Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Greece Your Own Arse 2014  (gelezen 43279 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1568
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #120 Gepost op: 19-05-2014, 17:49 »
Peet is zelf een ballon, die gooien we als het uitkomt wel in het modderspoor :)

eh, Roos, klopt het dat er geen Dag 6 track is? Rustdag?

Text file lezen .....

CAMP05/06:
Friday May 30th    : Bujtina "Gjegaj", Qender Theth, Albania
Saturday May 31st: restday Theti mountains


En ik ben nog effe op zoek naar het waypoint van de Ferry naar Greece ....
Propje en ik komen zaterdag vroeg aan, parkeren de bus en rijden dan denk ik naar WP Campstart.
Dan gezamelijk naar de Ferry?

gr Marten

PS Voor de rest alles op orde. Hoop ik .... :)
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 95
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #121 Gepost op: 19-05-2014, 20:12 »
tja die doden daar heb jij dat  ??? kun je niet ongestoord je hobby uitoefenen...

frank

Je hebt gelijk Frenkie; verkeerde woordkeus. Bedoelde het niet zo egocentrisch als het lijkt.
Net de beelden van het nieuws gezien: verschrikkelijk....
A journey is best measured in friends, rather than miles - Tim Cahill

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #122 Gepost op: 20-05-2014, 11:03 »
Ik had geen waypoint van de ferry, ik was van plan gewoon naar dat eiland te rijden, volgens google maps ligt de haven direct rechts als je het eiland op komt..
Maar ik heb deze week nog wel een mail van Anek gekregen dat ze een neiuwe terminal hebben, dus toch nog wel handig misschien:
[font=]Porto Marghera
 Via dell’ Azoto
 30175 Venezia (VE), Italy
 Terminal VECON
 GPS: N 45° 27' 29.73", E 12° 14' 33.98"
 For any further info please contact : Tel. 0039 041 5286522/E-mail:info@anekitalia.com[/font] 
We moeten om 10:00 uur inchecken, dus als jullie nog tijd over hebben is het net zo gezellig als jullie naar Campstart komen en samen oprijden.
 
Trouwens iedereen is welkom om de kaart nog eens te bestuderen voor mooie alternatieve routes, mochten we dan toch Bosnie moeten omzeilen. De rustdag is wellicht een goed moment om te kijken hoe het er daar aan toe gaat en hebben we de tijd om wat alternatieven te bedenken en onderling te verspreiden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1568
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #123 Gepost op: 20-05-2014, 13:43 »
Aha, deze terminal is dus niet op het eiland, zoals de vorige.

Goed te weten. Thx.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #124 Gepost op: 20-05-2014, 14:04 »
Goh inderdaad, zou het eiland te druk zijn geworden  8)
Ach nog een stukje dichterbij 's ochtends dus, alleen zij die even 'in' Ventie willen zijn geweest zullen even op en neer moeten crossen..

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 97
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #125 Gepost op: 22-05-2014, 08:37 »
Beste mededeelnemers van de WYOA, Ik vertrek vandaag op de motor naar Venetië. Zie jullie vrijdag op de campsite...!


Gr.
Mark

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #126 Gepost op: 22-05-2014, 09:00 »
Have fun allemaal!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #127 Gepost op: 22-05-2014, 09:02 »
Beste mededeelnemers van de WYOA, Ik vertrek vandaag op de motor naar Venetië. Zie jullie vrijdag op de campsite...!


Gr.
Mark

hoi Mark wij  steven en ik vertrekken rond 13.00 uur vanuit amsterdam
later

Offline member

  • *****
  • Berichten: 223
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #128 Gepost op: 22-05-2014, 12:21 »
het Belgische B-fast team is alvast ter plaatse om beetje (veel) water weg te pompen,
kan volgens journalist makkelijk een week duren vooraleer niveau zakt, in Orasje, aan de rivier Sava

http://www.hln.be/hln/nl/3805/Buitenland/video/detail/1894027/B-Fast-pompt-water-weg-in-Bosnie.dhtml

dus dat wordt nog even afwachten.... maar geen paniek uiteraard, wij rijden NIET in de buurt van Sava rivier
en de TV wil altijd beetje spektakel laten zien uiteraard.
er is altijd wel een weg of niet...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #129 Gepost op: 22-05-2014, 21:09 »
Deze keer kan ik niet mee helaas,
Veel plezier allemaal!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1544
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #130 Gepost op: 09-06-2014, 13:50 »
Voor mij liep het dit keer niet goed af. Op de tweede dag schoot met nog geen 20 km/u m'n voorwiel weg, heel lullig, en viel ik waarna de achterkant van mijn fiets op mijn voet viel. Gevolg een verbrijzeld onderbeen, en een groot probleem om snel weg te komen uit Albanië. 

Wyoa is letterlijk wat het is,  zoek het zelf uit...
Op het moment was er gelukkig heel veel hulp,  dank daarvoor.  Maar daarna sta je er toch alleen voor.

Gelukkig waren Mark (en swiss rob) er voor de benodigde ondersteuning en nazorg,  jullie hebben me fantastisch geholpen,  Wilma en Fiona jullie hebben me een hart onder de riem gestoken. Loek en Peet,  bedankt voor de vragen gisteren.

Hieronder mijn verhaal.

===============================

Zoals jullie inmiddels wel weten heb ik in Albanië een stom ongeluk gehad.  Op een recht en makkelijk stukje op de 2e rijdag  schoot met 20 a 30 km/u m'n voorwiel weg waardoor ik eraf viel.  Dat gebeurt wel vaker bij dit soort tochten.  Mijn pech was dat de achterkant van m'n motor,  met alle bagage, op mijn linker voet viel.  Ondanks mijn hoge crosslaarzen brak mijn tibia, fibula en enkel op meerdere plaatsen,  tordeerde het vervolgens waardoor mijn voet dwars op de knie stond.  Dikke shit, in the middle of nowhere.

De jongens uit de groep (thanks boys!) vonden een bergbewoner met landrover EN (heel toevallig) de plaatselijke dokter om mij daar weg te krijgen.  15 km offroad in een hotsende auto,  dwars op de achterbank, botten over elkaar schurend.

Ondertussen was de ingeschakelde ambulance in het bergdorpje gearriveerd en zij brachten me naar het dichtstbijzijnde streekziekenhuis,  zo'n 50 km verderop.  In een 1950 VW busje zonder vering over onverharde wegen.

In het ziekenhuis was na röntgenonderzoek de diagnose meervoudige complexe  breuk, interventie vereist. Daar besloten om door te gaan naar het universiteit ziekenhuis in Tirana. 250 km, 4,5 uur over grotendeels onverharde wegen van het type wasbord.  Een geheel nieuwe ervaring,  vooral omdat ik niet in de ambulance lag maar naast de bestuurder moest zitten.  De ambulance werd namelijk ook als bus gebruikt met de nodige stops,  rookpauzes en een snel diner voor de chauffeur.

In Tirana werd ik in het ziekenhuis geweigerd maar na veel geschreeuw van de chauffeur mocht ik naar binnen en sprak ik een echte orthodontist die me aanraadde z.s.m. naar Nederland te vertrekken voor een operatie en revalidatie. Aangezien ik geen familie of vrienden bij me had om me te verzorgen werd ik in een kamer in het universiteitsgebouw ondergebracht, schoon en rustig maar zonder verzorging.

Ing was ondertussen al bezig om me snel naar Nederland te krijgen en na een 50-tal telefoontjes met allerlei instanties is dat gelukt.  Ik werd donderdagmiddag door een privé vliegtuig naar Schiphol gevlogen. Door naar het Slotervaart Ziekenhuis.  Nieuw röntgenonderzoek en MRI scan bevestigde wat ik al wist.

Dan nog m'n motor.  Die moest natuurlijk terug naar Nederland.  Werd in eerste instantie geregeld door Mark (dank!),  ANWB gebeld,  motor in het bewuste bergdorp achter het huis van de dokter gestald.  Albanese automobiel club kwam 'm halen.  Wat denk je?  Motor,  bagage,  alles weg.  Gestolen.  Gelukkig is ie inmiddels teruggevonden,  hij bleek voor de veiligheid in het huis van de dokter te zijn gezet,  volgens lokale verhalen.  Ik denk echter dat in eerste instantie wel hebben geprobeerd hem te stelen.  Gedoe met de politie... Na weer tientallen telefoontje door Ing loopt dit verhaal waarschijnlijk goed af (fingers crossed),  de motor zal tzt naar Amsterdam worden gebracht door de ANWB.

Management summary :

- over 3 maanden kan ik waarschijnlijk weer lopen
- over 2 a 3 maanden wordt m'n motor thuis afgeleverd
- laat nooit je motor op je voet vallen
- zorg dat je in Albanië niets overkomt

- dinsdag 10 juni opname Slotervaart ziekenhuis, Amsterdam (afd orthopedie, 7B)
- woensdag 11 juni operatie
- ontslag 5 tot 10 dagen na operatie
- eerste mobiliteit met krukken na ongeveer 1 maand
- eerste gewrichtsbelasting na ongeveer 2 maanden
- volledige belasting na 3 maanden
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1568
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #131 Gepost op: 09-06-2014, 13:54 »
Mooi waardeloos en het gebeurde op de verkeerde plek; rocky Albanie.....

Beterschap Rob!
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #132 Gepost op: 09-06-2014, 14:07 »
Beterschap rob. Rust goed uit..
Orange is the color.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #133 Gepost op: 09-06-2014, 14:07 »
so :o Das even schrikken. Sterkte met herstel, en gelukkig is het een en ander nog ''goed'' opgelost, en ben je iniedergeval thuis!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Greece Your Own Arse 2014
« Reactie #134 Gepost op: 09-06-2014, 14:30 »
Rob,
beterschap.
groeten
Jos

ps
de tibia heb ik 36jr geleden ook gehad, mijn poot klapte tegen de grond, mijn laars stond ook zowat haaks op m'n knie,
2 botten gebroken
in mijn geval één schroef,
wel krukken om naar de WC te kunnen, verder geen hulpstukken, mocht niet, rust houden was het advies, was uitzichtloos, achteraf ben ik er vanzelf doorgerold, had wel mijn bed nog thuis staan toen
3 maanden plat, eerste belasting na 3 maanden destijds,
fysiotherapie was toen onzin voor een vent van 18jr volgens de bottendokter
ik mocht lekker zelf aanklooien na 3 maanden, wat overigens prima ging, lopen ging vanzelf beter en het been kreeg ook vanzelf weer spiervorming al bij al voordat alles weer normaal is was ik toch circa 5 maanden verder, weet het niet precies meer,
de titanium schroef heb ik nog,

sterkte
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.