Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Banden  (gelezen 68248 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1925
  • KTM 790R / Husqvarna WR360
Re: Banden
« Reactie #300 Gepost op: 04-11-2019, 23:11 »
Ik heb 'm op het voorwiel van de blubberbrommer liggen. Bevalt me prima; ik vind 'm niet slechter presteren dan de Enduro competition IV, maar hij slijt een stuk minder hard.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Banden
« Reactie #301 Gepost op: 05-11-2019, 09:56 »
Ik heb 'm op het voorwiel van de blubberbrommer liggen. Bevalt me prima; ik vind 'm niet slechter presteren dan de Enduro competition IV, maar hij slijt een stuk minder hard.


bedankt!


met welke bandenspanning rij je? momenteel heb ik nog een 701, en zet op de voorband 1.2 en achter 1.0

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1925
  • KTM 790R / Husqvarna WR360
Re: Banden
« Reactie #302 Gepost op: 05-11-2019, 10:29 »
0,8-1,2 bar, hangt een beetje van het terrein af. Is wel op een WR360 tweetaktje van nog geen honderd kilo.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Banden
« Reactie #303 Gepost op: 05-11-2019, 11:33 »
0,8-1,2 bar, hangt een beetje van het terrein af. Is wel op een WR360 tweetaktje van nog geen honderd kilo.


hoi DaBit


bedoel je vooraan tussen de  0,8 en 1,2 ? of voor 0,8 en achter 1,2?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1925
  • KTM 790R / Husqvarna WR360
Re: Banden
« Reactie #304 Gepost op: 05-11-2019, 15:55 »
Ik bedoel 0,8-1,2 in de voorband. Op modderige maisplak is 0,8 wel genoeg, op hardere ondergrond mag de bandenspanning wat omhoog anders word het te link voor de velg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4256
  • Rustig rijden en genieten
Re: Banden
« Reactie #305 Gepost op: 05-11-2019, 16:00 »
Bib mousse komt overeen met 0.9
En dat werkt prima.
Maar inderdaad kost je wel velgen.
Maar een Excel kan best veel hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3014
Re: Banden
« Reactie #306 Gepost op: 05-11-2019, 19:22 »
0,8 bar voor en achter in NL onder een 140kg machine, heb ondertussen wel wat deuken in de velgen maar daar heb ik geen last van ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Banden
« Reactie #307 Gepost op: 05-11-2019, 19:22 »
Ik bedoel 0,8-1,2 in de voorband. Op modderige maisplak is 0,8 wel genoeg, op hardere ondergrond mag de bandenspanning wat omhoog anders word het te link voor de velg.


bedankt !! :-)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Banden
« Reactie #308 Gepost op: Gisteren om 12:07 »

Nieuw op dit forum dus moet de weg nog even zoeken. Ik rijd sinds 1 jaar motor en ben erg gecharmeerd van het allroad idee, tentje achterop en het avontuur tegemoet. Betreft banden, ben nu de TET aan het rijden en rijd nu op 90/10 banden. Rustig of gravel gaat goed maar ik ben aan het rondkijken naar andere banden. Omdat ik ook regelmatig op verhard rijd en in Nederland de verhouding verhard/onverhard dusdanig gelijk is vind ik echte noppen banden wat te heftig. Ik zoek dus iets meer 50/50 georiënteerd (60/40 of 40/60 kan natuurlijk ook wel).


Na wat research kom ik steeds op de Mitas E-07 en heidenau k60 scout uit.


Iemand ervaring met deze banden? wat zou je me aanraden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4256
  • Rustig rijden en genieten
Re: Banden
« Reactie #309 Gepost op: Gisteren om 12:17 »
Beide prima.
Maar verwacht daar geen wonderen van.
In het terrein.
Wat voor motor rij je mee?
Vind de mitas 754. Achter ultiem.
Maar tja dan lever je weer in op asfalt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 702
Re: Banden
« Reactie #310 Gepost op: Gisteren om 13:26 »
Aan het profiel te zien : BMW r1100gs ?

Dan wellicht een TKC70

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4256
  • Rustig rijden en genieten
Re: Banden
« Reactie #311 Gepost op: Gisteren om 13:49 »
Pittig TET met 250kg GS.
Ach als je het leuk vind.
Maar dan kom je ook op 17 en 19 inch toch?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 154
Re: Banden
« Reactie #312 Gepost op: Gisteren om 18:09 »
Voor zo’n zware motor is de Anakee Wild je beste keus naar mijn mening.

Goed op asfalt en nieuwe compound dat het goed doet in natte omstandigheden. Genoeg nop voor wat offroad werk. Is modernere tegenhanger van de TKC80 en bevalt mij vele maken beter dan de k60 scout.