid wel ten gunste zal komen.



Met Ro trouwens, ding is verotte snel, moet die wel heel blijven.
Wat zou het aandeel van HT raid nog zijn in deze machine?


Dat ruitje, tja KTM heeft het nu ook, kan me niet voorstellen dat het beter/meer zicht geeft. Zal wel optische of gevoelsmatig meer handelbaarheid geven aan de rijder doordat hetlichter/opener oogt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #5 Gepost op: 09-10-2013, 12:13 »
Het lijkt mij vooral praktisch dat je zo kunt zien of alle stekkertjes nog vastzitten achter die ruit, of dat er iets begint te scheuren of zo. Het geeft wel minder plek voor sponsorsticker/kleurtjes/namen dus er zal best een goeie reden voor zijn. Mooier vind ik het in ieder geval niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #6 Gepost op: 09-10-2013, 12:14 »

Waarom zouden ze allemaal over stappen naar die ruitjes? Is dat lichter? Beter zicht?


Denk vooral het gewicht, het is niet veel meer dan een enduro scherm, maar dan iets hoger.

Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #7 Gepost op: 09-10-2013, 12:39 »
en meteen bescherming van de lampen :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #8 Gepost op: 09-10-2013, 12:43 »
Vind het argument dat je alles binnen kan zien wel een goeie. Je hebt ook geen aparte koplampbeschermer meer nodig en is een simpele goedkope oplossing en toch heel sterk (zal wel lexaan oid zijn). En ik denk niet dat het deelnemers er van zou weerhouden om er sponser stickers op te zetten hoor  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #9 Gepost op: 09-10-2013, 14:37 »
hoe langer ik er na kijk hoe mooier ik hm ga vinden.

En vanaf volgend jaar ook te koop voor amateurs! Net zoals de KTM 450RR.
Dat doet Honda dan ook erg goed! Dat geeft de weer meer keus als dan ook de ondersteuning maar wel voor elkaar is. Zoals je bij KTM je spullen ter plekke inkoopt tijdens Dakar bij KTM als amateur.

Nu nog een mooi italiaans team erbij, zo jammer dat het bordone ferrari team niet is doorgegaan :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #10 Gepost op: 09-10-2013, 15:19 »

En vanaf volgend jaar ook te koop voor amateurs! Net zoals de KTM 450RR.


Waar heb je die info vandaan? Je bedoelt dan de welgestelde amateur met de gevulde portemonnee en goed connecties met de dealer of elke amateur die een showroom binnen kan stappen?  :P
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #11 Gepost op: 09-10-2013, 17:47 »
Ergens gelezen, dacht bij rallymaniacs of oid ergens bij een motorsite.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #12 Gepost op: 09-10-2013, 18:24 »
Ergens gelezen, dacht bij rallymaniacs of oid ergens bij een motorsite.
als ze dezelfde prijzen hebben,..
€15 K voor de motor,
€10 K voor de rest..

 :-\ hmm.....
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #13 Gepost op: 09-10-2013, 18:29 »
als ze dezelfde prijzen hebben,..
€15 K voor de motor,
€10 K voor de rest..

 :-\ hmm.....

een bmw r1200gs adventure kost 18500,- kaal, dus ik zeg koopje  :)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Honda CRF450 Rally 2014
« Reactie #14 Gepost op: 09-10-2013, 18:32 »
een bmw r1200gs adventure kost 18500,- kaal, dus ik zeg koopje  :)

dat bedoel ik...

maar fun factor ligt nèt even anders...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....