Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad Geesteren wie gaat er heen  (gelezen 10104 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 679
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #15 Gepost op: 20-10-2013, 18:37 »
 Wat een ellende, sterkte voor de familie en vrienden.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #16 Gepost op: 20-10-2013, 18:41 »

 
Man wat een naar bericht weer , sterkte voor de familie en vrienden .
 
Ik heb heerlijk gereden om 10uur gestart en om 11;45 was ik terug van de tweede ronde en ben ik naar huis gegaan , ondanks dat het een leuke rit was had ik het na twee ronden wel gezien , had de tijd opgenomen bij de tweede ronde was in 40min terug , ging echt lekker
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #17 Gepost op: 20-10-2013, 19:03 »
Volgens 112 Twente:
 
Langeveen (Gemeente Tubbergen) - Op 20 oktober is bij een eenzijdig ongeval een 19-jarige motorrijder uit IJhorst om het leven gekomen. De motorrijder nam deel aan een motortocht zonder wedstrijdelement. Rond 13.30 uur rijdt op de Broekbeekweg op het zandpad langs het kanaal, een 19-jarige motorrijder. Door nog onbekende oorzaak raakt hij de macht over het stuur kwijt en rijdt tegen een boom. Hulp mag niet meer baten. De 19-jarige is ter plekke aan zijn verwondingen overleden. De afdeling Verkeersongevallen Analyse van politie onderzoekt de toedracht. (bron: Politie Oost-Nederland)
Read more at http://112twente.nl/#ushZSOQoA2KV6yFs.99

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #18 Gepost op: 20-10-2013, 19:59 »
Wat een drama! Sterkte aan de nabestaanden!

Volgens 112 Twente:
 
Langeveen (Gemeente Tubbergen) - Op 20 oktober is bij een eenzijdig ongeval een 19-jarige motorrijder uit IJhorst om het leven gekomen. De motorrijder nam deel aan een motortocht zonder wedstrijdelement. Rond 13.30 uur rijdt op de Broekbeekweg op het zandpad langs het kanaal, een 19-jarige motorrijder. Door nog onbekende oorzaak raakt hij de macht over het stuur kwijt en rijdt tegen een boom. Hulp mag niet meer baten. De 19-jarige is ter plekke aan zijn verwondingen overleden. De afdeling Verkeersongevallen Analyse van politie onderzoekt de toedracht. (bron: Politie Oost-Nederland)
Read more at http://112twente.nl/#ushZSOQoA2KV6yFs.99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #19 Gepost op: 20-10-2013, 20:32 »
Langs dat kanaal waren wat knippen en korte harde gaten, als je daar ff verkeerd je voorwiel hebt ga je of rechts het kanaal in of links in de bomen.  Dat is het nadeel van objecten/ bomen langs een pad.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #20 Gepost op: 20-10-2013, 21:17 »
kas-succes vanwege het betaald parkeren?
Drie jaar geleden was het nog gratis, twee jaar geleden twee euro en vorig jaar drie euro (per auto).
 >:(


Kan mij ook maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat zowel toerenteller als spalink dol zijn op onze centjes...


toerenteller had een redelijk parcours over een krappe 45km uitgezet met snelle keuring en inschrijving maar voor de rest was alles op rantsoen, geen klaarovers op kruisingen, linke soep op de smalle volgas knippenpaden langs het kanaal, messcherp prikkeldraad strak langs kruipsluip en ook nog eens niet gemarkeerde schrikdraad waar mijn buurman zich bijna in elektrocuteerde....


over jan spalink zijn jaarlijks met een eurootje oplopende herfstbonus zullen we het verder maar niet hebben (hoop dat ie zo slim is alles bij de fiscus aan te geven)


Want alles overschaduwend is natuurlijk het overlijden van een jongeman wiens leven net begon.





 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #21 Gepost op: 20-10-2013, 21:17 »
Het is wel raak de laatste tijd...  :-X
Eigenlijk is het, cru gezegd, ook een kwestie van tijd tot het goed fout gaat, als er 1000-1500 man langs bomen en paaltjes op vliegen..
Ik doe het zelf ook, maar ik krijg er steeds meer een schuldgevoel door..  :(
Mooi klote, 19 jaar, stond pas aan het begin van zijn leven..  >:(
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #22 Gepost op: 20-10-2013, 21:25 »
Ik herken me in de kritiek. Maar ik vind het lastig om dit te lezen terwijl er een dodelijk ongeluk is gebeurd dat overal had kunnen gebeuren.


Er stond trouwens wel een hoop medisch personeel langs de route!

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 314
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #23 Gepost op: 20-10-2013, 21:48 »
Tja kerels
 
Wat moet ik er van zeggen, net een begrafenis achter de rug van oud collega en offroad kennis.(ongeval in Havelte).
Met zoveel mensen kan er makkelijk wat gebeuren maar hier schrik je toch weer van.
Ik heb op die plek rustig gereden, woon dichtbij en kom daar regelmatig maar is een vies knippenpad.
Na de 1e ronde is hij helemaal erg geworden en kun je er beter voorzichtig rijden.
Sorry dat ik dit hier neerzet maar er zitten behoorlijk veel jeffrey herlings types bij die moeten laten zien dat ze sneller zijn dan een ander.
Het is geen wedstrijd maar voor de Fun.
 
Sterke aan de nabestaanden
 
Zandhaas oet twente/ team otrritten/facebook.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #24 Gepost op: 20-10-2013, 22:03 »
zonder risico is de sport niet te doen , ook gewone verkeersdeelname is niet zonder risico .
Blijft gewoon een erg triest gebeuren , aan de andere kant maandag overleed een collega van me 43jaar ging naar bed is nooit meer wakker geworden , laten we er gewoon het beste van maken , onze 19jarige held was dat ook aan het doen .
 
wat betreft de 3 euro voor parkeren , mij werd verteld dat knmv een max 20euro oplegt voor een otr , en dat de 3euro een verkapte manier is om toch de steeds meer euro´s vragende landeigenaren te kunnen betalen .
Of dit ook werkelijk zo is weet ik natuurlijk niet maar degene die het vertelde was van de orga.
Ook ik vond overigens dat er hier en daar wel is wat ontbrak , maar effe gas eraf en gewoon links en rechts kijken het is de openbare weg .
 
Wat knippenpad betreft , ik vond het niet al te gek  kijkend naar bv mill , veel dieper daar en links en rechts bomen , uiteindelijk is een foute inschatting zo gemaakt , ik denk dat we allemaal onze momentjes wel eens gehad hebben , of zeg ik nu iets geks .
 
Het was een leuke rit maar met een diep zwart randje .
 
 

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #25 Gepost op: 20-10-2013, 23:18 »
Misschien net een momentje van over enthousiastme, inschattingsfoutje, oid of gewoon stomweg pech, blijft een lullig ongeluk waar je helaas niet aan kunt veranderen.

Als je het verhaal van jos leest tijdens de brabo, en dan dit besef je wel hoeveel geluk hij heeft gehad, en hoeveel pech deze jongen. Blijft toch een ''gevaarlijke'' sport waar we bewust mee bezig moeten zijn, dan maar iets minder hard. Maar zoals olaf ook zegt, we moeten ook leven zolang het wil!

Sterkte aan familie en vrienden..
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #26 Gepost op: 21-10-2013, 07:24 »
Ik herken me in de kritiek. Maar ik vind het lastig om dit te lezen terwijl er een dodelijk ongeluk is gebeurd dat overal had kunnen gebeuren.


Er stond trouwens wel een hoop medisch personeel langs de route!

Maurice




....vind zeker niet dat de toerentellers (of vorige keren de andere motorclubs) iets te verwijten valt, we rijden wekelijks volpot over linke paden en hebben allen vaak genoeg van die 'pfieuw' momenten maar idd we draaien nog altijd zelf aan de gashandle!


...mee eens dat nu alleen medeleven gepast is.






Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #27 Gepost op: 21-10-2013, 09:28 »
zonder risico is de sport niet te doen


Het is geen sport, het is een offroadrit. Geen snelheids, wedstrijd of tijdelement. Veel mensen vergeten dat wel eens. Het blijft een triest verhaal...  :-[
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #28 Gepost op: 21-10-2013, 10:35 »

Het is geen sport, het is een offroadrit. Geen snelheids, wedstrijd of tijdelement. Veel mensen vergeten dat wel eens. Het blijft een triest verhaal...  :-[

In mijn ogen is het wel sport ---> motorsport. Hoeft geen wedstrijd element aan verbonden te zijn om als sport te kunnen worden aangemerkt imo. In ieder geval niet in de ruim gebruikte ruimere definitie. De ''sport''school is daar een mooi voorbeeld van.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #29 Gepost op: 21-10-2013, 10:42 »
In mijn ogen is het wel sport ---> motorsport. Hoeft geen wedstrijd element aan verbonden te zijn om als sport te kunnen worden aangemerkt imo. In ieder geval niet in de ruim gebruikte ruimere definitie. De ''sport''school is daar een mooi voorbeeld van.
Zo zie ik het ook