Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad Geesteren wie gaat er heen  (gelezen 10098 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #30 Gepost op: 21-10-2013, 11:07 »
We hebben inderdaad allemaal onze "pppffff"-momentjes. Meestal gaat het goed. Dit keer helaas niet. Diep triest voor de ouders, familie, vrienden en nabestaanden van deze jongeman. Ik wens ze veel sterkte toe.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #31 Gepost op: 21-10-2013, 12:57 »
Wat een dramatische afloop van deze rit,
Ik ben er op datzelfde stuk in de eerste ronde bijna vanaf gestuiterd omdat ik meende te rustig reed
De tweede ronde ben ik er nog harder erover gegaan en dat ging beter (voorwiel tikt dan alleen de toppen van de knippen aan).
Maar als ik dit nu lees........... Zet me wel aan het denken zeg ......
Maar wat denk je van die lage paaltjes langs de volgas zandpaadjes , daar moet je ook echt niet op vallen.

Ik ga het toch maar rustiger aan doen op de snelle leipe stukken !

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #32 Gepost op: 21-10-2013, 13:23 »

Man wat een naar bericht weer , sterkte voor de familie en vrienden .
 
Ik heb heerlijk gereden om 10uur gestart en om 11;45 was ik terug van de tweede ronde en ben ik naar huis gegaan , ondanks dat het een leuke rit was had ik het na twee ronden wel gezien , had de tijd opgenomen bij de tweede ronde was in 40min terug , ging echt lekker


hey olaf, dan ben je wel heel erg snel geworden als ik elders lees dat het zo rond de 45km was,,,gemiddelde snelheid van boven de 100km/u is godver niet  langzaam zeg  ::)


ongelukken gebeuren elke dag, tenminste beter tijdens het beleven van iets moois dan dat je door een dronken automobilist wordt geschept,,, RIP!!! medeleven aan alle nabestaanden!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #33 Gepost op: 21-10-2013, 13:47 »

hey olaf, dan ben je wel heel erg snel geworden als ik elders lees dat het zo rond de 45km was,,,gemiddelde snelheid van boven de 100km/u is godver niet  langzaam zeg  ::)


ongelukken gebeuren elke dag, tenminste beter tijdens het beleven van iets moois dan dat je door een dronken automobilist wordt geschept,,, RIP!!! medeleven aan alle nabestaanden!
Snel jongen ben je al een beetje oogeknapt .
Wel goed rekenen he . 1 ronde op mijn teller 43km en ik heb er 40.34 over gedaan .
Dat ergens in de 60 denk ik .

Scheelt wel alleen gereden , en ook op het asfalt beetje doorgereden , vond het niet al te zwaar en was zelfs niet echt moe na de ronde ,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #34 Gepost op: 21-10-2013, 14:47 »
Een vraag die nog wel in me opkomt - ik weet niet of het helemaal eerbiedig is: Kunnen wij hier iets van leren mbt. protectie: Had jij bv. een Leatt brace om? Zou dat geholpen hebben?


Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #35 Gepost op: 21-10-2013, 15:12 »
Gemiddelde snelheid van 60 km/ u !!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #36 Gepost op: 21-10-2013, 15:14 »
Mmrizo: we weten Miks hoe het gebeurt is, dan is het moeilijk om iets zinnigs te zeggen over bescherming.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #37 Gepost op: 21-10-2013, 15:47 »
Poeh hee.. 19 pas.. reed ie op een licht rijbewijs motor?

Met een boom doe je vrij weinig qua protectie, lijkt mij.
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #38 Gepost op: 21-10-2013, 16:24 »
Snel jongen ben je al een beetje oogeknapt .
Wel goed rekenen he . 1 ronde op mijn teller 43km en ik heb er 40.34 over gedaan .
Dat ergens in de 60 denk ik .

Scheelt wel alleen gereden , en ook op het asfalt beetje doorgereden , vond het niet al te zwaar en was zelfs niet echt moe na de ronde ,


hahahahaa, en ik al denken sjeezus wat gaat die olaf hard! was al aangenaam verrast  :)  (gemiddeld zestig is ook ni verkeerd!) tsja, zo te zien toch harder gevallen aangezien hoofdrekenen niet meer goed gaat, verders gaat ie wel lekker hoor, alweer aan het werk, eenieder staat ervan verbaast dat ik alweer zoveel kan aangezien het normaal langer zou moeten duren en veel pijn hebben wat ik niet gehad heb,,, over twee weken voor tweede opinie bij dr vellema in de prive kliniek en dan beslissen wel of niet opereren

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #39 Gepost op: 21-10-2013, 18:10 »
Zeer triest is dit en nog maar 19 jaar wat ik begrepen heb had hij zn ruggebroken en een slagaderlijke bloeding.
Sterkte voor de nabestaande

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #40 Gepost op: 21-10-2013, 20:56 »
Afschuwelijk zo'n ongeluk, mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden. Zover dat al niet het geval was zet het je weer aan het denken over de risico's. Gisteren samen met mijn zoon van 19 deze offroad-rit gereden, als je dan thuis komt en dit nieuws hoort dan lopen de rillingen over je rug. De rit was niet gemiddeld niet gevaarlijker dan andere ritten maar ik vond met name de zandwegen met bomen langs de kant en het bewuste knippenpad langs het kanaal wel gevaarlijk. Natuurlijk draai je zelf aan de gashendel en als er een paar snelle rijders langs komen dan doe je er vaak ook zelf een schepje bovenop. Wellicht toch een overweging om eens te kijken naar snelheidbeperkende maatregelen op de snelle, smalle en dus gevaarlijke stukken. Ik vind ook een maïsveld met een paar bochten erin leuker dan alleen maar recht volgas oversteken.
Wat ik overigens niet begrijp is dat op de website van de toerenteller niets over het ongelijk wordt gemeld. Wel berichtjes over verloren kentekenplaten en foto's die je kan kopen, lekker belangrijk....  Een betuiging van medeleven lijkt mij meer op zijn plaats.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #41 Gepost op: 21-10-2013, 23:05 »
ik ben het helemaal eens met de opmerking van skippie: Het is geen wedstrijd maar voor de Fun.
Hoe vaak ik het niet heb, iemand rijdt met dezelfde snelheid achter je. Op het moment dat je snelheid verminderd/afremt om bv een singletrack in te rijden, remt die persoon net wat later en snijdt je af om voor jouw de singletrack op te rijden. Waardoor ik harder moet remmen en in moeilijkheden (kan) kom. Elke keer denk ik dan, het lijkt wel een crosswedstrijd, terwijl ik het voor me zelf aan de veilige kant probeer te houden. En zo kan ik meer voorbeelden opnoemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 314
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #42 Gepost op: 21-10-2013, 23:45 »
 :stupid:
Zandhaas oet twente/ team otrritten/facebook.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #43 Gepost op: 22-10-2013, 06:52 »
Zeer triest nieuws. Ben pas net met offroaden begonnen en heb in Havelte dat andere verschrikkelijke ongeluk horen gebeuren. En nu dit...  :'(


Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #44 Gepost op: 22-10-2013, 07:24 »
wat een onzin om een club hierom zwart te maken. iedereen gaat op zn eigen manier om met dit soort vreselijke ongelukken, zenuwachtige lachjes of geen directe melding op je website horen daar ook bij. Ik vind het bijvoorbeeld iig fijn als het thuisfront al op de hoogte is voordat de (halve?) info op het web staat.