Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?  (gelezen 5322 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Gepost op: 13-05-2006, 18:02 »
Ik heb net een zoooi aluplaat gehaald omdat ik een vernieuwde en herziene (ieets dunner, 6 mm is nogal looiïg...) versie wil maken van de carterplaat die ik eens maakte voor de DR. Zit ik een beetje plaatjes te speuren op het www, kom nogal eens versies met watertank tegen. Ach, die heb ik toch niet nodig.. Of is het nu wel even zo makkelijk er meteen één in te bouwen? Ben toch bezig, en de kans bestaat dat ik weleens wat amateuristisch rallywerrk wil gaan proberen, en dan de moeite terugbetaald is...

Gerben, wat zeg jij, jjij bent ook nogal een knutselaar. (Iemand anders zijn of haar mening is ook meer dan welkom!)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #1 Gepost op: 13-05-2006, 18:14 »
Bij Rallies ben je bijna altijd verplicht een bepaalde hoeveelheid drinkwater mee te nemen. Als je dit in een reservoir aan je carterbescherming kan maken heeft dat natuurlijk zo zijn voordelen: niet op je rug en laag voor het zwaartepunt. Dat de zooi eventueel niet meer te drinken is maakt voor de regels niet uit. Je hebt gewoon de gestgelde hoeveelheid bij je..... (als je echt iets wil drinken stop je toch gewoon bij een wegrestaurant voor een lekker verkoelend biertje ::))

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #2 Gepost op: 13-05-2006, 18:27 »
Klopt Ferd, daar zit ik ook een beetje mee in het achterhoofd. Tevens wil ik gewoon een gereedschapsvak onder aan de motor. Lekker laag voor zwaartepunt, niet achterop bij de rest van de bagage en geen gevaarllijke sleutels ed in de rugtas.

Eigenlijk wil ik zoiets als Fr@venture aan zijn KTM of als Harold had aan zijn MZ.

Dat dat water niet meer te zuipen is is eigenlijk ook een beetje mijn idee, maar in geval van nood missschien net genoeg. Ik weet ook niet.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #3 Gepost op: 13-05-2006, 18:59 »
als je verdwaald in de woestijn zou het je leven kunnen redden.
maar ik sleep liever iets mee als het ook te gebruiken is...dus ik zou gereedschap "in" de carterplaat vervoeren ipv water  en water op je rug/tanktas

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #4 Gepost op: 13-05-2006, 19:01 »
Ik zou een "kistje" maken dat je vrij eenvoudig los kunt halen van je carterplaat. Dus zo'n driehoekig ding dat er middels een paar lippen en twee vleugelmoeren op vast en los te schroeven is.

Is dat een idee?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #5 Gepost op: 13-05-2006, 19:13 »
Ik zou er toch proberen wat opbergruimte te maken. Altijd handig om ergens wat spullen kwijt te kunnen.

Voor water lijkt het me minder, of je moet ook een paar zakjes Cup-A-Soup meenemen zodat je het water ook nog ergens nuttig voor kunt gebruiken ::)

En bij de weg: als je nou van gekkigheid niet meer weet wat je met die gigantische berg aluplaat moet doen, en nog een goed doel zoekt, dan kun je altijd wat in Oss kwijt hoor :D

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #6 Gepost op: 13-05-2006, 19:17 »
Maar dit waterreservoir is puur om aan de regelementen te voldoen. Dan liever twee liter onderin en twee op de rug in een kamelenzak, dan twee van die zakken op je rug meesleuren. Wat ik van de rallys begrepen heb kan je de twee liter op je rug bij de tankstops gewoon weer aanvullen met flessenwater.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #7 Gepost op: 13-05-2006, 19:30 »
Tja, dan is natuurlijk nog steeds de vraag wat nuttig is. Kan eventueel ook het gereedschapvak vast zo voorbereiden dat ik er makkelijk een waterreservoir van maak als dat nodig blijkt. Tijdens normale ritjes heb je er idd geen hol aan, dus maak ik me misschien druk om niks. Dat gereedschapvak zal er wel komen, want ten eerste is dat pijpje achterop stuk, ten tweede vind ik het geen zicht en ten derde wil ik het gewicht lager hebben hangen. Oja, een vierde punt is dat ik het wel leuk vind om te doen.

DaBit, die aluplaat heb ik helaas niet gekregen, die kost me iets van 7 Euro de kilo.  ;)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #8 Gepost op: 13-05-2006, 19:51 »
anders maak je iets waar je een 2 liter waterzak in kan vervoeren voor de regelementen
en/of gereedschap voor als je gaat crossen

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #9 Gepost op: 13-05-2006, 19:53 »
^^ psies!!

Zak van een Camelbak (of Lidlbak natuurlijk) erin, en klaar! Ik heb een drinkzak van North Face (Nalgene eigenlijk) en daar kun je de slang van loshalen zonder dat de zak leegloopt. Ventieltje dus. Handig.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #10 Gepost op: 13-05-2006, 19:58 »
^^ psies!!

Zak van een Camelbak (of Lidlbak natuurlijk) erin, en klaar! Ik heb een drinkzak van Notrh Face (Nalgene eigenlijk) en daar kun je de slang van loshalen zonder dat de zak leegloopt. Ventieltje dus. Handig.

bedoel je: ?
met een ventieltje? mieters das slim

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #11 Gepost op: 13-05-2006, 20:04 »
Een zelfafsluitende snelkoppeling zeg maar.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #12 Gepost op: 13-05-2006, 20:26 »
Klei,

Kijk ff op de site van http://www.ktm-sommer.de/Seiten_06/f_zub_start_06.html. Daar staan de KTM-carterplaten met zowel een gereedschapsvak als een watervak...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #13 Gepost op: 13-05-2006, 20:39 »
D'n deze:



Wordt je fiets wel breder van. Ik moet meteen aan de MuZ van Harold denken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #14 Gepost op: 13-05-2006, 20:50 »
Klopt Corné en Max, zoiets bedoelde ik. Ik weet me nog te herinneren dat Harold tijdens de Hart van Brabantrit bleef steken in een diepe geul bij "Ride the hills". Dat is natuurlijk een direct nadeel, helaas. Maargoed, voor dat werk heb ik evt de oude ook nog liggen.

Wil de onderkant wel iets schuin maken aan de zijkanten, maakt en wat agieler. Als het niet vel lager zit als de voetsteunen moet het niet al te veel problemen geven denk ik.