Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?  (gelezen 5321 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #15 Gepost op: 13-05-2006, 22:18 »
Hmm, geinig. Ik ga ook eens zoiets in elkaar hobbyen voor wat gereedschap denk ik. Want dat Honda-kokertje van me is niet echt ruim bemeten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #16 Gepost op: 14-05-2006, 17:08 »
mm :) alle vragen al beantwoord :)

Maar euhmm,  mijn bescheiden mening: Maak een vak, waar je een waterfles of zak in kan doen.

Voor 2L moet je toch een behoorlijk lomp vak maken... heb ik gemerkt (zelfs onder de lc8) . Dus: maak een vak voor 1 a 1,5 liter waar een losse zak of fles in past: Dan kan je bijde rally gewoon roepen dat je reservewater hebt, 2liter, want je bent natuurlijk gewoon niet zo intelligent dat je precies weet hoeveel dat rare vak nou is :-)

(de echte jongens later het water er vaak direkt na de start aflopen... :-/)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #17 Gepost op: 14-05-2006, 17:16 »
(de echte jongens later het water er vaak direkt na de start aflopen... :-/)
gelukkig hebben we hier geen jongens maar mannen en bikkels
en die zijn wel in staat om die 2 kilo extra water op te tillen als hun motor omvalt  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #18 Gepost op: 14-05-2006, 17:22 »
Hehehe, dat was inderdaad een goed idee van Max. Waterdicht krijg ik dat vak zowieso al moeilijk met Co2 lasapparaat en alu en zo blijft het water tenminste nog drinkbaar (waterzak lijkt me schoner dan een alu-vak)

Had de hele plaat een beetje in elkaar zitten flanzen (beetje stukjes, voor het zicht, ben inmiddels druk bezig) en het werd voor mijn gebruik te lomp groot als je er ook nog eens 2 liter water in kwijt wilt. Mij gaat het vooral om wat gereedschap (bandenzooi, paar sleutels/schroevendraaiers ed) wat ik alvast zeker niet achterop of op mijn rug wil. Nu een stukkie afgeflext en dan is het wel naar mijn zin.

In ieder geval bedankt voor de ideeen, zal van de week weer eens verder gaan, nu eerst andere verplichtingen.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #19 Gepost op: 14-05-2006, 17:28 »
verplichte bbq zeker? hahaha  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #20 Gepost op: 15-05-2006, 07:59 »
De best wel beschaafde CRD beschermplaat onder m'n Huskie heeft me al een keer vast laten zitten in de crossproef tijdens een enduro. Ok, dat was best een diepe geul maar toch. Kostbare seconden tikken weg terwijl ik m'n motor eruit stond te tillen. (en ook de seconden van diegene die achter me nergens heen kon :oops:)

Hou er in ieder geval rekening mee dat elke cm extra breedte extra problemen geeft bij sommige obstakels. Als je em toch niet echt nodig heb, maak em dan zo small mogelijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #21 Gepost op: 15-05-2006, 11:31 »
Huh? alu lassen met CO2 apparaat? kan me  voorstellen dat dat niet waterdicht word ja..  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #22 Gepost op: 15-05-2006, 11:57 »
@Klei:

Is dat aluminiumhardsoldeer niks voor je als je het anders niet fatsoenlijk kunt lassen?



Ik heb er nog weinig ervaring mee, maar met wat oefening kan het nog stukken beter dan dit. Mijn metaalbewerkingskunsten zijn matig op z'n best. Degelijk is het wel, en van kromtrekken van het werkstuk heb je ook niet zoveel last. Ik zou er best een carterbeschermingsplaat mee in elkaar durven te zetten en er vertrouwen in hebben dat het niet bij de eerste de beste steen afbreekt.

Ik vind het best een uitkomst voor een simpele ziel zoals ik die zo af en toe wat met aluminium doet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #23 Gepost op: 15-05-2006, 18:35 »
Huh? alu lassen met CO2 apparaat? kan me  voorstellen dat dat niet waterdicht word ja..  ::)

Zou wel gaan als je overal goed bij zou kunnen.

De breedte zit ik ook mee Erwin, daar ben ik me zeker van bewust. Maargoed, is een hobbyprojectje en mag gerust minder perfect zijn. Heb dan ook de onderste zijkanten afgeschuind zodat ie wat minder breed is. Is ongeveer even laag/hoog als de voetsteunen en steekt een centimeter buiten de rem en schakelhendel (gelijk beschermd)

All in all is het totaal iets van 7cm breder dan het blok, de voetsteunen steken er nog ruim langs.

We zien weer wel, bij de MS eens proberen. Als het niks is, kan ie altijd nog weg als oud aluminium  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #24 Gepost op: 15-05-2006, 18:38 »
@Klei:

Is dat aluminiumhardsoldeer niks voor je als je het anders niet fatsoenlijk kunt lassen?

Nee, niet voor dat werk, te grote kieren. Omdat je met 3d plaatwerk zit krijg je niet alle naden perfect sluitend (en ik heb niet genoeg geduld om alles perfect te amken, laat staan tijd). Dan gaat solderen niet. En sowiesio is solderen lastig omdat het allemaal stukjes zijn en dan het ene stuk loslaat wanneer je voor het volgende onderdeel aan het verwarmen bent.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #25 Gepost op: 15-05-2006, 18:43 »
En waar blijven de plaatjes??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #26 Gepost op: 16-05-2006, 22:36 »
Nee, niet voor dat werk, te grote kieren. Omdat je met 3d plaatwerk zit krijg je niet alle naden perfect sluitend

Een millimetertje of 5 overbruggen gaat prima doordat je het spul erop kunt 'boteren'.

Citaat
En sowiesio is solderen lastig omdat het allemaal stukjes zijn en dan het ene stuk loslaat wanneer je voor het volgende onderdeel aan het verwarmen bent.

Da's een kwestie van wat nauwkeuriger stoken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #27 Gepost op: 16-05-2006, 22:44 »
Geloof me, zijn nogal wat hoekjes en gaatjes. Maar ook dat komt goed En dat lasmasjien heb ik toch staan  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #28 Gepost op: 17-05-2006, 08:50 »
Die breedte van 'zo'n water/gereedschapbak is was mij wel eens een probleem.
met name in Frankrijk met het rijden in diverse sloten/geulen.
Ik stond dan ook regelmatig vast in een geul. Dit en het gewicht zijn de grootste nadelen van zo'n 'boot''.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Carterplaat, met of zonder waterreservoir?
« Reactie #29 Gepost op: 18-05-2006, 18:44 »
Die breedte van 'zo'n water/gereedschapbak is was mij wel eens een probleem.
met name in Frankrijk met het rijden in diverse sloten/geulen.
Ik stond dan ook regelmatig vast in een geul. Dit en het gewicht zijn de grootste nadelen van zo'n 'boot''.

kheb hetzelfde probleem met de 640 adventure, zelfs in finland toch door de breedte hier een daar achter een steen blijven hangen...  in tunesie wel dankbaar gebruik gemaakt van het waterreservoir maar ja, die breedte he! ik rij er eigenlijk zelden mee....
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99