Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat voor handschoenen in de winter?  (gelezen 4371 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Wat voor handschoenen in de winter?
« Gepost op: 24-11-2013, 15:51 »
Welke handschoenen dragen jullie in deze tijd van het jaar tijdens all-road / off-road ritjes?
Ik heb, naast mijn normale, dikke "toerhandschoenen", nu alleen de BMW Rallye handschoenen:

Bevallen perfect: zitten perfect, geven veel gevoel, zijn van slijtvast leer (fijn voor als je op het asfalt onderuit gaat) en hebben serieuze knokkelprotectie.
Maar zodra de temperaturen rond het vriespunt komen vind ik ze iets te luchtig worden, ook als ik er van die nitril wegwerphandschoentjes onder draag.

Ik zoek daarom een soort crosshandschoenen (waarbij je veel gevoel houdt) die óók het asfalt kunnen verdragen maar niet al teveel ventileren.
Misschien de Klim Adventure?



Of Klim PowerXcross?



Ben benieuwd naar gebruikerservaringen met deze of soortgelijke (enduro?) handschoenen, voor ik misschien de verkeerde aanschaf.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 314
Re: Wat voor handschoenen in de winter?
« Reactie #1 Gepost op: 24-11-2013, 16:52 »
Zandhaas oet twente/ team otrritten/facebook.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Wat voor handschoenen in de winter?
« Reactie #2 Gepost op: 24-11-2013, 17:42 »
Maar wat doet neopreen als je over het asfalt schuift?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Wat voor handschoenen in de winter?
« Reactie #3 Gepost op: 24-11-2013, 18:03 »
Ik heb die Klim gore-tex dingen, die zijn lekker warm en waterdicht, maar zullen offroad wel relatief snel slijten.
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Wat voor handschoenen in de winter?
« Reactie #4 Gepost op: 24-11-2013, 18:27 »
Ik draag gewoon crosshandschoenen , niks geen last van kou eigenlijk .
heb wel drie paar , trek ik gewoon droge aan voor het volgende rondje .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Wat voor handschoenen in de winter?
« Reactie #5 Gepost op: 24-11-2013, 19:05 »
Heb al een tijd neopreen handschoenen van Scott, zitten goed en lekker warm maar geen protectie.
Zinds 2 weken de Veleta van dainese http://www.dainese.com/eu_en/motorbike/gua-veleta-x-trafit-gtx.html maar nog niet mee offroad mee geweest, nog wel mee te rijden op de weg tegen de nul graden aan om dat er weinig zweet opbouwt in de handschoen en daarom redelijk warm blijft en veel gevoel door de Gore-tex x-travit waarbij alle lagen van de handschoen aan elkaar gelijmd zijn.

Zijn ook mooi genaaid bv het stuk over de handpalm is in 2 stukken zo dat het makkelijk blijft om met 2 vingers om de koppeling te rijden maar mn dunne scott's blijven denk ik meer gevoel houden op het stuur ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Wat voor handschoenen in de winter?
« Reactie #6 Gepost op: 24-11-2013, 19:50 »
Ik zoek ook nog wat warms en droogs. Alhoewel ik geen echte doorrijder ben  :P

Heb al eens met ijskoude jatten een rit afgebroken, ik ken gewoon niet tegen koude jatten  :-X

Tip was toen ook om van die tankstation plastic handschoentjes onder je handschoenen aan te doen.
Heb toen ook een soort dubbele neopreenachtige handschoen gekocht, neopreen van buiten met een binnen handschoen, leuk maar mij nog niet warm genoeg !
Op de vorige brommer had ik nog handvatverwarming (leuk, maar nooit voldoende) en nu niet meer.

Zat al naar Sealskinz sokken te kijken, en ook naar deze handschoenen ;
http://www.wiggle.nl/sealskinz-winterhandschoenen/?lang=nl&curr=EUR&dest=5&utm_source=pla&utm_medium=base&utm_campaign=nl&kpid=5360392037
verder geen ervaring mee dus benieuwd naar ervaringen van andere !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Wat voor handschoenen in de winter?
« Reactie #7 Gepost op: 24-11-2013, 20:23 »
handvat verwarming heaumeaux hier  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Wat voor handschoenen in de winter?
« Reactie #8 Gepost op: 24-11-2013, 20:40 »
@olaf: tankhandschoenen glijden veer meer dan de strakke nitril handschoentjes die ik nu gebruik, warmtegevoel is gelijk (maar voor mij nog iets te weinig). Bij de KNMV/MON OTR-ritjes kan ik me voorstellen dat je geen koude handen hebt, ik rij echter in de winterperiode alleen ad-hoc en/of groepsritjes van een halve dag tot een lang weekend.

@zappe: weliswaar aan de prijs, maar lijkt wel op wat ik zoek!

@m@rco: je zou ook de Klim Covert GTX Liner sokken kunnen overwegen: daarbij is binnen- en (GTX) buitensok gescheiden, daardoor ook bij meerdaagse ritten goed bruikbaar. Bij de Sealkinz heb je (aannemende dat je niet meer dagen in dezelfde sokken wilt rijden) voor elke dag een ander paar nodig, omdat de liner en binnensok geintegreerd zijn.
Was een tip van de Rally Adventure Shop.

Die Sealskinz handschoenen lijken me super voor op de weg maar veuls te dik voor het onverharde.

Als ik aan nieuwe hv toe ben, komt er mss ook wel hvv op, voor die paar tientje geeft dat wel een hoop comfort :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Wat voor handschoenen in de winter?
« Reactie #9 Gepost op: 24-11-2013, 23:18 »
Sealkinz sokken zijn tegen natte voeten, niet direct voor warme voeten.
Zweet vorming in kleding zorgt voor afkoeling [koud water koelt veel sneller af dan lucht] en die sokken in een crosslaars ademen slechter dan een technische sok [ geen katoen ] maar als je laarzen lekken en t is nat zijn ze top.

heb niet snel last van koude handen, rij de hele winter door dus mn handen wennen er aan, meest belangrijk tegen koude handen en voeten is zorgen dat je lichaamswarmte op je romp en hooft goed blijft, als t daar koud word wordt de bloed toevoer naar de ledematen afgesloten.
En daar is het ademende en dus zweet afvoerende vermogen van je kleding weer erg belangrijk


Post Merge: 24-11-2013, 23:26
@zappe: weliswaar aan de prijs, maar lijkt wel op wat ik zoek!

zijn hele fijne en goede handschoen maar als t niet regent pak ik mn dunne neopreen scotts, ze blijven wat dik en stug voor offroad rijden ook al zijn het 1 van de beste voor offroad die waterdicht zijn ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Wat voor handschoenen in de winter?
« Reactie #10 Gepost op: 10-02-2014, 21:49 »
Heb inmiddels deze handschoenen en ben er erg mee in mijn nopjes:

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Wat voor handschoenen in de winter?
« Reactie #11 Gepost op: 11-02-2014, 14:52 »
Ik heb eigenlijk nooit koude handen dus gewoon crosshandschoenen. Voor als het regent de neopreen variant ook :)
ARM facebook HIER