Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Banden  (gelezen 70193 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 242
Re: Banden
« Reactie #315 Gepost op: 01-10-2020, 08:51 »
Mt21 heb ik nu onder een fe501 zitten. Werkt prima. NL en BE TET mee gereden op 1.8 bar en dat ging prima. Geen blubber ervaring.

Neem mijn mening overigens met een korrel zout. De motor is nieuw voor mij en 80 kilo lichter dan mijn  oude G/S. Dus alles is al vele malen makkelijker dan voorheen. Effect van banden nog niet gemerkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1511
Re: Banden
« Reactie #316 Gepost op: 01-10-2020, 08:54 »
Mt21 heb ik nu onder een fe501 zitten. Werkt prima. NL en BE TET mee gereden op 1.8 bar en dat ging prima. Geen blubber ervaring.


Off-topic: best hard 1.8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 242
Re: Banden
« Reactie #317 Gepost op: 01-10-2020, 09:26 »
Yup, daarom niet representatief.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4590
  • Rustig rijden en genieten
Re: Banden
« Reactie #318 Gepost op: 01-10-2020, 10:06 »
Heb nu onder de 500 exc metzeler sixdays.
Ben er niet van onder de indruk.
Kleine nopjes.
Ik hou van grote noppen.
Zowel onder de motor maar ze mogen er ook opzitten :P


Mitas 754 onder de 690 een wereldband met de brabo of midsummer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 804
  • Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
Re: Banden
« Reactie #319 Gepost op: 03-10-2020, 23:03 »
Ik heb een MT21 (110/18) achter op de KLX250 liggen omdat daarmee (in principe) alleen op gravelwegen en asfalt gereden wordt (is de motor van de vrouw).
Ik heb er gemixte ervaringen mee.
- In de modder: je komt voorruit.....en daar is alles mee gezegd.
- In los klapzand ,van de afgelopen droge periode, is net te doen, je gaat alleen alle kanten uit die je niet wil en moet alle zeilen bijzetten.
- Grasland, erg slipperig
- Op harde paden en gravel , een prima bandje. Is prima te controleren, zelfs met de klx kun je een beetje heerlijk door de bochten "vegen".
- Op droog asfalt een prima band die je prima de hoek om kunt gooien. Wanneer je te ver gaat, gaat de band voorzichtig schuiven.
- Op nat asfalt moet je je gewoon gedragen......als mijn vrouw. :D
Band ligt er nu 4000kms op en er zit een nog plm 5mm profiel op. Klx heeft dan ook een dikke 24pk. Offroad kan nu alleen "veilig" als het goed droog is en op hard vochtig zand. Al het andere is vragen om problemen, of je moet het echt rustig aan doen.
450EXC, KLX250S EFI