Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Opgelost! weer een carb vraag? KTM LC4 620  (gelezen 12671 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 375
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #15 Gepost op: 16-12-2013, 18:50 »
Dit is SAS (secundair air system), heeft volgens mij niks me slecht starten te maken. Laat lucht door bij uitlaatpoort om onverbrande benzine alsnog in de kat te verbranden
Ze mengen inlaat lucht bij de verbranden uitlaatgassen om aan de emisie eisen te kunnen voldoen in bepaalde landen ,
Weet niet zeker of zo'n Ktm 620 ding wel een kat heeft,  :-X maar lijkt me sterk ( al zijn uiteraard de wonderen de wereld nog niet uit)
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #16 Gepost op: 16-12-2013, 19:22 »
Die van mij (had) er wel eentje.


Piccie uit het WPHB:


Offline member

  • 950adv, 525exc
  • *****
  • Berichten: 228
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #17 Gepost op: 17-12-2013, 08:43 »
Lees net dat er het eea ontbreekt aan de stationair sproeier, maar hoor niemand over kleppen stellen.
Heb zelf weinig ervaring met slecht starten van 1 cilinders, heb wel begrepen dat te grote klepspeling niet bevorderlijk is bij koud starten.
Mooi spul,....hé!
Waar rook is ..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #18 Gepost op: 17-12-2013, 09:06 »
 :stupid:
 
Heb zelf al meerdere malen meegemaakt dat klepspeling de boosdoener is bij slecht starten.
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #19 Gepost op: 17-12-2013, 10:57 »
Kleppen controleren kan natuurlijk nooit kwaad. Valse lucht is echter in mijn ogen makkelijker te controleren, en oud rubbere inlaten willen wel eens haarscheuren krijgen. Die zou ik dus eerst testen. (al zal die dan over het algemeen ook slechter lopen, hoger in toeren blijven hangen etc)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #20 Gepost op: 17-12-2013, 12:19 »
kleppen zijn gecontroleerd. rubbers zijn goed. Ik heb nu een revisie-setje besteld met nieuwe o-ringetjes ed. ook heb ik het veertje en ringetje besteld die nu missen op de stationair mengschroef. als alles er weer op zit geef ik een update.




Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #21 Gepost op: 17-12-2013, 12:57 »
Dat kan ook wel uitmaken inderdaad, carb moet wel goed zijn. Als hij maar ergens valse lucht trekt is het niet af te stellen natuurlijk.

Bij mijn TT was de CO stelschroef een klein beetje krom, geen touw aan te trekken die afstelling, nieuwe besteld en binnen 5 minuten liep die perfect.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #22 Gepost op: 17-12-2013, 13:06 »
Ik hoop op een soortgelijke ervaring als jij Crazybond!  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #23 Gepost op: 17-12-2013, 13:36 »
klinkt als te arm. heb eens gehad dat de stationair sproeier door schoevendraaier beetje dicht was gedrukt. Die had je nog niet vervangen toch? (de sproeier, niet de schroevendraaier ;-)) Als je een meer open pijp hebt (foei!) dan misschien 1 maatje groter dan standaard kiezen.


gr
remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #24 Gepost op: 19-12-2013, 18:53 »
zo. KTM loopt weer. Ik heb nu de stelschroef weer kompleet, en dat maakt het afstellen een stuk makkelijker.  ;)  ook heb ik het rubbertje van de choke-sproeier vervangen. vlotterniveau afgesteld en nu loopt ie goed. hij pakt mooi op! Bij een warme motor start ie nu ook op de elektrische starter. koud nog niet.


nu eerst rijden en plezier hebben van de aankoop.  ;)


bedankt allen, voor het meedenken en de goede tips.


groet,
Albert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #25 Gepost op: 19-12-2013, 19:55 »
Gefeliciteerd! Start ie wel electrisch al ie heel kort gelopen heeft? Zeg maar een paar seconden na de koude start?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #26 Gepost op: 19-12-2013, 20:49 »
Gefeliciteerd! Start ie wel electrisch al ie heel kort gelopen heeft? Zeg maar een paar seconden na de koude start?


Heb ik net geprobeert. Dan ook niet.


Die "klak" die ik steeds hoor bij het starten. das de auto decomp? En hoort dat zo?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #27 Gepost op: 19-12-2013, 20:57 »
No worries. Het blijft een Dellorto carb  :-X 


Deze tip helpt (soms): zet met de mond wat druk op de tank, via je tankdop met een stukje benzineslang. Hou die druk vast (met je vinger op die slang bv.) terwijl je start.


Je kan dat zeker doen nadat je de vlotterbak leeg hebt gelaten. Alleen is dat bij de Dellorto lastig te doen (geen aftappunt).


Die klik (klak?) hoor je alleen bij het kicken. Dat is normaal. Niet bij electrisch starten. En soms als ie net aan, net niet, stationair draaide en afslaat.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #28 Gepost op: 19-12-2013, 21:00 »
http://youtu.be/z1H3bQDTbqQ


Ik ben er blij mee zo.  :D

Post Merge: 19-12-2013, 21:02
No worries. Het blijft een Dellorto carb  :-X 


Die klik (klak?) hoor je alleen bij het kicken. Dat is normaal. Niet bij electrisch starten. En soms als ie net aan, net niet, stationair draaide en afslaat.


Bedankt! nu slaap ik weer een stuk rustiger vanavond.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 440
Re: weer een carb vraag? KTM LC4 620
« Reactie #29 Gepost op: 19-12-2013, 21:18 »
 :( De video is prive…… ik wet niet warvan je zo goed slaapt maar ben nu toch wel benieuwd naar de beelden :P


Da's geen lawaai da's muziek :D
KTM adv. '04