Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad Hengelo  (gelezen 6656 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #15 Gepost op: 24-11-2013, 18:28 »
vandaag voor het eerst op gevallen sinds lange tijd..
 heel nuffig, op zo'n houten "bruggetje" net iets te vroeg mijn voorwiel in gedraaid mode weg op te rijden, bam daar lag ik in de (gelukkige droge) sloot.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #16 Gepost op: 24-11-2013, 18:31 »
vandaag voor het eerst op gevallen sinds lange tijd..
 heel nuffig, op zo'n houten "bruggetje" net iets te vroeg mijn voorwiel in gedraaid mode weg op te rijden, bam daar lag ik in de (gelukkige droge) sloot.
oei dat kan toch wel pijnlijk aflopen , niks stuk aan moto en ledematen ?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #17 Gepost op: 24-11-2013, 18:51 »
wat een debiellen rijder er af en toe toch rond


Dat vond ik ook wel hoor. Ondanks het vele volk zat de snelheid er bij de meesten goed in, dat is ook helemaal prima natuurlijk maar d'r zaten echt weer een paar gasten tussen die levensgevaarlijk bezig waren. Ook al rij je zelf een beetje oplettend, je wordt zo van je fiets gereden door zo'n mafkees die even wilt laten zien wat die kan...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #18 Gepost op: 24-11-2013, 19:11 »

Dat vond ik ook wel hoor. Ondanks het vele volk zat de snelheid er bij de meesten goed in, dat is ook helemaal prima natuurlijk maar d'r zaten echt weer een paar gasten tussen die levensgevaarlijk bezig waren. Ook al rij je zelf een beetje oplettend, je wordt zo van je fiets gereden door zo'n mafkees die even wilt laten zien wat die kan...

Ik vind hard rijden prima , doe het zelf ook zo goed als ik kan , kom ook niet om gezapig een beetje rond te sturen .
Ik kan er alleen niet bij dat je andere mens gewoon aan rijdt omdat je niet wil wachten .
 
Denk dat het een beetje hetzelfde is met de auto , poeslieve mensen stappen in hun wagen en veranderen in aso weggebruikers , hier zoiets van helm op die werkt als een rode lap .
 
Staan in ieder geval nog geeen borden langs het parcour met smartphone even naar de P

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #19 Gepost op: 24-11-2013, 20:23 »
ik zit er hard aan te denken om deze rit van mn lijstje te schrappen. Niet dank zij de organisatie, maar vanwege de drukte, niet normaal meer. Dan was de rit op Balkbrug een stuk aangenamer. En ik ben blij dat er meer mensen zijn die zich storen aan het rijgedrag van sommigen. Zelfs als je in de file staat bij of op een singletrack, doen sommige er alles aan om voor je te komen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #20 Gepost op: 24-11-2013, 20:34 »
ik zit er hard aan te denken om deze rit van mn lijstje te schrappen. Niet dank zij de organisatie, maar vanwege de drukte, niet normaal meer. Dan was de rit op Balkbrug een stuk aangenamer. En ik ben blij dat er meer mensen zijn die zich storen aan het rijgedrag van sommigen. Zelfs als je in de file staat bij of op een singletrack, doen sommige er alles aan om voor je te komen.

bij file op singletrack stopte ik gewoon en wachte op een gaatje. Tracks waren Quad breedte dus daar was overal ruimte voor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #21 Gepost op: 24-11-2013, 20:52 »
Ik zou ook gaan maar ik verwachtte de drukte al.
Dus samen met Onno de crossbaan bij Arnhem opgegaan.
Zeker 10 andere motorrijders hadden het zelfde idee.  ;D
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #22 Gepost op: 24-11-2013, 21:09 »
heerlijk 1 rondje gereden en nog het publiek bij de zandmodderbergdrijfzandkuil vermaakt met mijn capriolen.
helaas daarbij wel mij knie (alweer) verdraaid. Gelukkig de brace om dus ik kon weer verder, tijdens het rijden er geen last meer van gehad maar nu wordt de boel stijf...
Heb een beginner op sleeptouw genomen en dat was erg gezellig, zo leer je nog eens mensen kennen.
We waren pas tegen 13:00 gestart anders :P
En op de beelden moeten jullie maar even wachten hoor  :D
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #23 Gepost op: 25-11-2013, 11:34 »
Mooie rit, ondanks het geschrapte Zand. Ik hou niet van single tracks maar deze waren wel leuk.
Goede organisatie.
En als je drie kwartier na de start en rond 13:00 start valt het allemaal wel mee met de drukte.
Volgens mij was er elders geen enduro want er reden er wel heel veel verschrikkelijk hard en soms gevaarlijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #24 Gepost op: 25-11-2013, 12:35 »
er reden er wel heel veel verschrikkelijk hard en soms gevaarlijk.

sorry  :-*

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #25 Gepost op: 25-11-2013, 15:20 »
Dr werd inderdaad hard doorgereden , dit was ook wel te zien aan de namen achter op de shirts.
Veel crossers hebben het natuurlijke instinkt er een wedstrijdje van te maken (sorry)
Oplossing is volgens mij starten in start blokken, met als eerste de snelle rijders , rappe rijders , en lekker op het gemak.
Wil je wel als hobby rijder met de snelle rijders mee , dan niet miepen als er eens gedrukt of geduwd word.
Zo haal je het snelheidsverschil tussen rijders er uit en voorkom je ergernissen.
Maar het was ook wel behoorlijk druk , verder wel een leuke dag gehad. 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #26 Gepost op: 25-11-2013, 15:34 »
Ik heb geen ergernissen gehad, het viel me alleen op.
Het is juist mooi om te zien als iemand veel harder dan ik over het parcour vliegt.
Alleen soms worden er wat te veel risico's genomen, bijvoorbeeld dicht langs iemand heen met groot snelheidsverschil op een smal pad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #27 Gepost op: 25-11-2013, 15:45 »
Dr werd inderdaad hard doorgereden , dit was ook wel te zien aan de namen achter op de shirts.
Veel crossers hebben het natuurlijke instinkt er een wedstrijdje van te maken (sorry)
Oplossing is volgens mij starten in start blokken, met als eerste de snelle rijders , rappe rijders , en lekker op het gemak.
Wil je wel als hobby rijder met de snelle rijders mee , dan niet miepen als er eens gedrukt of geduwd word.
Zo haal je het snelheidsverschil tussen rijders er uit en voorkom je ergernissen.
Maar het was ook wel behoorlijk druk , verder wel een leuke dag gehad.

gedrukt en geduwd , dat hoort gewoon niet op een offroadrit thuis .
Daar rijden veel teveel recreatie rijders voor rond , wil je competitie prima ga dan competittie rijden ergens , overigens denk ik dat als je in een crosswedstrijd iemand expres van zijn motor knikkert je  bestraft word .
Gewoon op snelheid en techniek iemand voorbij prima , en zo hard als je kan heb ik ook geen probleem me .
Als je dan zo hard en goed rijdt !!! haal je toch in waar het wel kan , zijn plekken zat volgens mij .
Er tussendoor butsen als er een rij van 30 man staat op een single track , valt allemaal in de categorie hufterigheid en egoisme en is nergens voor nodig .

Post Merge: 25-11-2013, 15:46
sorry  :-*

Mocht je willen waarschijnlijk , dream on  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #28 Gepost op: 25-11-2013, 16:43 »
De eeuwige discussie tussen normen en waarden, ik had het over drukken en een duwtje en niet mensen moedwillig van de motor afrijden.
Of voor de sokken rijden als ze ten val zijn gekomen of in de weg staan.

En als je iemand per ongeluk te val brengt is het normaal dat je even vraagt of alles oke is, dit gebeurt ook met trainingen op de crossbaan.
Daarom het idee van startgroepen. En iedereen te vriend houden is een hele moeilijke zaak.


 

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #29 Gepost op: 25-11-2013, 16:48 »
Het idee is misschien leuk, maar in de praktijk gaat dat natuurlijk nooit werken.

Wie bepaald wie snel is en wie niet? (en wie is aso en wie niet?)

Er zijn er genoeg die staan te springen tot ze mogen starten, maar ook genoeg die ergens rond de middag pas aan komen kakken en gaan rijden.

Zolang het vrijblijvende deelname is en je dus geen startnummer oid hebt lijkt me dat niet te werken.

Andere optie is de zure appels ertussen uit laten halen door de knmv, maar dat zie ik ook niet zo gauw gebeuren.
ARM facebook HIER