Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: enduro handvat verwarming  (gelezen 8545 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
enduro handvat verwarming
« Gepost op: 21-11-2013, 09:57 »
Ik heb er wat meer gekocht dan ik nodig had, omdat ik dacht dat hier ook liefhebbers zouden zijn.




36 euro voor jullie excl verzendkosten

Ik heb ze getest op de crf450x en werkt als een droom onder gewone crosshandvatten  :P

Mijn vriendin heeft ze in de motorkleding webshop gezet voor jullie
http://www.bikergearmotorkleding.nl/shop/enduro-handvatverwarming/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #1 Gepost op: 21-11-2013, 12:34 »
kunnen die ook op een gewone straatmotor (div 900) Zot?

If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #2 Gepost op: 21-11-2013, 13:02 »
kunnen die ook op een gewone straatmotor (div 900) Zot?

jep. Alleen geen idee wat de gewone straat handvatten doen als ze zo verwarmt worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #3 Gepost op: 21-11-2013, 13:14 »
ik vind net komplete verwarmde handvaten bedoeld voor een 22m stuur.
laat ik die maar op de div zetten.
voor de ktm moet ik er nog even over na denken (wel of geen horror winter ??? )
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #4 Gepost op: 21-11-2013, 16:27 »
Hadie Ro, zou je voor mij een setje apart willen leggen? Kom ik ze dit weekend even halen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #5 Gepost op: 21-11-2013, 16:48 »
Ik heb in de winter gewoon 2 kapot geknipte stukken plastic emmer op m'n Acerbis als prut- en windvanger. 8)
Samen met neopreen enduro handschoenen nog nooit koud gehad boven nul. ::)
Onder nul kom ik m'n hok niet uit in 't weekend. 8)


Elektrisch is leuk als 't uit 't stopcontact komt in mijn beleving.



Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #6 Gepost op: 21-11-2013, 18:19 »
jep. Alleen geen idee wat de gewone straat handvatten doen als ze zo verwarmt worden.

Wat is daar anders aan dan?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #7 Gepost op: 21-11-2013, 18:35 »
Hadie Ro, zou je voor mij een setje apart willen leggen? Kom ik ze dit weekend even halen.
ligt klaar  ;)

Wat is daar anders aan dan?
geen extra ijzerdraadjes. Handvatten gaan snel draaien/ los zitten als ze warm worden, dus dat moet ik eerst testen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #8 Gepost op: 22-11-2013, 10:44 »
op een straatmotor heb je ook dikkere handschoenen en heb je dus ook meer (electrisch) vermogen nodig vermoed ik zo. Voor die dunne crosshndschoenen heb je dus ook minder vermogen nodig (of zit ik er nu helemaal naast?)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #9 Gepost op: 22-11-2013, 11:05 »
Met een aluminium stuur met dito geleidingscoeficient vraag ik me af of je uberhaupt wel warmte in je stuur houdt.


Een daarnaast het vermogen wat je nodig hebt.
Als je je miniatuur dynamo welke op een enduro zit er permanent mee gaat belasten.
Is helemaal niet voorzien of ontworpen op accessoires aansluitingen.


Dat het effe werkt zal best.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #10 Gepost op: 22-11-2013, 12:15 »
Met een aluminium stuur met dito geleidingscoeficient vraag ik me af of je uberhaupt wel warmte in je stuur houdt.
was ik ook bang voor, maar geen probleem.
Citaat

Een daarnaast het vermogen wat je nodig hebt.
Als je je miniatuur dynamo welke op een enduro zit er permanent mee gaat belasten.
Is helemaal niet voorzien of ontworpen op accessoires aansluitingen.
Dat het effe werkt zal best.

deze kun je ook op wisselspanning aansluiten :P

Post Merge: 22-11-2013, 12:28
op een straatmotor heb je ook dikkere handschoenen en heb je dus ook meer (electrisch) vermogen nodig vermoed ik zo. Voor die dunne crosshndschoenen heb je dus ook minder vermogen nodig (of zit ik er nu helemaal naast?)
ik rij ook vaak met crosshandschoenen op de straatmotor.




Voor de twijfelaars over de warmte afgifte aan het stuur, ik heb krimpkous met lijmlaag in 25.4 mm die 3 keer kan krimpen gehaald, omdat ik daar zelf ook over twijfelde, maar het was niet nodig.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #11 Gepost op: 22-11-2013, 12:55 »
Ik rij al een jaar of drie rond met soortgelijke handvatverwarming en het werkt top!


Je moet bij installatie wel voldoende ruimte bewaren om de draadjes bij het gashandvat goed mee te kunnen laten bewegen,ik heb die kant in 3 jaar 1x opnieuw moeten solderen.


Staan op ebay ook genoeg goedkope setjes van te koop, vanaf een euro of 3 vanuit Hongkong! Dat is dan wel de variant met 1 stand  ;D 

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #12 Gepost op: 22-11-2013, 23:33 »
Ik rij al een jaar of drie rond met soortgelijke handvatverwarming en het werkt top!


Je moet bij installatie wel voldoende ruimte bewaren om de draadjes bij het gashandvat goed mee te kunnen laten bewegen,ik heb die kant in 3 jaar 1x opnieuw moeten solderen.


Staan op ebay ook genoeg goedkope setjes van te koop, vanaf een euro of 3 vanuit Hongkong! Dat is dan wel de variant met 1 stand  ;D

Beetje jammer van de laatste regel,  dit is een topic waarin iemand iets probeert te verkopen en dat halen we even onderuit door te melden dat het ergens anders goedkoper is..... Of de vraagprijs in het topic nou te hoog is of niet,  zo'n topic is niet de juiste plek om deze opmerking neer te zetten. Gebeurt helaas de laatste tijd wel vaker in verkoop topics terwijl daar toch echt bij staat dat het geen discussie topic is,  en zeker hier in de shophoek waar de ruimte is voor de commerciĆ«le boodschap.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #13 Gepost op: 23-11-2013, 13:03 »
Beetje jammer van de laatste regel,  dit is een topic waarin iemand iets probeert te verkopen en dat halen we even onderuit door te melden dat het ergens anders goedkoper is..... Of de vraagprijs in het topic nou te hoog is of niet,  zo'n topic is niet de juiste plek om deze opmerking neer te zetten. Gebeurt helaas de laatste tijd wel vaker in verkoop topics terwijl daar toch echt bij staat dat het geen discussie topic is,  en zeker hier in de shophoek waar de ruimte is voor de commerciĆ«le boodschap.....

het gaat om deze

http://www.ebay.de/itm/Tusk-Grip-Heater-Warmer-ATV-Snowmobile-Motorcycle-Dirtbike-/141101877345?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item20da53c861

die chinese zut bemoei ik me niet mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11357
Re: enduro handvat verwarming
« Reactie #14 Gepost op: 23-11-2013, 13:52 »
Tusk is eigenlijk altijd heel goed spul! Net zoiets als Moose...